T-beugelriemen voor Barefoot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ijspret

T-beugelriemen voor Barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 15:03

Hallo,

Het onderwerp zegt het al, ben op zoek naar (dubbele) t-beugelriemen voor een Barefootzadel. Mijn zadel heeft van die vierkante, gesloten "ringen" waar de stijgbeugelriemen aan moeten. Wintec Webbers o.i.d. kunnen dus niet aangezien die aan de bovenkant een soort lusje hebben die je over de veiligheidspal van een standaard zadel schuift. Ook wil ik graag normale stijgbeugels kunnen gebruiken, dus geen fenders o.i.d. De kunststof t-beugelriemen van boomloosrijden.nl vallen daarom ook af, want die zijn te dik.

Nou heb ik van een stalgenootje riemen geleend met aan de boven- en de onderkant een t-sluiting. Superdunne riemen, niet heel mooi want van een soort kunststof en uit de gaatjes rafelen stukjes touw, maar qua rijden zijn ze dus perfect. Helaas zijn die nergens meer te krijgen. En ik zou ze liever dus van wat betere kwaliteit hebben en het allerliefst ook nog in het bruin :o Aangezien ik veel naar het strand ga, wil ik liever geen riemen met een gesp aan de onderkant i.v.m. roest enzo.

Weet iemand of de stijgbeugelriemen van mijn dromen bestaan, en nog beter, waar ik ze zou kunnen kopen?

3uitenbeenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:03

Laat even weten als je ze gevonden hebt... Ik rijdt er op dit moment ook mee, maar vraag me af of ik ze nog kan kopen als ze versleten zijn.

Tessebes

Re: T-beugelriemen voor Barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:35

ijspret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 22:21

Bedankt Tessebes, maar dat zijn dezelfde als op boomloosrijden.nl die zijn helaas te dik voor normale stijgbeugels

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:38

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:40

www.buitenzinnig.nl
Ik heb de beugelriemen van het Dream zadel. Het zijn lederen T-beugelriemen en ze zitten aan mijn Barefoot Cheyenne. Ik ben dik tevreden!
Buitenzinnig zit ook op bokt trouwens, dus je kan haar ook PB'en. :)

ijspret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 13:57

He, super! Die op boomloos.nl zijn volgens mij nieuw, heb die site al helemaal uitgesplit en dit niet gevonden! Volgens mij zijn dat dezelfde als die ik nu heb geleend. Bedankt voor jullie reacties!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:21

Ik heb ook de dream team webbers van buitenzinnig en ben er super tevreden over! Rafelen tot nu toe niet!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:58

Je kunt toch gewoon je gesp naar boven schuiven?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:08

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:08

Hyposjuhhh schreef:

Bij BF's zit dat echt heel naar :=

ijspret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 17:28

Sodeletuut schreef:
Tessebes schreef:
http://www.boomloosrijden.nl/cherokeeshop.htm
Hier staat nog andere op, die lijken op die van wintec.

:oo Die zijn een stuk goedkoper dan die van mij :=

Volgens mij zijn dat degene die ik nu geleend heb. Die zijn dus niet van superkwaliteit, vandaar de prijs. Ze zijn wel heel dun, je voelt echt helemaal niks. Ik kan ze zelf trouwens niet terugvinden op de site, maar heb een mailtje gestuurd. Ik laat wel weten of ze die nog verkopen! Denk dat ik (ook) die van buitenzinnig maar bestel, kan nooit kwaad om nog een setje reserve te hebben!

ijspret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 17:39

Krijg net mailtje terug: link is van een paar jaar geleden, die riemen worden dus niet meer verkocht. Helaas!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:47

Puchje schreef:
Hyposjuhhh schreef:

Bij BF's zit dat echt heel naar :=

O oke, ik zat al te denken, wat is hier in vredesnaam het probleem? :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:33

er zijn van prestige ook T beugelriemen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:35

Jammer dat ze niet meer verkocht worden. Maar die van Buitenzinnig zijn in ieder geval van fijne kwaliteit.

ijspret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 21:51

Buitenzinnig gemaild, maar hij wist niet zeker of hij ze nog heeft :-( Houd me nog steeds aanbevolen dus voor andere exemplaren! Nouvel, die van prestige kan ik niet vinden, alleen in een oud topic op bokt, weet niet hoe ik daar naar moet linken, maar op het plaatje zijn ze aan de bovenkant net als de wintec, dus met een lus, die kunnen niet om de stijgbeugelophanging van Barefoot: die is gesloten. Of zijn er nog anderen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:48

Tessebes schreef:
http://www.boomloosrijden.nl/cherokeeshop.htm
Hier staat nog andere op, die lijken op die van wintec.

Aha , Tessebes is de schuldige , HIER komt die oude link vandaan :P

Dit is blijkbaar een oude achtergebleven spook-pagina die allang niet meer in gebruik is , de riemen zijn al een aantal jaar uitverkocht , zoals gezegd :)

Maar een andere optie : je kunt eventueel ook gewoon Webbers kopen , en de lusjes los (laten) halen en weer superstevig vast (laten) zetten rond de ophangringen van het zadel ? Dan kun je ze gewoon prima gebruiken en heb je ook dat T-metaaltje niet op je zadel liggen , dunner kan het niet :)

Dan kunnen de riemen er niet meer vanaf gegespt worden , maar op zich is dat misschien geen ramp ? :)

ijspret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 20:27

Helaas toch niet zo'n succes. Vorige maand begaf ineens het stiksel het en scheurde de riem dus af. Deed echt niks bijzonders, was gewoon in de bak aan het rijden. Op een beetje service hoefde ik ook niet te rekenen: kreeg als reactie dat ik vast ergens achter was blijven haken, wat dus absoluut niet het geval was. Heb de riem laten maken omdat ik nog steeds geen alternatief heb, maar baal er wel van. Dit had niet gemogen na 8 maanden! Dus als iemand nog een tip heeft, houd ik me nog steeds aanbevolen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:50

Ik weet niet wie dat gezegd heeft , maar op zich is dat wel een logische verklaring voor Biothane beugelriemen die kapot gaan , het kan normaal heel veel hebben dus ik zou ook denken dat er een keer een beugel ergens achter is blijven haken waardoor er schade is ontstaan , dat is een vrij logische gedachtensprong om dan te maken :o

Maar over andere T-beugelriemen : Over enkele weken / maanden komen er T-beugelriemen van Barefoot zelf in het assortiment , gemaakt van Softleder , in bruin en zwart voor 49,95 euro per set.

Zijn fijne riemen :j

ijspret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:31

Het is geen biothane,maar leer, tenminste volgens mij is het leer, de dream team webbers heb ik uiteindelijk gekocht. Snap ook niet hoe het heeft kunnen gebeuren, maar is echt niet blijven haken of iets anders raars, ook niet in de periode voor het kapot ging. Ben er juist heel zuinig op omdat het zo'n gedoe was om ze te vinden! Ik houd de Barefoot exemplaren in de gaten, bedankt voor de tip!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:36

pmarena schreef:
Maar over andere T-beugelriemen : Over enkele weken / maanden komen er T-beugelriemen van Barefoot zelf in het assortiment , gemaakt van Softleder , in bruin en zwart voor 49,95 euro per set.

dat is goed nieuws, reserveer maar vast een paar bruine voor mij :D *\o/*

ijspret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:57

Morrie schreef:
pmarena schreef:

dat is goed nieuws, reserveer maar vast een paar bruine voor mij :D *\o/*

Kan dat al? Dan voor mij ook graag paar bruine :-)!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:08

zijn je dream team webbers kapot? Ik rij best fanatiek maar bij mij zien ze er nogsteeds super uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:14

ijspret schreef:
Het is geen biothane,maar leer, tenminste volgens mij is het leer, de dream team webbers heb ik uiteindelijk gekocht. Snap ook niet hoe het heeft kunnen gebeuren, maar is echt niet blijven haken of iets anders raars, ook niet in de periode voor het kapot ging. Ben er juist heel zuinig op omdat het zo'n gedoe was om ze te vinden! Ik houd de Barefoot exemplaren in de gaten, bedankt voor de tip!

O sorry , ik naam aan dat het om Biothane riemen ging , mijn fout !

Ik begrijp het hoor , maar kan me dus ook goed voorstellen dat verkopers denken dat zoiets niet zomaar gebeurt.

Ik heb het zelf ook meerdere keren meegemaakt dat mensen bvb. op een dag met hun paard uit de stal lopen , beugel blijft even hangen achter de deur , 700 kilo biefstuk trekt even kort maar krachtig aan de beugel , hij schiet weer los en paard loopt verder , er lijkt niks aan de hand.... en maanden later valt "zomaar ineens" de beugel tijdens het uitstappen na een rustige rit op de grond :P

Je zou de eerste niet zijn geweest :)

In dat soort gevallen is het gewoon heel lastig :(:)