Word en wintec cair zadel hard in de winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babslovertje

Word en wintec cair zadel hard in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 16:34

hallo!

wie weet een antwoord op mijn vraag.
word een wintec met cair harder in de winter ? daarbij bedoel ik de kussens.
ik heb al de zoek functie gebruikt maar kon geen goed
antwoord vinden de een zegt van wel de ander weer van niet..
ze zeggen ook dat een zadel met cair beter voor de paardenrug is is dat zo?

groetjes! :)

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:35

Anoniem

Re: Word en wintec cair zadel hard in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:46

Er was laatst een onderzoek geweest over de vulling. En cair(schuim) kwam daar slechter uit als wol.
Verder is cair niet of bijna niet aan te passen. Dus ik zou altijd voor wol gaan!

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 12:58

heey
ik had wel gehoord van mijn
zadelmaker dat hij cair kan aanpaasen indien
dat nodig is.
nou heeft mijn paard een gevoelige rug en ik had
gehoord dat de kussens met cair zachter zijn dan zonder cair.
is dat zo?

ps super bedank van de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:02

babslovertje schreef:
heey
ik had wel gehoord van mijn
zadelmaker dat hij cair kan aanpaasen indien
dat nodig is.
nou heeft mijn paard een gevoelige rug en ik had
gehoord dat de kussens met cair zachter zijn dan zonder cair.
is dat zo?

ps super bedank van de reacties!

Dat ligt eraan. De wol kussens van wintect zijn idioot hard wanneer ze uit de fabriek komen. Maar als je bijv. de wol kussens neemt van een ander merk. Zijn die mooi zacht. Dus wintec zou ik wel met wol nemen, maar dan gelijk de kussens laten aan passen.
Ik heb ook een paard met een zeer gevoelige rug, en ik rijd met een massimo zadel. Deze zadels hebben mooie brede kussens en erg zacht.

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 13:06

en als ik vragen mag hoeveel kost zo'n massimozadel ongeveer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:04

babslovertje schreef:
en als ik vragen mag hoeveel kost zo'n massimozadel ongeveer?

Nieuw 1300 euro geloof ik, Maar is wel echt kwaliteit. Beter dan wintec vind ik. 2e hands zijn ze trouwens ook wel te vinden.

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 16:48

ja dat geloof ik best dat dat
goede kwaliteit is..
ik vind het een beetje aan de dure kant maar ik had de
zadels opgezocht via google en ik vind ze echt mooi!

groetjes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:52

babslovertje schreef:
ja dat geloof ik best dat dat
goede kwaliteit is..
ik vind het een beetje aan de dure kant maar ik had de
zadels opgezocht via google en ik vind ze echt mooi!

groetjes !

Een goed zadel, behoud zijn waarde. En is van dusdanig kwaliteit dat je er jaren plezier van kan hebben. Massimo is ook goed aanpasbaar. Waardoor ze vaak lang blijven passen.

Nieuw zijn ze idd niet goedkoop, maar 2e hands kun je ze rond de 700 euro ook wel vinden. Terwijl een wintec 2e hands geen drol meer waard is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:55

nee wintec is nieuw ook 1/3e van de massimo, vandaar ook 2e hands lagere prijzen
Ik heb beide gehad, als een wintec goed past, is het geen probleem hoor. Bij mijn brede pony lag een massimo gewoon beter.
Ik heb geen hardere kussens gehad met de cair in de winter.

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:55

Ik heb een wintec cair gehad, maar wat een vreselijk zadel. Cair is een stuk harder dan wol en zeker voor een paard met een gevoelige rug is dit geen aanrader.Ik heb niet gemerkt dat het zadel harder is in de winter, dus volgens mij klopt dat niet. Ik heb nu een Kent en Master, een heerlijk zadel, waar ze zeker waar voor je geld heb! Ik ga nooit meer terug naar een wintec cair!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:57

Cair is trouwens niet aan te passen :) Flair wel, ben ie daar niet mee in de war TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:58

Lynn_Nikita schreef:
nee wintec is nieuw ook 1/3e van de massimo, vandaar ook 2e hands lagere prijzen
Ik heb beide gehad, als een wintec goed past, is het geen probleem hoor. Bij mijn brede pony lag een massimo gewoon beter.
Ik heb geen hardere kussens gehad met de cair in de winter.

een wintec is nieuw 400 euro? 2e hands kun je die meestal verkopen voor max. 100 euro.
Massimo is nieuw 1300 euro en kun je 2e hands verkopen voor 700 tot 900 euro. Dus voor 1/2 of 3/4 van de nieuw prijs. Bij wintec zadels ong. voor 1/4 van de nieuw prijs. Dus behoud een wintec zadel minder goed zijn waarde ;)

Maargoed daar gaat dit topic natuurlijk niet over.

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 17:08

ik geef jullie ook helemaal gelijk
dat een duurder zadel ook beter zal zijn.
maar ik vind ze nogal prijzig en tweedehands is helaas
ook geen optie voor omdat ik er weinig verstand van heb
en ik wil graag nieuwe kopen zodat mijn zadelmaker het zadel kan passen of indien nodig aanpassen.
maar ik begin nu erg te twijfelen de een vind cair een fijn systeem en de andere
helemaal niet mijn zadelmaker is er weer tevreden over de meningen zijn dus erg verdeeld.

bedankt voor de reacties!

groetjes babslovertje

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:39

Ik heb een wintec met cair, fijn zadel. Stukken beter dan een Massimo (wat een dramazadel was dat).

Een massimo kost rond de 1200, een wintec 500 kost ong. 500 euro.
Cair wordt met kou iets harder, maar dat is geen probleem, want de warmte van de rug maakt het gewoon weer normaal zacht. En cair is dan gewoon zacht.

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 11:20

oooh gelukkig zijn
er nog positieve verhalen over.
ik denk dat ik het beste voor een met cair kan gaan dan.
bedankt voor de reacties!

upendoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:25

Cair is sowieso harstikke hard, dus of het verschil maakt in de winter of de zomer.. :')

Sowieso gaan voor wol.

En ik snap al die Massimoreclamespam in wintectopics nooit zo, maargoed, that's me. :')
Daarnaast gaan Isabell Werths vaak ook weg voor de helft van de nieuwprijs, dus dat wintec sneller in waarde keldert is ook bullshit. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:28

upendo schreef:
Cair is sowieso harstikke hard, dus of het verschil maakt in de winter of de zomer.. :')

Sowieso gaan voor wol.

En ik snap al die Massimoreclamespam in wintectopics nooit zo, maargoed, that's me. :')
Daarnaast gaan Isabell Werths vaak ook weg voor de helft van de nieuwprijs, dus dat wintec sneller in waarde keldert is ook bullshit. :Y)

Ik maakte een vergelijking op basis van mijn eigen ervaringen ;) en mijn ervaring is dat de wol vulling van wintec idioot hard is en die van massimo niet. Had ik een kieffer gehad had ik met een kieffer een vergelijking gedaan. Dus dat heeft niets te maken met reclame ;)

Verder daalt de waarden van een wintec veel harder dan een goed leren zadel. Want er zijn zo veel wintec zadels. waardoor er veel aanbod is weinig vraag ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:30

ik heb een wintec IW met CAIR en deze past beduidend beter dan mijn wintec VZH met wolvulling (kan ik zien aan de aftekening van de kussens na het rijden en voor beide zijn 2 onafhankelijke zadelpassers geweest).
Mijn zadel heeft bij -10°C gewoon in de kast in de zadelkamer gehangen waar de deuren overdag steeds van open staan en kan niet zeggen dat de kussens echt steen hard werden. tuurlijk zijn ze in de zomer bij 30°C wel zachter, maar het verschil tussen bij 10°C en -10°C kon ik niet voelen en merkte het ook niet aan mijn paard.

zelf zou ik graag de Bates versie hebben, maar die is ook best prijzig. Prijs-kwaliteit vind ik Wintec tot de betere op de markt behoren, wil je nog meer kwaliteit, moet je meer betalen...

upendoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:30

Ware het niet dat je elke keer aan komt zetten met Massimo als iemand een wintec wil. Maargoed, a la, ieder zijn eigen stijl. :Y)

Ochja, verder is de prijsdaling ook niet geheel offtopic. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:34

upendo schreef:
Ware het niet dat je elke keer aan komt zetten met Massimo als iemand een wintec wil. Maargoed, a la, ieder zijn eigen stijl. :Y)

Ochja, verder is de prijsdaling ook niet geheel offtopic. :Y)

Zoveel reageer ik niet op wintec topic's ;) maargoed ik ben tevrede over mijn massimo, en was dat niet over wintec. Dus dan is dat logisch toch;)

Edit: daarbij gaf ik een vergelijking, en de TS vroeg zelf naar de prijs van een massimo ;) Dus kwam ik er niet mee aan zetten. Lezen is ook een vak..

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:04

ik heb inderdaad naar de prijs
van een massimo zadel gevraagd maar wat vinden jullie nou aan te raden?
ik wil graag kwaliteit maar natuurlijk niet al te veel uitgeven..
en ik dacht dan zit ik toch goed bij een wintec? volgens mij zijn dat
redelijke zadels en wie vind cair goed en wie vind cair minder goed dat zou ik wel eens
willen weten..

nog bedankt voor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:12

Wintec zijn prima zadels, Cair zou niet mijn voorkeur hebben vanwegen het niet/lastig aan te kunnen passen.
Wintec met wol kussen vind ik heel hard. Dus dat zou ik aan laten passen.
Heb je er trouwens al een zadelmaker bij gehad? om te kijken of wintec wel past?

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:26

Mijn ervaring is dat de nieuwe serie Wintecs iets zachter lijken dan de oude versie. De nieuwe Wintecs hebben een andere (zachtere) onderkant, waardoor naar mijn idee, de Cair zachter aanvoelt. Wintec is vooral geschikt voor paarden met een rechtere rug, bij een holle rug gaan ze nog wel eens bruggen. Ik ben er tevreden mee, mijn paard ook ;-)

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:34

Wij hebben inderdaad ook de nieuwe wintec met cair en ik ben er super tevreden over. Harde kussens heb ik nog niet gemerkt. Misschien iets harder nu maar na een paar minuten op de rug wordt het door de warmte weer zacht. Mijn zadelmaker heeft hem zelfs aan kunnen passen zodat hij als een huis op wop's rug ligt. Ik ben super tevreden met mijn wintecje zolang ze in de groei is!