Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Of je kan een leren singel met elastiek nemen? 

CubaLibre schreef:het zijn geen wondjes hoor, het is gewoon een drukplek en die zit net onder zijn buik dus dan kunnen het de gespen niet zijn imo.
Ik kan bij hem geen grotere singel nemen want die past hij niet.... dus dat is ook geen optie! Overigens is deze singel waar hij dit nu van heeft gekregen al 1 maat groter dan de singel die ik eerst gebruikte...

germie schreef:Volgens een test die laatst in de Cavallo gestaan heeft, is een singel met bont de meest zacht. Leer totaal niet (en dat verbaasde mij ook, want dat zijn nog altijd de fijnste singels, ik ga dus ook niet direct over op bont, want dat is weer een drama met wassen).
Ik zou dus op een anatomische singel overgaan, liefst eentje met bont.
Ik lees hier ook de koordsingel, deze is niet in de testen van Cavallo meegenomen, maar ik heb hier toch altijd goede ervaringen mee gehad. Ze zijn er niet in dressuuruitvoering, maar een korte vzh is natuurlijk het proberen waard. Dat moet net gaan als je wat hoger op de stoten aansingelt.