Hoe bevestig je Anky dressuur beugelriemen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseys

Hoe bevestig je Anky dressuur beugelriemen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 14:28

Hallo,

Ik heb een tijdje terug Anky dressuur beugelriemen gekocht en heb nu de gesp onderaan bij de beugel zitten en het uiteinde van de beugelriem steekt omhoog met hieroverheen
zo'n hoesje. Het uiteinde van de riem en het hoesje zakken onder het rijden zodat de riem uit het hoesje gaan en dus onder mijn been vandaan steekt. Nu vroeg ik me af of ik de riemen wel op de juiste manier heb bevestigd??

Heeft iemand hier ervaring mee of toevallig foto's zodat ik kan zie hoe het moet???

EngeltjeS

Re: Hoe bevestig je Anky dressuur beugelriemen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:30

Je kan de gesp toch ook onderaan bevestigen? (tegen je beugel, dan je hoes erover, en niks schuif verder)

Of bedoel je het zo niet?

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 14:36

ja klopt ik heb de gesp tegen de beugel aan, alleen het uiteinde van de riem zit halverwege de beugelriemen en daarover heen zit dus dat hoesje, ter hoogt van de binnenkant van de bovenbenen. Dit schuift dus onder het rijden en dan gaat de beugelriem er steeds uit.

Hopelijk snap je het nog ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:37

Je hebt een stuk beugelriem over neem ik aan? (dan kan er een stuk af toch?)
heb je geen foto? :P ik vrees dat ik je nog niet echt begrijp :oo (en ik doe echt mijn best)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:43

idd afknippen, heb ik ook gedaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:50

De beugelriemen van Anky zijn korter dan gemiddeld, ik heb ze ook en ze zijn voor mij te kort. Nu ik er wat gaatjes bijgeprikt heb zijn ze te gebruiken. De gesp doe je onderaan, dus bij je beugel. Net als normaal. Evt. steek je de flap nog een keer door de gesp, hoesje erover schuiven en klaar.

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 14:59

Ik heb even snel een tekeningetje gemaakt het zadel hangt namelijk op stal.
Zoals plaatje 1 en 2 heb ik het nu, maar als ik het goed begrijp moet ik het zo hebben als plaatje 3 en 4.
Dus de beugelriem afknippen en dan het hoestje naar beneden boven de gesp plaatsen.

Afbeelding

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:00

leuk getekend :D
zoals 4 lijkt het mij de bedoeling :j

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 15:03

:D haha dan is het duidelijk, ik heb de riemen dus gewoon veels te lang :o ik vond het al zo vreemd dat het hoesje onder de binnenkant van mijn bovenbeen zat.
Dank jullie voor voor de uitleg, ga het vanavond gelijk veranderen!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:06

Je hebt een losse beugel en losse beugelriem, het hoesje kun je dan over de riem doen. Daarna de riem door de beugel heen halen en vastmaken op het juiste gaatje. De losse flap van de riem weer terug door de gesp steken zodat je de voorkant van de riem en de achterkant ziet, de flap zit daartussen. Daarna kun je hoesje er overheen schuiven, en voila! Zo hoort het.

Trouwens, ik zou niet in je riemen gaan knippen als het niet perse nodig hoeft, dat lijkt mij namelijk nogal zonde.

Veel succes!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:13

tinaaz schreef:
Je hebt een losse beugel en losse beugelriem, het hoesje kun je dan over de riem doen. Daarna de riem door de beugel heen halen en vastmaken op het juiste gaatje. De losse flap van de riem weer terug door de gesp steken zodat je de voorkant van de riem en de achterkant ziet, de flap zit daartussen. Daarna kun je hoesje er overheen schuiven, en voila! Zo hoort het.

Trouwens, ik zou niet in je riemen gaan knippen als het niet perse nodig hoeft, dat lijkt mij namelijk nogal zonde.

Veel succes!

kan je het tekenen? (k snap het niet helemaal...)

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 15:41

Heb je er toevallig een foto van?? ik snap het ook niet helemaal?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:53

het beugelriem hoesje wat je er over schuift moet helemaal naar benenden tegen de beugel aan. Alles wat daar bovennog flappert aan beugelriem, kan er af :D

neurrrrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:03

je moet het hoesje ook over de gesp doen,
en niet bij het uiteinde van het overgebleven stuk beugelriem;)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:06

ik heb het systeem ook zo , ik heb alleen beugels onderlangs ,
dus hoesje onderaan zoals tekening 4 , en daartussen zit gewoon een beugelriem zegmaar ,
bij mij is er ook nog een stuk over , dat zit er alleen tussen en heb er verder geen last van .
afknippen lijkt mij nogal zonde eigenlijk :+

hoop dat je snapt hoe ik het heb haha .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:11

Je moet het uiteinde van de beugelriem terugsteken door de gesp waardoor die tussen de riemen komt te zitten. Het hoesje schuif je helemaal naar beneden tegen de beugel aan.

Je krijgt dan het deel van de riem die tegen het zadel aan ligt (en aan de onderkant weer teug omhoog vouwt), dan het uitinde van de riem en dan de riem met de gesp die tegen je been aan ligt.

Misschien hoef je dan niet eens een stuk eraf te knippen.

edit:
Als je goed kijkt zie je op deze foto hoe je het uiteinde van de beugelriem terug moet steken.
Afbeelding

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 16:43

Nou ik zal vanavond eens even wat gaan proberen! Afknippen is idd jammer, als ik het plaatje hierboven zie moet ik de riem terugslaan zodat ie dr tussenin komt! en dan het hoesje tot beneden op de gesp schuiven.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:48

Yep, en de riem komt dan tussen de andere twee riemen te zitten. Beetje lastig uitleggen zo en ik kan ook geen betere afbeelding vinden, maar wellicht dat je er dan zelf uit komt.
Hoesje moet sowieso tot beneden op de gesp/beugel komen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:08

Vraagje tussendoor, waarom eigenlijk niet gewoon de gespen bovenaan bevestigen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:14

Hyposjuhhh schreef:

Kan dat wel als je ze onderlangs het zweetblad gebruikt, nee toch?

Famke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:18

Ik heb ook nog een lange flap over en die heb ik vast getaped met zo'n zelfklevende bandage, zie je niks van.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:02

Hyposjuhhh schreef:

Omdat je zadel er dan eerder aan gaat. Doordat het leer op de gesp drukt. Ook krijg je dan van die rare bobbels in je zadel. Ik doe het zelf al jaaaaaren toen die officiele dingen nog niet bestonden. Ik had er vroeger gewoon een stuk fietsband om, stond ook best netjes (heb er iig nog nooit commentaar van jury ofzo gehad.) en past precies.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 07:28

Ik heb enkele beugelriemen, dan krijg je helemaal geen rare bobbels in het zadel.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:11

mhoogenbos schreef:
Ik heb enkele beugelriemen, dan krijg je helemaal geen rare bobbels in het zadel.

Zulke beugelriemen had ik vroegahh aan mn Wintec zadeltje hangen, die kan je ook maar op 1 manier bevestigen ;)

Ik heb mijn beugelriemen ook niet afgeknipt dat vind ik zonde :o Ik heb iemand op stal die heeft het hoesje om alle riemen heen maar dat moet je niet doen dat is zo lastig met opsteken...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:31

Daar had ik nog niet eens over nagedacht, maar ik dat past bij mij ook niet eens, het leer van mijn beugelriemen is zo dik dat ik die maar 2 keer door het hoesje krijg. Daarnaast liggen de hoesjes ongebruikt in de la omdat aan het uiteinde van mijn beugelriemen een merkje zit waardoor ik deze niet teruggestoken krijg door de gesp. En ik vind afknippen ook zonde :o