Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Al is een slof ook een goede optie. Kan gewoon los hangen totdat je hem niet meer houdt. Dan werkt hij nooit onbedoeld in.

Cassidy schreef:Passoa is een drankje, het bit heet PESSOA.
En nee, ik zou niet met de pessoa gaan rijden, de problemen die je tegenkomt zijn rijtechnisch en moeten gewoon op trens op te lossen zijn.
Verdiep je anders eens in Parelli, en met name de One Rein Stop als noodrem. Heb je helemaal geen strenger bit voor nodig.
En voordat dit probleem opgelost is, aan de basis werken, en niet meer naar buiten gaan.

Cassidy schreef:De One Rein Stop is een REFLEX die je het paard aanleert, en als het goed wordt aangeleerd, is er geen kracht voor nodig.
Er is al eerder een topic over de ORS op bokt langsgekomen, zal even kijken of ik het vinden kan.
Maar hey, als jullie een hele ijzerwinkel denken in de mond te moeten hangen, en dan het liefst per kilo voer dat er ingaat nog een hulpteugel moeten denken te gebruiken...be my guest.

gizmo_lover schreef:Dank jullie wel voor de reacties!
Sorry voor het fout spelen van PESSOA!! Ik ben normaal gesproken ook niet zo van de hulp teugels of scherpere bitten dus het zal me eerlijk gezegt een worst wezen hoe het heet, jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik beoefen parelli, heb ook meerdere clinics gehad hiervan en er jaren les in gehad. De One Rein Stop kan gizmo ook.. Dus ik weet dat je geen western paard moet hebben omdit te kunnen... Alleen buiten, wanneer hij schrikt, is er geen contact meer, dus na een aantal 100den meters krijg ik hem inderdaad op deze manier stop, maar ik zou het zo fijn vinden als dit na een paar meter al zou kunnen! En lekker de basis gaan trainen in de bak daar train je geen basis mee voor buiten... Ik weet dat je het niet beledigend bedoelt maar ik voelde het wel even zo. En daarbij kent hij wel iets meer als alleen de basis;)
Luister jongens ik ben niet van plan in zijn mond te gaan trekken, ik ben daar niet van en daar is onze band ook niet op gebasseerd. Ik gebruik dit bit niet voor een quick fix ik zou hem willen gebruiken zodat ik het gevoel heb dat ik iets meer te vertellen heb, ik heb het over GEVOEL! Dus met dit gevoel ga ik in het zadel zitten, zal dit dan al niet een effect geven op zijn gedrag???
dan is dat bit helemaal niet nodig 

Elin_ schreef:Dit hoef je geen aparte naam te geven dit heet gewoon bit door de mond 1 kant op trekken.
anders kan ik het niet noemen