Ben nog steeds (een beetje) zoekende naar een geschikte singel en misschien dat dit wel wat kan zijn.
Info:
Citaat:De gebogen vorm van de kruissingel zorgt voor een maximale bewegingsvrijheid voor het paard. Het elastische inzetsel voorkomt een te strak aantrekken van de singel en past zich automatisch aan de beweging van het paard aan. Alleen voor gebruik met dressuurzadels met lange singelstoten.
http://www.pfiff.com/nl/producten/rijde ... el-100754/
Mij interesseert deze vooral omdat hij (ver) uitgesneden is en, misschien nog wel belangrijker, de lusjes waar je singelstoten in gaan niet tot helemaal aan de rand komen. Ik heb het idee dat mijn pony net op die plaatsen gaat openliggen door het schuren van teveel vel over die randen & de singellusjes. Maar misschien is dat maar een idee
(omdat het laatst met de wollen hoes, die altijd best wel goed heeft geholpen, ook zover was, dus het is misschien een combinatie van dingen..).Is de bovenkant van de singel, met het rode aangeduid hetgeen dat naar de benen van je paard wijst? Of moet de singel andersom?

Ennuh, in het bruin is die vast niet te krijgen zeker?
Ik zoek specifiek ervaringen met & opmerkingen over dit type singel, andere tips voor singelproblemen zijn niet nodig, heb al veel gelezen & geprobeerd
Maar ik wil even zeker zijn, aangezien het op die manier best wel zou kunnen werken, maar andersom weer een stuk minder