Wat is een goede seatsaver tegen openrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DAK

Wat is een goede seatsaver tegen openrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:32

Sinds kort heb ik een nieuw zadel. Ligt super op mijn paard, maar voor mij iets minder comfortabel. Ik rijd me er op open. Ik wil iets kopen voor op het zadel wat mij van dit probleem gaat verlossen. Ik twijfel tussen een bontje of een gelpad. Wie heeft een goede tip voor me? Waar ben jij tevreden over en welk merk gebruik je? Alvast dank!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:50

Seatsaver(gel) van Action/Indra, niet die goedkope alfagel dingen, daar reed ik mee erger op door als op het zadel zelf :')
Een lamsvelletje is in heet begin lekker maar als het eerste echte fluffy er vanaf is merk ik weinig verschil, zal ook wel kwaliteitverschil in zitten maar die van HH merino zijn niet aan te raden, ook de christ was voor mijn idee erg snel "plat"
Die van Mattes schijnt beter te zijn, geen idee of hij dat echt is, na 2 wolletjes en een alfagel ben ik tegen die van Action aangelopen en die zit hemels :j
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 30-01-11 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:56

Zelf heb ik een gelpad van BR en een schaapje van Mattes. Ik vind geen van beide lekker zitten: met de gelpad merk ik weinig verschil en ik heb een gevoel dat het schaapje zit gewoon in de weg. Waar kan ik meer info over de Action gelpad vinden?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:05

orlys_dream schreef:
Zelf heb ik een gelpad van BR en een schaapje van Mattes. Ik vind geen van beide lekker zitten: met de gelpad merk ik weinig verschil en ik heb een gevoel dat het schaapje zit gewoon in de weg. Waar kan ik meer info over de Action gelpad vinden?

Ze kosten +/- €140, niet de goedkoopst dus, zoek anders op bokt, daar staan genoeg gebruikers ervaringen :j
Verschillende winkels verkopen ze, hebben ze de normale indra/action gelpads dan kunnen ze de seatsavers ook zeker weten bestellen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:07

vrouw bij ons op de manege had hetzelfde probleem. Zij reed zich open op elk zadel. Ze heeft verschillende dingen geprobeerd, maar kwam uit eindelijk uit op een gelpad. weet niet wat voor eentje zij had (welk merk), maar dat hielp haar wel.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:08

Een schaapje van mattes. Ik heb vanalles geprobeerd tegen openrijden en ben er echt heel tevreden over. Hij blijft zacht en mooi. heeft vrij weinig onderhoud nodig, (2x per jaar in een speciaal badje)
Ik ervaar zelf niet dat hij in de weg zit.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:11

Klinkt wellicht raar maar het schijnt te werken: doe geen ondergoed aan en trek een panty onder je rijbroek aan.
Heb er zelf geen last van maar heb er wel goede verhalen over gehoord.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:16

@aafje87: bedankt! ga nu verder zoeken. :)

roosjuh17

Re: Wat is een goede seatsaver tegen openrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:49

ik zou gaan voor gewoon bont op het zadel. Zit erg lekker vind ik persoonlijk

DAK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 07:07

aafje87 schreef:
Ze kosten +/- €140, niet de goedkoopst dus, zoek anders op bokt, daar staan genoeg gebruikers ervaringen :j
Verschillende winkels verkopen ze, hebben ze de normale indra/action gelpads dan kunnen ze de seatsavers ook zeker weten bestellen

Wat is dan het verschil tussen de normale gelpad en de seatsaver?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 07:11

Met een studone endurance rijbroek heb je dat probleem niet. ALS je hem lelijk vind kun je er een dune zomerrijbroek over aan doen.

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 07:13

Klinkt misschien stom..(en ik lees even mee)
Maar wat bedoelen jullie met openrijden?!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:24

Dat je je billen open rijd :+

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:33

JJane schreef:

Call me blond :+
Maar volgends mij heb ik dat ook!!:=

Oeii.. wellicht weet ik nu wel waar het vandaan komt..ik dacht dat ik een raar iets had ofzo := :+

avion5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:37

Ik had het eerder ook maar nu heb ik een Barnsby Majestic dressuurzadel. En daar heb ik nu nergens meer last van. Heeft trouwens een zachte en ruime zitting...

QueenBeeBeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:40

Geloof me als je je daadwerkelijk open rijdt op je zadel, dan denk je dat niet te weten.... nee dan weet je dat echt wel for sure := :+

Ik heb het ook lang gehad en sinds ik met goede boxershorts rijdt heb ik het niet meer. Ik heb altijd die van Bjorn Borg aan, of van de Hema.

Maar ik moet zeggen dat het bij mij in de loop der jaren wel over is gegaan, waarschijnlijk genoeg eelt gekweekt :+

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:47

QueenBeeBee schreef:
Geloof me als je je daadwerkelijk open rijdt op je zadel, dan denk je dat niet te weten.... nee dan weet je dat echt wel for sure := :+

Ik heb het ook lang gehad en sinds ik met goede boxershorts rijdt heb ik het niet meer. Ik heb altijd die van Bjorn Borg aan, of van de Hema.

Maar ik moet zeggen dat het bij mij in de loop der jaren wel over is gegaan, waarschijnlijk genoeg eelt gekweekt :+

i.v.m. Kwaaltjes uit het verleden heb ik daar littekens van gehouden.. dacht dat die steeds gewoon stuk gingen.. (klinkt raar.. hahaha)..
Maar nu je het zo zegt.. := ga ik ook maar kijken voor boxers..
Bjorn Borg zijn goede?!

QueenBeeBeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:17

Ja ik vind het erg prettig rijden en Bjorn Borg bevalt me goed...

Welke ook fijn zijn, weet alleen niet of ze die nog hebben... Zijn de katoenen boxers van de Hema. Die heben ook weinig hinderlijke naden enzo :)

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:51

okee..

Nou ik ga vanmiddag gelijk even kijken!!

Dank je wel....!!:= :D

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:03

Ik heb het probleem alleen s'winters. :oo Volgens mij omdat mijn zadel harder is met de kou. In ieder geval, ik heb ook verschillende dingen geprobeerd, inclusive de boxers van de Hema, gelpad, schaapje, etc. Wat wel helpt (maar niet helemaal) zijn de slips van Ten Cate. Ze zitten heerlijk . . . . ze ogen wel groot, net tentjes zijn het, maar ze zitten wel lekker. Ben nog steeds op zoek naar een definitief oplossing, maar de Ten Cates (maxi slip met vastgenaaid kruisje) zijn een goede start.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:48

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:52

Ik heb een schaapje van Christ werkelijk waar een super ding! Ik kan er dagritten mee maken (ook meerdere dagen achter elkaar) zonder ook maar een moment ongemakkelijk te zitten of doorrijplekken op mijn billen :)

NynkeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:55

DAK schreef:
Sinds kort heb ik een nieuw zadel. Ligt super op mijn paard, maar voor mij iets minder comfortabel. Ik rijd me er op open. Ik wil iets kopen voor op het zadel wat mij van dit probleem gaat verlossen. Ik twijfel tussen een bontje of een gelpad. Wie heeft een goede tip voor me? Waar ben jij tevreden over en welk merk gebruik je? Alvast dank!

Hoi!

Heb op mijn oude zadel altijd een SeatSaver gehad van Global. Heb nu inmiddels een ander zadel en daardoor de SeatSaver te koop
(check onderschrift).
Misschien is het iets om eerst een te proberen?!
Ook een aanrader die ik net al meer gelezen heb: degelijk ondergoed! Ik reed met seamless onderbroeken en boxershorts. Nadeel van boxershorts is dat de pijpjes wel eens willen opkrullen als je het een beetje warm hebt :o

Groetjes!

QueenBeeBeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:56

Dat heb ik inderdaad welbij de Hema Seamless boxers dat de pijpjes opkruipen, maar niet bi jde Bjorn Borg boxers :)
Maar dat kan ook per persoon verschillen misschien...

DAK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:09

JJane schreef:

Mmm, daar rijd ik me niet open, maar meer naar voren....

Nynke, ik rijd inderdaad ook al met soort oma boxershorts. Helpt niets. Ik ga nog even verder zoeken op de action seatsaver. Klinkt veelbelovend!