Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
d0nnaa_dan schreef:Ik zou dan eerst eens een dubbelgebroken watertrens proberen, eventueel van K&K.
Omdat het een watertrens is én dubbelgebroken is, is het moeilijk voor een paard om zich daar op vast te zetten. Bovendien zal een dubbelgebroken bit minder snel in het gehemelte prikken dan een enkelgebroken bit. En het materieel van K&K (Aurigan), nemen paarden makkelijker aan omdat daar een 'smaakje' aan zit.
Ik weet niet wat je jezelf bij een 'scherper' bit voorstelt, maar ik denk dat dat niet de oplossing is. Op den duur zal hij dan nóg sterker worden en een scherper bit heeft niets te maken met een betere aanname van het bit.
, ik quote alleen jou stukje over dat een dubbelgebroken watertrens voor een paard moeilijker is om zich vast te zetten want mijn ervaring met meerdere paarden leert dat dit niet waar is
. Het stukje over dat de myler scherper zou zijn was ook niet als reactie op jou , maar in het algemeen omdat vaak gedacht wordt dat het een scherp bit is
d0nnaa_dan schreef:Bovendien zeg ik duidelijk dat het moeilijker is voor een paard om zich daar op vast te zetten, niet dat het onmogelijk is.