Wie heeft er ervaringen met appelsmaak bitten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Wie heeft er ervaringen met appelsmaak bitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 13:53

De titel zegt het al, wie heeft er ervaringen met appelsmaak bitten?? En dan met name de dubbelgebroken :o Weten jullie ook waar deze te verkrijgen is, en hoe duur?
Alvast heel erg bedankt :D

Oakland1990

Re: Wie heeft er ervaringen met appelsmaak bitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:46

Mijn paard loopt nu sinds twee maanden op een dubbelgebroken happy mouth bustrens. Eentje van BR, geloof dat die €35 kostte. Paard neemt het even vlot aan als een metalen bit en ook onder het rijden merk ik heel weinig verschil. Een nadeel is dat je bij een paard dat veel kauwt, na twee jaar een nieuw bit moet.

Nikita1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:33

Misschien moet je eens kijken op www.equitest.nl Daar staan heel veel ervaringen op van bekende ruiters. Weet niet of die bitten er ook op staan maar volgens mij kun je ook vragen of ze die willen testen.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:42

Ze smaken niet naar appel hoor, proef maar eens ;-)

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:45

Royallady schreef:
Ze smaken niet naar appel hoor, proef maar eens ;-)
die van mij wel me moedder gepoeft XD
mijn paard nam hem wel snel in want die wilde nooit een bit in nemen bahalfe die
maar je kan net zoo goed bitje effe in appel siroop doppen en klaar

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:50

ik rij mijn paard hier alleen maar mee ik vind hem fijner erop lopen op een gewoon bitje ging die alleen maar hoofd omhoog en rennen.
merk ben ik even kwijt maar was 25 euro kwijt vind ze heel fijn paard doet nooit moeilijk met bit in maar kauwt inderdaad meer en af en toe moet je dus een nieuwe kopen

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 18:41

Bedankt voor alle reacties :) Weet iemand ook waar ze te bestellen zijn of in welke winkel je ze kunt kopen :o ?

@Nikita1, ik zal even kijken op de site, dankje :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:44

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:47

Een vriendin van mij heeft er ook eentje en die vind het niet helpen ?!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:47

ik denk dat divoza happy mouth ook verkoopt... heb er enkele jaren geleden nog geen 30 euro voor betaald...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:49

Ik reed eens een paard met zo'n bit, wat een baggerdingen. :o
Ze werden heel scherp van het kauwen, en omdat er vocht tussen appelgedeelte en het metalen staafje was gekomen brak het bit dwars doormidden toen ik de noodrem eens aanhaalde. :+ Helemaal doorgeroest, gewoon afgeknapt. Daarbij snap ik persoonlijk het doel niet zo, waarom een appelsmaakje?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:52

Hier inderdaad dezelfde ervaring.
Mer had een tijd een appelbitje, deze werd erg scherp door het kauwen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 11:54

Mag ik vragen waar jullie die hebben gekocht :o ? Dan weet ik nml dat ik daar geen bit moet kopen :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:55

Ik had er een mijn paard heeft hem hooguit 15 minuten ingehad en was al dusdanig kapot geknauwd dat er allemaal scherpe randjes aanzaten en dus niet meer bruikbaar was, ik vindt het dus niet zo'n aanrader.

Ik heb ze in zowat alle ruitersport zaken zien liggen ze zijn allemaal vrijwel hetzelfde alleen ander merkje opgeplakt op het kaartje

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:59

Die klant van mij had gewoon de echte Happy-Mouth bitjes.

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:10

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:15

Ik heb voor een paard ook happymouth (het merk ook echt dacht ik) in bustrens uitvoering. Hij doet het er fijn op, is eigenlijk onwijs hard in zn mond namelijk en met dit bit gaat t nog het beste...Hij kauwt niet overdreven maar het bit blijft (jaar in gebruik ong) tot nu toe heel en is niet scherp.

Nadeel? Ik vind het er echt totaal niet uitzien, kijkt zo ontzettend plastic en lelijke witgele kleur...blegh. ;) Maar he, je kan niet alles hebben.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 12:55

Dankje voor jullie reacies :) Ik denk dat ik een Happy Mouth ga bestellen, maar ik wil nog even wachten of ik nog meer reacties krijg over de ervaringen met Happy Mouth :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 12:57

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:59

Ik heb mijn pony ook een tijdje op zo'n bitje gereden, nadeel is inderdaad wel dat ze snel stuk zijn. Ben nu overgestapt op een K&K bitje, bevalt ook prima.
Ik zie dat je in friesland woont, heb die van mij destijds in scharnegoutum gehaald, daar zit ook een ruitershop en daar waren ze destijds meen ik iets van 30 euro.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:00

Voor 1 van de paarden gebruiken wij een ongebroken trens en voor de andere een dubbelgebroken. Bij beide paarden werkt het prima :-) Je hebt ze idd van elk merk en meestal zo rond de 20/30 euro.

Tsja, je hebt wellicht wat slijtage, maar dan moet je gewoon wat vaker je bit vervangen. Eens per 2 jaar lijkt redelijk. Aan de andere kant: met een gewoon bit krijg je ook slijtage en scherpe randjes.

Nadeel: formaat dubbelgebroken dat wij nodig hebben is niet bij iedereen in het assortiment en moet dus apart worden besteld. Daar gaat helaas nog wat tijd overheen voordat je een nieuw bit hebt.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 13:02

Diva_Jenny schreef:
Ik heb mijn pony ook een tijdje op zo'n bitje gereden, nadeel is inderdaad wel dat ze snel stuk zijn. Ben nu overgestapt op een K&K bitje, bevalt ook prima.
Ik zie dat je in friesland woont, heb die van mij destijds in scharnegoutum gehaald, daar zit ook een ruitershop en daar waren ze destijds meen ik iets van 30 euro.

Bedankt voor je reactie :D Maar wat bedoel je met K&K :o ? Ik zou daar idd eens kijken in Scharnegoutum :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 13:03

@Apple (je naam past trouwens bij het topic :P ) , bedankt voor je reactie :D Maar hoor jij je paarden ook overdreven smakken/knabbelen of niet? Kan me nml voorstellen dat dat niet zou worden gewaardeerd op wedstrijden :P (ik rij nog geen wedstrijden, maar dit is wel mijn doel :) )

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:49

K&K bitten zijn gemaakt van aurigan, ze staan wel op de divoza site. Deze zijn wel iets duurder maar mijn pony loopt hier ook super op.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:52

Aurigaan bitten ben ik dan wel weer helemaal voor, wel weer wat duurder.
Apple, ik heb aan mijn gewone bitten eigenlijk nauwelijks slijtage. Het enige was dat een bit na 7 jaar wat speling kreeg tussen de ringen, die heb ik moeten vervangen. Maar normaal gesproken hoef ik eigenlijk nooit te vervangen. Of bedoel je elk ander rubber bitje? Dat weet ik namelijk niet, die heb ik niet. :)