KN of Eric Thomas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarahtje_x

KN of Eric Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 18:45

Ten eerste sorry indien dit topic verkeerd staat!

Hoi iedereen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een dressurzadel...
Nu vandaag heb ik een KN zadel gevonden, 700euro met singel, stijgbeugel, riemen en hoes bij.
Ik ben echter niet bekent met dit merk dus ervaringen/bevindingen zouden welkom zijn!

Anderzijds zou ik een nieuw zadel willen kopen, van eric thomas... Deze heb ik voor maar 100euro meer.
En vind dit wel een fijn zadel...

Kortom ik weet het niet!
Zouden jullie me een beetje tips willen geven zodat ik weet wat voor keuze ik moet maken...

Alvast bedankt!

upendoJarig

Re: KN of Eric Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:46

Misschien kijken welk zadel het beste past en waar jij het lekkerst in zit. :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:46

Ik ken het Eric Thomas zadel niet, maar ik kan wel vertellen dat ik al heel lang tevreden ben met KN. Ze kunnen makkelijk pas gemaakt worden door de zadelmaker, en blijven mooi. Je hebt ook best nog wel wat restwaarde als je hem ooit nog wil verkopen.

Welk model heb je op het oog?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:47

Ik heb een hoofdstel van ET, het leer is echt super!

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 18:51

Ja ik ga er zeker op letten waar ik het beste in zit en het beste ligt.
Ik ga morgen naar ruitershop eens onderhoren achter een Eric Thomas...

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:54

kn is echt super heb een KN allegro en die zit echt hemels! je wordt niet gedwongen in een bepaalde houding maar toch zit je mooi rechtop. ik heb ook nog een ouder type kn symphony, die heb is al 10 jaar oud, en nog steeds heel erg mooi, is niet te vergelijken met goedkope zadelmerken. voor dat geld is Kentaur ook een fijn merk..

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 19:07

Het is mn eerste eigen paardje dus moet nog wat zoeken in welk zadel ik me lekker voel...
Komt veel bij kijken!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:25

KN is heel erg fijn. Het lekkerste dressuurzadel dat ik ooit heb gehad. Helaas lastig aan te komen.
Maar je moet het zadel nemen wat het fijnst op jouw paard ligt. Welke vna die 2 is dat?

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 19:30

Geen idee welk me het meeste zal bevallen... Heb enkel nog maar 1keer met een eric thomas dressuurzadel gereden... En met een KN zadel heb ik nog nooit gereden.
Ik kan het nu niet testen aangezien onze bodem bevroren is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:31

Maar het gaat er toch niet om welk zadel jou het meeste bevalt? Het gaat erom welke het beste op jouw paard ligt. Hij is degene die het in zijn rug zal voelen als het niet goed past......
Daar hoef je nog niet eens voor te gaan rijden met je paard. Dat kun je al zien als het erop ligt.

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 19:37

Ja dat weet ik, en hij heeft een moeilijke rug. Heb altijd met kieffer gereden...
Ik wil wel liefst ook rijden met het zadel voor ik er een koop...
We moeten er beide, zowel ik als mijn paard comfortabel mee kunnen trainen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:44

Ja natuurlijk, als je weet dat hij lekker op de rug van je paard ligt dan moet je er zelf ook nog goed in kunnen zitten. Ik heb hier ook een Kieffer (vzh). Het dressuurzadel van Kieffer vond ik niet fijn zitten, maar dat is ook persoonlijk.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:50

Er is maar een oplossing en dat is een goed gediplomeerde zadelpasser laten komen en je zeker niet vastpinnen op een merk. Is fout nr. 1 die gemaakt wordt.
Is het het paard in je profiel? Ik zie een dik dekje en een bontje onder het zadel. Wanneer je een goed passend zadel hebt is een dun dekje meer dan voldoende. Alles van dikker is gaat de pasvorm van het zadel veranderen.
De boommaat van een KN is aan te passen maar niet de kussenvorm. Dit is net zo belangrijk.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:55

Schangah schreef:
Er is maar een oplossing en dat is een goed gediplomeerde zadelpasser laten komen en je zeker niet vastpinnen op een merk. Is fout nr. 1 die gemaakt wordt. Is het het paard in je profiel? Ik zie een dik dekje en een bontje onder het zadel. Wanneer je een goed passend zadel hebt is een dun dekje meer dan voldoende. Alles van dikker is gaat de pasvorm van het zadel veranderen.
De boommaat van een KN is aan te passen maar niet de kussenvorm. Dit is net zo belangrijk.

Zo goed dat je dit zegt! Blijf het altijd jammer vinden dat mensen zo merkvast zijn wat betreft zadels. Ik laat bij elk paard altijd de zadelmaker komen met verschillende zadels en kijk dan welke het beste ligt. Kan de ene keer een Prestige zijn de andere keer een KN. Bij mijn huidige paard is dat een dressuurzadel van KN geworden en een springzadel van Ruiz Diaz. Ook laat ik de zadels regelmatig weer nakijken.

Dus advies: zadelpasser laten komen en niet blind staren op een merk!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:56

De KN die de ts me liet zien is (volgens mij) een Synfonie, zelfde model als wat ik zelf heb.

Het mooie van dit model is, dat je niet in een bepaalde zit gedwongen wordt en eventueel af en toe ook een sprongetje mee kan pakken. Hij heeft niet veel wrong.

Ook kan je zadelmaker een KN vaak goed aanpassen op de rug van je paard. Een KN past vaak uit zichzelf nét niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 08:16

Eric Thomas is er alleen in smalle boommaten. Dus voor mijn paard past het helaas niet.

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:33

ik heb zelf de KN allegro,
ik vind het nog steeds een onwijs fijn zadel.
maar je moet een zadel vinden dat goed ligt op de rug van je paard en waar je zelf ook goed in kan zitten.
ik ga mee met het advies van prutsmuts

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:23

Mijn ervaring met Eric Thomas dressuurzadels is dat ze heerlijk zijn om mee te rijden, maar je na 2 jaar toch wel merkt dat het geen top kwaliteit is van leer. Een paardje dat ik rij voor mensen heeft een ET zadel, nu een 2-tal jaar, altijd goed onderhouden, wordt gemiddeld 5 keer per week gebruikt. De zitting begint nu toch wel kleine scheurtjes in het leer te vertonen. Ondertussen zijn er verschillende mensen die ik ken die een ET zadel hebben maar dit allemaal nog niet langer dan 1 à 1,5 jaar waardoor ik niet kan zeggen of dit een algemeen probleem is bij deze zadels of toevallig bij dat ene zadel.

Maar zoals eerder vermeld zou ik gewoon zadelpasser laten komen, vertellen wat je budget is voor nieuw of 2-dehands zadel en passen maar :)

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 17:07

Ja maar een zadelmaker laten komen is niet altijd zo goedkoop, ben wel op zoek naar een goed passen en betaalbaar zadel.
Het is het paard in mijn profiel.
Laatst bijgewerkt door sarahtje_x op 16-12-10 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:10

Misschien niet goedkoop, maar het wordt wel goedkoop als je naderhand allerlei medici mag inschakelen omdat je al zo lang met een niet-passend zadel rijdt!!

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 17:14

Maar wie zegt er dat een ET niet past of die KN..
Dinsdag komen ze van een winkel met zadels om te passen en proberen.
Ze komen met een Eric Thomas, iets met Black.. ( ben de naam kwijt) en een Bates, we zullen zien.

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 17:16

Schangah schreef:
Er is maar een oplossing en dat is een goed gediplomeerde zadelpasser laten komen en je zeker niet vastpinnen op een merk. Is fout nr. 1 die gemaakt wordt.
Is het het paard in je profiel? Ik zie een dik dekje en een bontje onder het zadel. Wanneer je een goed passend zadel hebt is een dun dekje meer dan voldoende. Alles van dikker is gaat de pasvorm van het zadel veranderen.

Dit is nog niet mijn eigen zadel, gebruik nu tijdelijk een van de manege zelf, zonder het bondje ligt het zadel veel te hoog vanvoor en laag vanachter, tijdelijke oplossing.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:58

sarahtje_x schreef:
Schangah schreef:

Dit is nog niet mijn eigen zadel, gebruik nu tijdelijk een van de manege zelf, zonder het bondje ligt het zadel veel te hoog vanvoor en laag vanachter, tijdelijke oplossing.

Lijkt me een vreemde oplossing om er dan een bontje onder te stoppen.

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 21:44

Maar het gaat nu niet echt om het zadel waar ik nu mee rij...
Heb het topic gestart om meer info en tips te krijgen over de zadels van KN en ET.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 08:12

sarahtje_x schreef:
Ten eerste sorry indien dit topic verkeerd staat!

Hoi iedereen,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een dressurzadel...
Nu vandaag heb ik een KN zadel gevonden, 700euro met singel, stijgbeugel, riemen en hoes bij.
Ik ben echter niet bekent met dit merk dus ervaringen/bevindingen zouden welkom zijn!

Anderzijds zou ik een nieuw zadel willen kopen, van eric thomas... Deze heb ik voor maar 100euro meer.
En vind dit wel een fijn zadel...

Kortom ik weet het niet!
Zouden jullie me een beetje tips willen geven zodat ik weet wat voor keuze ik moet maken...
Alvast bedankt!

Volgens mij vraag je om tips over welke keuze te maken. En dan is een hele goede tip dat het zadel moet passen ;)
Je wilt echt niet weten hoeveel het je gaat kosten en hoeveel trammelant je ervan krijgt als je met een niet passend zadel gaat rijden. Daar moet je gewoon iemand voor hebben die er verstand van heeft. Ik heb al heel wat jaren paarden, en voor mij kan het nog steeds zo lijken of een zadel perfect ligt. Maar de zadelpasser die wij vorig jaar aan huis hadden wist ons hele andere informatie te geven.

Je bent al een goede stap op weg met degene die met die zadels bij jou aan huis komt. Hopelijk heeft diegene er ook veel kijk op.
De mensen proberen je alleen met hele goede bedoelingen te helpen, maar volgens mij is dat wel duidelijk :)

Verder lees ik dat je het zaden van achteren hoger wil hebben. KN heeft van die steilere keilkussens. Dat is dus ook de reden dat ik een KN heb. Het moest van achteren flink omhoog vanwege de hoge schoft.
Hopelijk heb je snel een fijn passend zadel.