waarom dit kopstuk zo anders is, heeft dit een ander effect?
heeft iemand ervaring met dit voor mij een beetje gekke hoofdstel?
of kan iemand mij vertellen wat de rede is van dit kopstuk?
het hoofdstel:
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

ninajojo schreef:Het kopstuk ziet er fijn uit. Voor als je paard daar gevoellig is.
Ik vind het hoofdstel er alleen aan de onderkant nogal naar uit zien.. Dat lijk me nou weer helemaal niet comfortabel..

VDB schreef:Het lijkt mij dat het een hoofdstel is om geen druk direct/vlak achter de oren te hebben.
Waarom ziet het er voor jou "naar" uit aan de onderkant ninajojo?ninajojo schreef:Het kopstuk ziet er fijn uit. Voor als je paard daar gevoellig is.
Ik vind het hoofdstel er alleen aan de onderkant nogal naar uit zien.. Dat lijk me nou weer helemaal niet comfortabel..
Citaat:1. Geen druk achter de oren.
2. Bakstukken liggen verder naar achteren om de oogzenuwen vrij te houden.
3. Het paard heeft meer zicht naar achteren.
4. De bakstukken en deel van de neusriem schuren niet over het jukbeen.
5. Het bit heeft een betere ligging in de paardenmond.
6. De ruiter heeft en verbeterd contact met de mond van het paard.
Myca schreef:Zo op het eerste gezicht vind ik de Dyón Difference niet mooi, maar misschien is het een kwestie van wennen.
Doordat het kopstuk zover naar achter ligt moeten die kaakgekruiste riempjes zo strak, anders schuift hij natuurlijk naar voren.
Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat er tegenwoordig beter naar harnagement gekeken wordt die goed om het lijf van het paard ligt.
Ik ben zeker geinteresseerd in de ervaringen van de gebruikers, alleen zoals het er nu naar uit ziet heb ik toch de voorkeur voor een Micklem hoofdstel.