Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Corelli schreef:Chips, nou raak ik ook in de warVolgens mij hebben we ook een spraakverwarring met bol of niet
even voor de duidelijkheid, dit is een banaansingel toch?
volgens mij moet de kant die nu "onder" is op de foto naar voren..Dus de inkepingen zijn voor de voorbenen
Toch?

Corelli schreef:Maar Helma_Amber is de uitzondering op de regel, want hij hoort met de bolle kant naar achteren om zo de ellebogen (de oksels zeg maar) vrij te laten

Thokkadisje schreef:Corelli schreef:Maar Helma_Amber is de uitzondering op de regel, want hij hoort met de bolle kant naar achteren om zo de ellebogen (de oksels zeg maar) vrij te laten
Helma_Amber is zeker geen uitzondering op de regel, die dingen zijn gemaakt voor paarden die de singelplek verder naar voren hebben. De bolling moet naar voren wijzen. De bolling ligt dan in de singelplek en doordat de singel gebogen is blijven de ellebogen/oksels vrij.
Oeps!
Paardjes die ik rij/gereden heb, hadden een normale singel, vandaar dat ik het misschien ook verkeerd heb
Corelli schreef:Chips, nou raak ik ook in de warVolgens mij hebben we ook een spraakverwarring met bol of niet
even voor de duidelijkheid, dit is een banaansingel toch?
volgens mij moet de kant die nu "onder" is op de foto naar voren..Dus de inkepingen zijn voor de voorbenen
Toch?
Helma_Amber schreef:Dat is inderdaad een banaansingel, maar die inkepingen zijn niet voor de voorbenen. Daar zijn de gewone anatomische singels voor bedoeld (die dus recht zijn met een bolling in het midden).
Banaansingels zijn voor (rondgeribte) paarden waarbij de singelplek in verhouding tot de zadelplek te ver naar voren ligt, waardoor de singel naar de singelplek trekt en het zadel ook naar voren getrokken wordt.