Even om een lang verhaal kort te maken.
Mijn Haflinger heeft een ronde buik, ze is niet dik maar heeft gewoon een buik (bouw > stro?) We hebben al veel verschillende zadels gehad, allen verschoven. Nu heb ik sinds kort een nieuw zadel, het zadel past perfect. Maar door haar dikke buik schuift het zadel naar voren, balen dus. Nu heb ik een nieuwe singel gekocht, een anatomische van Passier. Maar nu blijkt het zadel nog steeds naar voren te schuiven.
Ik zie het nu echt even niet meer zitten, waarom blijft er toch geen enkel zadel op mijn paard haar rug liggen? Het schuift niet extreem naar voren maar het ligt wel gewoon op haar schouders en ik merk heel goed dat dit gewoon niet fijn ligt voor mijn paard.
Op zulke momenten kan ik wel janken, het was echt een rib uit mijn lijf en nu blijkt het weeer te verschuiven..

Hoe kan dit toch? Is er nou echt geen oplossing? Moet ik me er nou maar bij neer leggen dat het dan toch op de schouders ligt?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt!
Groetjes Iris

). 
lees geen pbs maar zal voor jou een uitzondering maken
Mijn pony heeft geen schoft en een lekker dik buikje en daardoor gaat het zadel schuiven, heb zadels laten passen maar echt niks past