Welke regendekens (HW, WB, EJ etc.)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laurenphw

Welke regendekens (HW, WB, EJ etc.)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 11:50

Hee,

Ik vroeg me af welke regendeken jullie het beste vinden..
Ik hoor altijd dat Horseware (Amigo, Rhino, Rambo), Weatherbeeta en Bucas erg goed zijn?
Welke is dan eigenlijk het "beste", naar jullie mening?

En welke dekens zijn nou goed in een lagere prijsklasse (max. euro of 50)?
Iemand ervaring met bijv. de dekens van HB, Epplejeck of een site als http://www.nikahorseproducts.nl/catalog ... p?cPath=22?

Als je bijv. kijkt naar Amigo 600D en naar bijv. de Epplejeck Rindal Light (ook 0 g.), is de Amigo duurder en waterdicht tot mm/m2 en ademend tot 3000 ml/m2.
De Epplejeck is waterdicht tot 5000 mm/m2 en ademend tot 5000 ml/m2.
Toch is de Amigo duurder, maar is deze dan ook beter van kwaliteit?
Ook heeft de EJ getapete naden, om doorlekken te voorkomen (staat er). Verder zie ik dit bijna nooit bij andere merken, dus is dit ook echt beter en lekken andere merken wel door?

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes.

ingaa

Re: Welke regendekens (HW, WB, EJ etc.)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:37

ik heb de ej fun 300 gr deken ben er tevreden over,
lekt niet door blijft mooi op zij plaats ook als ze in knie diepe modder rolt.
en schuurt niet bij mijn merrie die redelijk snel schuurplekkjes krijgt.

ik heb een regendeken van HH deze regend helaas wel een beetje in mara verder blijft hij goed liggen en blijft verder droog alleen bij schluit voor niet zo fijn aan.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:40

De stofkwaliteit van EJ is prima, sterker idd dan de goedkoopste Amigo. Qua pasvorm vind ik ze echter niet te vergelijken. Dan steekt Amigo er weer met kop en schouders bovenuit (geen kale schouders/schoft).
Ik ben er iig wel achter dat de perfecte deken niet bestaat, EJ knelt hier op de schoft, HH op de schouders en Amigo/Rhino zakt opzij. Maar bij de laatste gaat m'n paard in ieder geval niet stuk op z'n schouders of schoft.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat die getapede naden toevoegen... Mijn Amigo's en rhino lekker ook echt niet door.
Laatst bijgewerkt door LizMD op 06-02-11 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:40

Ik heb een Amigo regendeken, die is prima.
Ik heb een gevoerde regendeken van HKM. Is ook prima en een stuk goedkoper.
En ik heb een regendeken van Premiere. Ook die is prima en een stuk goedkoper :D
De Premiere gaat nu zijn 3e seizoen in en de andere 2 heb ik afgelopen najaar nieuw gekocht.
HH ben ik zelf niet zo'n fan van. Pasvorm is super, maar ik heb nu al 2 waterdichte dekens gehad die na een jaar niet meer waterdicht waren. Een ander weer wel, die gaat nu 2 seizoenen mee.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:27

Wij hebben een EJ gehad, vond de pasvorm echt verschrikkelijk, pony kreeg kale plekken en de deken lag niet stil, voor mijn nooit meer een EJ!
Ik gebruik altijd HH, die liggen lekker en zijn niet zo duur. Ze hoeven er ook geen uren mee in de regen te staan dus qua waterdichtheid zit dat voor mij ook prima.
Ik heb ook een Emmers deken, die is ook erg fijn, pagony heb ik ook gehad, die heeft ook altijd lekker op m'n paard gelegen, vind de stof alleen niet zo fijn.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:34

Ik had Altijd HH dekens, en altijd schuurplekken. Nu heb ik HW dekens, en nooit meer schuurplekken. Ik wil niets anders meer.

Ew11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:24

Ik heb een regendeken van Premiere. Kostte geloof ik minder dan 50 euro.
Mn paard is nog al een dekensloper en tot nu toe gaat het erg goed! Ben er tevreden over! :D

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:10

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:21

Weatherbeeta! Topdekens! Sterk, goede pasvorm, goed waterdicht.
Bucas ken ik alleen als gevoerde deken. Ik vind de bucas dekens heel sterk, alleen vind ik de pasvorm minder dan bij de weatherbeeta. Bucas is ook goed waterdicht.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:23

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:19

ik heb dde ej rindal, voor mijn pony een geode deken. goed waterdicht, blijft liggen en geen schuurwonden

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:06

Ik heb echt allerlei dekens gehad, harry's horse, qhp, s&k, ej. Waren oke dekens. Maar altijd schuurplekken op borst, en niet allemaal even goed waterdicht.
Heb nu Horsewear (Rhino *en een amigo maar die nog niet gebruikt). En ik moet zeggen... het is het geld zeker waard! Eerst deed ik altijd in de opruiming dekens voor het volgende jaar kopen en de oude verkopen (dus elk jaar nieuwe dekens). Maar dit jaar weet ik toch zeker dat ik ze laat reinigen en volgend jaar weer opdoe!
Horsewear heeft geen loopsplitten, maar is ook absoluut niet nodig, paard heeft geen plekken meer op borst en mijn deken heeft ook geen bilkoorden (maar een touwtje horizontaal onder staart door (lager als 'normaal'). Deken schuift helemaal niet, en bilkoorden gingen altijd irriteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:12

Ik heb een amigo 1200D, deze winter voor het eerst opgehad. Helaas heb ik hem al 3x moeten plakken en zitten er ook veel kleine gaatjes in. Ik vind de deken dus niet echt paddock-bestendig (mijn pony staat met 7 andere paarden in een grote paddock). De gaatjes zitten er puur van het spelen met andere paarden (voornamelijk boven op zijn rug, daar kan hij zelf dus niet bij) De 600D is nog veel minder sterk, daar zou ik dus niet zomaar aan beginnen als je paard graag met soortgenootjes speelt. Verder een hele fijne deken, prima waterdicht en fijne pasvorm, hoge hals :j

Ik heb nu als reserve voor als de amigo echt stuk gaat een canvas deken besteld bij Luba-paardendekens.nl die schijnen nóg sterker te zijn en kosten 75 euro. Ik ben benieuwt hoe die het houden :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:25

Zijn die canvas ook waterdicht?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:32

Nee voor zover ik weet niet.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:34

Goede ervaringen met Nika. En de meeste dekens zien er nog leuk uit ook!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:36

qua pasvorm rhino :j blijft tot nu toe kwalitatief ook goed, maar heb ze pas de tweede winter.

weather beeta kwalitatief goede ervaring mee (een deken 5 jaar mee gedaan, paard 24/7 buiten) en daarna was hij nog prima :j
heb hem weggedaan omdat het paard verkocht was en het nieuwe paard een andere maat had.
qua pasvorm is rhino toch beter vindt ik

bucas was ook prima, maar je paard moet niet een te breede borst hebben (iig niet bij de bucas die ik had)

met andere dekens uit jou openingspost geen ervaring

(edit: ik laat mijn dekens niet wassen, maak ze schoon met tuin/brandslang. dus als je ze wel laat wassen kan het zijn dat ze minder lang
waterdicht zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:06

Amanda schreef:
Zijn die canvas ook waterdicht?

Ja :j
Ik heb er expres nog met de over gemaild, ze zijn waterdicht en waterafstotend :j

Citaat:
Canvas Regendeken 0gram
Waterproof en Waterafstotend

Voorzien van:
• Voering 210D Polyester, neemt geen haren op!.

• Dubbele borstsluiting met nylon borstvoering tegen schuren.
•Extra hoge hals voor een perfecte pasvorm en tegen inregenen bij de hals.
•Schoftbeschermer.
•Loopsplit.
•Staartflap.
•Kruissingels.
•Afneembare bilkoorden met elastische inzet.

DE LUBA-PAARDENDEKENS HEBBEN EEN PERFECTE PASVORM VOOR ALLE PAARDEN-RASSEN!

Winkel Advies verkoopprijs € 145,= NU € 75,=

SPECIAAL VOOR UW FRIES PAARD MET LUXE FRIESE BIES +€ 2,50

De volgende maten en kleuren DIRECT UIT VOORRAAD leverbaar:
165cm = blauw
175cm = zwart
185cm = blauw, zwart + Fries en Blauw + Fries
195cm = blauw, zwart + Fries
205cm = blauw + Fries
215cm = *uitverkocht*

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:55

heb een ongevoerde regendeken van ej gehad.. zo'n anderhalf jaar mee gedaan, maar lekte toen echt onwijs door, verder paste hij mijn paard wel erg goed.
Heb nu een QHP heb deze al eerder gehad, meerdere mensen bij mij op stal trouwens en vind dit echt hele fijne dekens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:58

Ik heb winterdekens(outdoor) gehad van EJ barato(het buget merk van de ej) en van HH. Over de EJ ben ik super tevrede! mooi water dicht en goede pasvorm. De barato is ook helemaal goed, alleen minder sterk dus bij een sloper niet aan te raden. De HH is ook prima alleen wel heel zwaar in vergelijking met de EJ.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:03

Ik ben erg tevreden over de Horseware dekens, blijven mooi liggen. Heb ook andere merken gehad maar deze blijft mooi liggen. Je hebt ook slopers of slopende vriendjes waar je rekening mee moet houden in je keuze van een deken.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:19

Voor mijn pony HW, en dan de wug uitvoering en het liefst van Rambo.

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:01

Bucas!
die past (bij mijn paard) perfect! blijft heel, en goed waterdicht! hij kan er de hele dag mee in de regen staat en dan nog droog blijven! en geen schuurplekken.

en voor onze pony een HH op die zit ook super en blijft ook waterdicht. ook geen schuurplekken.

ik heb ook nog 2 andere dekens voor mijn paard van HH die zijn op de borst te groot. het ligt ook aan je paard
(zijn allebei geen regendekens, maar de vorm blijft wel hetzelfde lijkt me).

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:21

HOHO, de canvas dekens zijn 100% waterdicht en zelf waterafstotend. Door de waterafstotend loopt het wat voor het grootste deel van de deken af zodat die nagenoeg nat wordt tijdens een flinke regenbui,
De luba-paardendekens worden hier uitvoerig op getest en ze krijgen ook een garantie op waterproof en waterafstotend.

colette_007 schreef:
Nee voor zover ik weet niet.

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:11

bucas *\o/*

echt een goede pasvorm en kwaliteit,
mijn regendeken gaat al jaren mee en nog steeds waterdicht !