Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Schangah schreef:Er is maar een oplossing en dat is een goed gediplomeerde zadelpasser laten komen en je zeker niet vastpinnen op een merk. Is fout nr. 1 die gemaakt wordt. Is het het paard in je profiel? Ik zie een dik dekje en een bontje onder het zadel. Wanneer je een goed passend zadel hebt is een dun dekje meer dan voldoende. Alles van dikker is gaat de pasvorm van het zadel veranderen.
De boommaat van een KN is aan te passen maar niet de kussenvorm. Dit is net zo belangrijk.
Schangah schreef:Er is maar een oplossing en dat is een goed gediplomeerde zadelpasser laten komen en je zeker niet vastpinnen op een merk. Is fout nr. 1 die gemaakt wordt.
Is het het paard in je profiel? Ik zie een dik dekje en een bontje onder het zadel. Wanneer je een goed passend zadel hebt is een dun dekje meer dan voldoende. Alles van dikker is gaat de pasvorm van het zadel veranderen.
De boommaat van een KN is aan te passen maar niet de kussenvorm. Dit is net zo belangrijk.
sarahtje_x schreef:Schangah schreef:Er is maar een oplossing en dat is een goed gediplomeerde zadelpasser laten komen en je zeker niet vastpinnen op een merk. Is fout nr. 1 die gemaakt wordt.
Is het het paard in je profiel? Ik zie een dik dekje en een bontje onder het zadel. Wanneer je een goed passend zadel hebt is een dun dekje meer dan voldoende. Alles van dikker is gaat de pasvorm van het zadel veranderen.
Dit is nog niet mijn eigen zadel, gebruik nu tijdelijk een van de manege zelf, zonder het bondje ligt het zadel veel te hoog vanvoor en laag vanachter, tijdelijke oplossing.
sarahtje_x schreef:Ten eerste sorry indien dit topic verkeerd staat!
Hoi iedereen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een dressurzadel...
Nu vandaag heb ik een KN zadel gevonden, 700euro met singel, stijgbeugel, riemen en hoes bij.
Ik ben echter niet bekent met dit merk dus ervaringen/bevindingen zouden welkom zijn!
Anderzijds zou ik een nieuw zadel willen kopen, van eric thomas... Deze heb ik voor maar 100euro meer.
En vind dit wel een fijn zadel...
Kortom ik weet het niet!
Zouden jullie me een beetje tips willen geven zodat ik weet wat voor keuze ik moet maken...
Alvast bedankt!