En vraag jullie om hulp en meningen.
Ik heb mijn paard nu een jaartje. En ben nu alweer aan mijn 4e zadel bezig. Maar ook deze ligt niet naar mijn zin.
Ik heb alle zadels door de verkopers/zadelmaker na laten kijken of het paste op mijn paard. Omdat ik er zelf de ballen verstand van heb.
Nu heb ik een Prestige top dressage met een medium/wijde boom (33cm). En het zadel lijkt op het eerste oog erg goed te liggen.
Maar zodra ik het zadel aansingel trekt de singel het zadel al naar voren. Tijdens het rijden schuift het zadel dus tegen/over de schoft. Niet goed dus.
Zou dit opgelost kunnen worden met een speciale WoW curved singel of een banaansingel?
Nu komt zaterdag de zadelmaker kijken naar dit zadel. Maar aangezien ze mij alles wijs kunnen maken. En ik in een jaar tijd al veel zadels heb gehad. Wil ik nu gewoon goed advies. Moet ik opzoek naar een ander zadel met ander singelsysteem of zou er iets aan het huidige zadel/singelsysteem gedaan kunnen worden?
Dit wil ook graag aan de zadelmaker vragen. Maar hoor toch graag van jullie wat jullie zouden jullie doen of juist niet doen. Om niet weer met een lapmiddel afgescheept te worden.2
Of is het toch beter uit te kijken naar een ander zadel. Ik heb al een heel mooi aanbod gehad van een op maat gemaakt wow zadel. Maar ook daar hoor ik weer veel verschillende meningen over.
Dat ik dus ook verder wil kijken dan alleen wow als dit zadel echt niet goed gaat passen.
Ik heb een nogal forse kwper met wat schoft en vrij breed op de rug (foto's in mijn profiel de vos). Ik zou dan al een zadel met met een wijdere boom tussenkanaal nodig hebben. Nu roepen ze bij mij op stal dat KN en Passier overal op zou passen en dat ik dan maar zo'n zadel moet kopen. Mijn ervaring is dus dat niet alles past op mijn paard.
Ik wil nu eindelijk wel eens een goed passend zadel voor mijn paard