ervaring leren banaansingel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dropje_90

ervaring leren banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 20:24

hallo allemaal,

ik zit met een probleempje:
ik heb een goed passend zadel op mijn merrie liggen (zie profiel voor de bouw) alleen ligt de singelplaats van mevrouw veel verder naar voren dan waar de singelstoten uit komen, waardoor ik echt altijd last heb van een naar voren schuivend zadel.

Nu kwam ik uit bij banaansingels en was ik benieuwd naar de ervaring van anderen.
Ook ben ik benieuwd of iemand mij een goede leren banaansingel kan aanbevelen en waar deze dan te krijgen is..

en ja ik heb al meerdere zadelmakers erbij gehad en deze zeggen allemaal dat het zadel goed ligt maar naar voren schuift door de singelplaats.... (maar jammergenoeg heeft er geen 1 me op de eventuele oplossing van de banaansingel gewezen :') )

iig alvast bedankt! :)

Anoniem

Re: ervaring leren banaansingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:44

ik heb een bruin leren banaansingel gekocht bij Divoza.
van het eigen merk...
geloof dat hij rond de 60 euro was?
Hele fijne singel met fijne bevestiging.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 20:48

Maar had je hetzelfde probleem als ik?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:49

Ik had hetzelfde probleem bij mijn paard, ik heb nu een neopreen banaansingel en het zadel wordt niet meer naar voren getrokken. Ik neem aan dat een lederen banaansingel exact hetzelfde effect zal hebben.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 20:54

oke dankje :) en waar had je deze singel gekocht?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:08

Superhorse in Breda, maar ik ben deze ook al bij meerdere internetshops tegengekomen.
Het is deze trouwens, kost iets van 30 euro, dus dat was voor mij wel de moeite waard om te proberen.

Afbeelding

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 21:12

Het lijkt me alleen dat een leren weer steviger en stiller ligt dan een neopreen..

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:38

Dat zou heel goed kunnen hoor! Zoals ik al schreef, heb ik deze gekocht om te proberen en bij mijn paard ligt de singel en het zadel stil. Probleem was opgelost dus ik heb niet verder gekeken.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:52

Ik heb er sinds vorige week ook eentje.
Mijn zadel gleed erg naar voren. Zadelmaker erbij en die heeft er al de vulling uit gehaald en er nieuwe vulling ingedaan en meteen nieuwe singelstoten eraan. Zadel lag iets beter maar schoof toch nog een beetje.
Ik heb de singel van Ooteman. Dat is een leren met aan beide kanten elastiek. Hij is nu in de aanbieding voor 40 euro. Vond ik wel een leuke singel om het te proberen.
Ik heb er nu een paar x mee gereden en mijn paard vind de singel veel fijner als een gewone rechte. Daar bouwde ze altijd heel veel spanning mee op ik denk door dat de rechte singel het zadel naar voren trok.
Tot nu toe ben ik erg tevreden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:55

Bij mij werkte het niets en doordat de singel dik was en toch naar voren schoof kreeg ze ook nog singelwondjes bij de ellebogen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:56

@ambre je had hem wel goed omgedaan toch?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:09

Prima omgedaan,maar de singel ging zo ver naar voren dat haar elleboog er tegenaan komt (met andere singels ook,maar die zijn dunner/zachter) en doordat het een leren singel was ging ze kapot.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:11

Hmmm vreemd, Ik had die van mij ook even verkeerd om. En toen kwam mijn paard haar been ook steeds tegen de singel aan leek me niet fijn. Heb hem omgedraaid en nu blijkt hij op de goede manier te zitten en heeft paardlief er geen last meer van.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:12

hoe moet je hem dan omdoen?? Ik heb er geen, maar ik vraag het mij altijd af. Misschien als ik hem in mijn handen heb dat het dan logisch wordt :+

Met de bolle kant naar voren of juist naar achteren?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:14

Ja, hoe om te doen, vroeg ik me ook af. Holle kant richting voorhand, of bolle kant richting voorhand?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:15

Ik heb hier vanmorgen een heel gesprek over gehad hoe die singel nu om moet. En ik kan nu vertellen dat de holle kant naar voren moet wijzen en de bolle kant richting de achterbenen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:17

Kan het me nu niet zo voor de geest halen,maar als je de singel vast hebt zie je de gespen zo zitten dat als je de singel vast maakt deze het zadel een soort van naar achteren duwen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:18

Bij een banaansingel moet de bolle kant naar de voorbenen wijzen en de holle kant naar achteren.
felicity, volgens mij heb jij het nu over een anatomische singel, die moet je volgens mij met de bolle kant naar de achterbenen omdoen, i.p.v. de holle.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:20

Afbeelding

Deze singel gebruik ik. De holle kant moet naar voren richting voorbenen en de bolle kant naar de achterbenen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:21

De singel moet idd meer naar voren zitten tussen de benen,zodat het zadel wat terug blijft.
Singel zakt dus in het holletje,de nauurlijke singelplaats,dus dan zou het de bolle kant zijn die naar voren wijst.
Hij is dan achter de voorbenen juist weer uitgesneden zodat de benen goed vrij blijven om te bewegen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:23

Ik weet heel zeker dat als je naar het bovenstaande plaatje kijkt.
Dat de bovenkant (van de singel op het plaatje) naar de achterbenen moet wijzen.

Ik wil morgen voor de liefhebbers wel een foto maken van de singel om bij mijn paard. Op de goede en foute manier.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:29

Ik ben wel benieuwd felicity! In mijn ogen zou het namelijk niet kloppen bij een paard dat de singelplek te ver naar voren heef zitten. Zie ook uitleg ambre, in mijn ogen werkt de banaansingel namelijk op die manier.
Edit: als ik kijk naar het plaatje van jouw singel, dan lijkt het mij dat de uiteindes van de singel juist naar voren gaan wijzen ipv naar achteren.
Laatst bijgewerkt door _Dune_ op 16-02-11 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:29

|( nu snap ik het nog niet |(

Felicity je zou mijn held zijn als je dat zou kunnen doen *\o/*

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:30

De bovenkant vd zingel naar de voorbenen maakt dat de gespen naar achteren wijzen waardoor het zadel verder naar achteren gedrukt blijft liggen.
Maar bij mij werkte het dus niet voldoende.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:32

Ik wist het eerst ook niet. En heb de singel op 2 manieren omgedaan. Eerst met de holle kant naar voren. Paard liep super en geen schuivend zadel. Toen na twijfel andersom geprobeerd. Paard wilde niet meer lopen, bouwde spanning op en der been kwam constant tegen de singel aan. Gauw omgedraaid en paard was weer blij.
Zal even de link naar het topic van vanmorgen zoeken waar deze vraag ook al werd gesteld.

[HAR] Anatomisch gevormde singel, banaansingel, hoe om?

Alstu met tekening.