Anky pad? ja of nee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VanNessa

Anky pad? ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 17:48

hallo bokkers,

ik was eigenlijk van plan een anky pad te kopen, maar toen ik in een ruitersportwinkel was, zeiden ze dat ze die niet verkochten omdat ze helemaal recht zijn en en verder geen vorm in zit?
en dat het dan gaat schuren bij de schoft ofsoiets?
nou vroeg ik me af of mensen met anky pads hier werkelijk ook veel last van hebben, of zal het wel meevallen?
zou het graag willen weten van jullie :D

Geartje_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:50

Ik ben ook van plan zoon ding te kopen dus lees even mee!! ;)

__denise

Re: Anky pad? ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:52

Vindt ze opzich wel fijn, alleen zitten sommige heel strak bij de schoft. PK ligt beter en vind ik ook mooi (geen logo in het zicht). :)
Maar ze gaan erg lang mee en ze zijn mooi natuurlijk.

VanNessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 17:54

oke, ik vind ze ook erg mooi! :j

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:00

Die nieuwe modellen zijn wel voorgevormd. Ik gebruik ze zelf niet, ik vind ze te dik en ze drogen niet snel. Om nog maar te zwijgen van de prijs die je er voor mag aftikken.

xxxvaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:00

Ik ben het met denise eens. Zit inderdaad strak bij de schoft.

VanNessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:01

klopt ze zijn inderdaad belachelijk duur. :j

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:01

ik heb zelf ook eentje gehad, ze zijn dan wel super mooi, alleen als je ze 4x gewassen hebt is die kleur al verwassen. Ook zitten ze idd een beetje strak bij de schoft. als je echt een pad wil hebben in leuke kleurtjes zou ik voor een qhp pad gaan! die zijn van super kwaliteit! en een stuk goedkoper!

LouLouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:02

Ik vind ze mooi, helaas schuiven ze bij mij wel vaak naar een kant, als je dan bedenkt wat je er voor betalald...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:02

Ik zeg absoluut nee. De oude modellen zijn inderdaad niet voorgevormd, dat geeft vaak problemen op de schoft. Ik wil alleen maar zadeldekken met lusjes voor en bij de singel, zodat ik het dekje goed vast kan zetten. Verder vind ik ze ook behoorlijk dik.

upendoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:03

Klopt! :)

Ze gingen ribbelen achter het zadel, hadden een rechte rug en zorgden er dus voor dat de rug knel komt te zitten..

Voor een tientje meer heb je een ES/Eskadron dekje, veel betere kwaliteit én met pasvorm. :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:04

Ik vind de prijs van al die merk dekjes heel hoog, 40 tot 60 euro vind ik veel geld. Voor hetzelfde geld heb je twee mooie pads van Harry's Horse, die ook erg goed zijn!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:06

Ik heb alleen maar Anky's en ik vind ze super.
Ze liggen goed en schuiven niet maar dat verschilt volgens mij echt per paard.
Een vriendin van mij was helemaal fan van scapa maar dat lag op die van mij niet goed.
In het begin zijn ze wat stug maar als je ze 1 keer gewassen heb zijn ze super.

Wietse_07

Ik heb bijna alleen maar anky dekjes en ben er eigenlijk heel te vreden over. Op mijn fries liggen ze goed!

upendoJarig

Of tweedehands via marktplaats of Bokt. :j

Daar vind je die dure dekjes en Anky's voor de helft van de prijs.. :)

wwillemijn

Als je zadel goed past heb je geen lussen aan je pad nodig. Ik heb de mijne (een felroze) nu een jaar en een paar keer gewassen. Hij blijft mooi, droogt snel op en zit prettig onder het zadel. Ik ga voor nog meer kleuren :j

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:07

Ik vind ze totaal niet fijn :n

Indd geen goed model, en na een aantal keer wassen zijn ze helemaal slap.

Persoonlijk vind ik PK veel fijner, en ook pads van sectolin en HH liggen fijner, en zijn stukken minder duur.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:08

wwillemijn schreef:
Als je zadel goed past heb je geen lussen aan je pad nodig. Ik heb de mijne (een felroze) nu een jaar en een paar keer gewassen. Hij blijft mooi, droogt snel op en zit prettig onder het zadel. Ik ga voor nog meer kleuren :j

Hier ben ik het niet mee eens, ik heb een goed passend zadel, gecontroleerd en aangepast aan de rug van mijn paard, en toch schuift een anky pad eronder. Heeft ook te maken met de vorm van de pad.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:09

Het is mij ten zeerste afgeraden door de paarden-fysiotherapeute om met de oude anky pads te rijden. Ze snijden veel te snel in de rug en schoft, waardoor problemen kunnen ontstaan.
Nieuwe modellen heb ik geen ervaring mee, maar die zullen dan wel een stuk beter zijn als die goed voorgevormd zijn. Ik mocht wel met mijn voorgevormde pad van QHP o(f was het PK) blijven rijden.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 27-01-11 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt

upendoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:09

kleinvosje schreef:
wwillemijn schreef:

Hier ben ik het niet mee eens, ik heb een goed passend zadel, gecontroleerd en aangepast aan de rug van mijn paard, en toch schuift een anky pad eronder. Heeft ook te maken met de vorm van de pad.

Vind ik ook. :)

Hier ligt het zadel ook prima, maar omdat het een rondgeribte pony zonder schoft is glijdt hij gewoon naar achter weg omdat ze beweegt.

En bij Eskadronpads zonder lusjes gebeurt dat niet..

Rara.. :D

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:10

asselinlover schreef:
ik heb zelf ook eentje gehad, ze zijn dan wel super mooi, alleen als je ze 4x gewassen hebt is die kleur al verwassen. Ook zitten ze idd een beetje strak bij de schoft. als je echt een pad wil hebben in leuke kleurtjes zou ik voor een qhp pad gaan! die zijn van super kwaliteit! en een stuk goedkoper!

Deze heb ik ook!
Bevalt mij super! :j

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:12

Ik vind ze echt geweldig! :+: Heb er 5, en die zijn allemaal nog prachtig. Na een aantal keer wassen worden ze lekker wat dunner en kun je ze omhoog trekken onder je zadel, zodat je paard zijn ruggengraat vrij ligt. Ze nemen erg goed zweet op en zijn prettig in gebruik.

upendoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:12

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:16

Ik vind ze fijn.
Ze blijven ontzettend goed in de was, en tweedehands hoeven ze niet duur te zijn.
(Ik had een gloednieuwe voor 20 euro.)

Ruglijn is een kwestie van in de kamer trekken is mijn ervaring, dan blijft het prima liggen.
De nieuwe met ruglijn heb ik ook een van, bevalt ook goed.

Ze worden ook snel dunner, dus het dikke hoef je het niet voor te laten.

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:18

ik heb er ook al een een jaar, en hij is nog steeds mooi bij mij zit die niet echt strak bij de schoft, alleen
hij is wat minder buigbaar dan een ander dekje vind ze wel erg mooi :)