zeer goedkoop zadelkit, kwaliteit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BWPcookie

zeer goedkoop zadelkit, kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:11

Hallo iedereen

Op een webshop voor paarden- en ruiterbenodigdheden wordt het volgende aangeboden:

Volledige uitrusting voor het paard.
Geleverd met:
•lederen zadel
•stijgbeugels
•lederen stijgbeugelriemen
•singel
•katoenen zadeldeken
•lederen hoofdstel
•bit

voor maar 116 euro.

Nu hoor je mij al afkomen....
Ik ben opzoek naar een zadel en hoofdstel, puur recreatief te gebruiken, zou dit iets zijn?
Natuurlijk weet ik dat dit materiaal normaal meer kost, en ik ben ook bereid om (veel)meer te geven. Maar ik vroeg me toch af of iemand hiermee ervaring heeft.
Het enige wat mij zorgen baart is dat de pasvorm goed moet zijn voor mijn paard, om zo problemen te voorkomen.

Vuur maar af!

xxStitchxx

Re: zeer goedkoop zadelkit, kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:13

kan je misschien de website pb-en?

116 euro is wel erg weing.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:17

Is dit van zadelmarkt of interhypic?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:19

If it looks too good to be true, it probably is...

Zoiets kán niet voor die prijs. Heel simpel. Niet doen dus.

BWPcookie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:20

Fabrikant is JMR

Ik weet niet als ik de site van de webshop online mag zetten, ik wil m anders wel naar je pb'n

cbreeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:00

let er goed op bij de meeste zadels in goedkope prijsklasse zijn 9 van de 10 bomen scheef, en dit is natuurlijk slecht voor je paard/pony, een goedpassend zadel is toch zeer belangrijk

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:04

Misschien is een goed boomloos zadel dan wat, hoeft ook niet duur te zijn, helemaal niet tweedehands, of bij een zadelmaker vragen om goedkope tweedehands boomzadels, kan het direct op je paard aangepast worden. En een (bitloos) hoofdstel hoeft ook echt niet duur te zijn.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:05

Wat denk je zelf? Waarom willen mensen vaak voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?

Als je al een (eigenhuis merk, dus laten we zeggen het goedkopere segment van de markt) zadel bij Divoza vanaf pas 500,- krijgt kan dit toch niks zijn?

Het leer is wss het goedkoopste (afval)leer wat er is, zelfs bordkarton is vaak nog beter van kwaliteit.
De bomen zijn vaak scheef of breken heel snel, de vulling is vaak van de goedkoopste zooi wat je kunt vinden (wees niet verrast als er geen wol oid in zit maar oude stukken stof wat gewoon niet bij te vullen is maar in zijn geheel verwijdert moet worden en opnieuw worden opgevuld). Vaak is het nagelwerk zo slecht dat de spijkers zo snel roesten dat je zadel uit elkaar valt of het door het (bortkartonnen) leer heen komt.
De stiksels zijn vaak te los of te strak gezet waardoor of het leer scheurt of het gewoon uit elkaar gaat. Ook zijn de stiksels niet van de beste kwaliteit garen waardoor ze snel scheuren.

Je kunt beter investeren in een (tweedehands) A-merk of eventueel een (tweedehands) B-merk.
Rossner zadels zijn ook zeker goed gezien de verhouding prijs/kwaliteit. Tweedehands kun je die wel krijgen voor 300 euro.
Koop je wel dit zadel dan zal je paard wss last krijgen van zijn rug door de boom en de hobbelige vulling en de slechte pasvorm, het leer zal snel lelijk worden en kapot gaan en je zult binnen de kortste keren weer een nieuw zadel moeten kopen. Op de lange termijn ben je goedkoper uit met bovenstaande optie.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:09

Voor die prijs is het zonder enige twijfel Chinese of Indiase rommel. Als je de rug van je paard wilt verpesten moet je ervoor gaan. :P

Dan kun je nog beter gewoon zonder zadel rijden.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:18

Focussed schreef:
Wat denk je zelf? Waarom willen mensen vaak voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?

Als je al een (eigenhuis merk, dus laten we zeggen het goedkopere segment van de markt) zadel bij Divoza vanaf pas 500,- krijgt kan dit toch niks zijn?

Het leer is wss het goedkoopste (afval)leer wat er is, zelfs bordkarton is vaak nog beter van kwaliteit.
De bomen zijn vaak scheef of breken heel snel, de vulling is vaak van de goedkoopste zooi wat je kunt vinden (wees niet verrast als er geen wol oid in zit maar oude stukken stof wat gewoon niet bij te vullen is maar in zijn geheel verwijdert moet worden en opnieuw worden opgevuld). Vaak is het nagelwerk zo slecht dat de spijkers zo snel roesten dat je zadel uit elkaar valt of het door het (bortkartonnen) leer heen komt.
De stiksels zijn vaak te los of te strak gezet waardoor of het leer scheurt of het gewoon uit elkaar gaat. Ook zijn de stiksels niet van de beste kwaliteit garen waardoor ze snel scheuren.

Je kunt beter investeren in een (tweedehands) A-merk of eventueel een (tweedehands) B-merk.
Rossner zadels zijn ook zeker goed gezien de verhouding prijs/kwaliteit. Tweedehands kun je die wel krijgen voor 300 euro.
Koop je wel dit zadel dan zal je paard wss last krijgen van zijn rug door de boom en de hobbelige vulling en de slechte pasvorm, het leer zal snel lelijk worden en kapot gaan en je zult binnen de kortste keren weer een nieuw zadel moeten kopen. Op de lange termijn ben je goedkoper uit met bovenstaande optie.

Niks aan toe te voegen ;)

Voor simpel recreatief gebruik hoef je natuurlijk geen topzadel te hebben, maar een zadel wat goed past en netjes recht is is wel een must :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:21

kaatje_fl schreef:
Fabrikant is JMR

Ik weet niet als ik de site van de webshop online mag zetten, ik wil m anders wel naar je pb'n

Wil je die mij ook pben?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:24

Site van een webshop mag je op bokt trouwens gewoon openbaar maken :)

BWPcookie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:30

oh oké,

http://www.hbhorses.be/shop/ voor degene die het willen bekijken (zadels -> veelzijdigheidszadels)

Even voor de duidelijkheid, ik ga dit zadel dus niet kopen... Ik vroeg me af wat jullie mening zou zijn.
Ik heb eerder op de dag al contact opgenomen met de plaatselijke ruitershop die een zadelpasservice hebben (zowel voor nieuwe als de betere 2dehands).

Bedankt voor alle reacties, ik geef jullie volledig gelijk trouwens ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:33

Nee niet doen! Koop je alleen maar ellende mee! Heb het zelf ervaren met een goedkoop zadel! Geef liever wat meer uit, een 2e handsje ofzo!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:36

Degene die de omschrijving heeft geschreven is anders ook niet echt bevoorrecht met wat intelligentie...

De 14" zadelkit: deze is ideaal voor een ruitertje tot ongeveer 10 à 11 jaar.
Deze bevat standaard een bit van 10,5 inch, stijgbeugels van 10", hoofdstel maat pony en een singel van 90cm.
De 16" zadelkit: deze is ideaal voor een ruiter tot ongeveer 16 jaar.
Deze bevat standaard een bit van 12,5 inch, stijgbeugels van 12", hoofdstel maat full en een singel van 110cm.
De 18" zadelkit: deze is ideaal voor een ruiter vanaf 16 jaar.
Deze bevat standaard een bit van 13,5 inch, stijgbeugels van 12", hoofdstel maat full en een singel van 130cm.

Het bit is 13,5 inch? Grote paardenmond heb je dan, dat is namelijk 35 cm... (Er moet wss staan 13,5 cm).
Sowieso vind ik het raar dat er standaard maten bij komen. Want een 16" zadel op een paard (gezien de maat van het hoofdstel...) vind ik nogal klein (niet dat het kan, maar raar dat ze ervanuit gaan dat als jij een 16" zadel hebt je ook meteen een hoofdstel maat full wilt en een bit van 12,5 cm).

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:12

JRM? ken dit merk ;-) een paar kleintjes bij ons op de manege en enkele manege paarden hebbe van dit merk een zadel en heb er nog geen klachte over gehad ;-) heb er zelf ook eens opgezeten en zit ( vindt k persoonlijk) wel lekker zitte

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:53

Het merk is JMR, niet JRM.

Maar brrr, de gedachte dat manegepaarden die zadels hebben :n Dan heb je als manege eigenaar het niet goed voor met het welzijn van je dieren, enkel met het welzijn van je eigen portemonnee.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 00:20

Focussed schreef:

Maar brrr, de gedachte dat manegepaarden die zadels hebben :n Dan heb je als manege eigenaar het niet goed voor met het welzijn van je dieren, enkel met het welzijn van je eigen portemonnee.

Denk dat bar weinig maneges te vinden zijn met wel redelijke kwaliteit zadels... :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:07

Air schreef:
Focussed schreef:

Denk dat bar weinig maneges te vinden zijn met wel redelijke kwaliteit zadels... :=

Oh daar ben ik het helemaal mee eens hoor, maar er is nog wel een verschil tussen dit (a 80 euro voor een zadel als je het hoofdstel er vanaf trekt) of een simpel kunstoffen zadel voor 300,- wat de meeste manege's nog op hun pony's hebben liggen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:54

Weer een zo'n zaak die winst wil maken over de rug van het paard. 8)7
Ieder weldenkend mens met enigzins verstand en gevoel zou deze spullen niet in zijn zaak willen verkopen.

Dringend verzoek, doe je pony/paard een groot plezier en koopt dit soort slechte materialen niet, ook overigens voor de veiligheid voor de ruiter. Ik zou een kind hier niet op willen zetten. ;(

Slechte kwaliteit leer breekt snel en wat als de pony vanwege de pijn die zo'n zadel oplevert het kind eraf gooit. Ik zou dit niet op mijn geweten willen hebben.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:22

bon swat over de volgorde van de letters bij ons hebben ze het zadel helemaal naakt gekocht en was 200 euro per zadel en dus niet 80 euro ....
en srr hoor maar wie zou er nu zo zot zijn om voor een manegepaard ( k weet ook wel ieder paard gelijk) een zadel van 1000 euro te kopen als het door verschillende kindere wordt gebruikt en soms ook niet wordt behandeld door de kinderen... Een eigenaar mag zo veel aan een zadel geven alleen hij en verzorger rijdt ermee, die wete hoe ze het moeten gebruiken en smijten het niet zomaar op de grond ;-)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:00

mohica schreef:
bon swat over de volgorde van de letters bij ons hebben ze het zadel helemaal naakt gekocht en was 200 euro per zadel en dus niet 80 euro ....
en srr hoor maar wie zou er nu zo zot zijn om voor een manegepaard ( k weet ook wel ieder paard gelijk) een zadel van 1000 euro te kopen als het door verschillende kindere wordt gebruikt en soms ook niet wordt behandeld door de kinderen... Een eigenaar mag zo veel aan een zadel geven alleen hij en verzorger rijdt ermee, die wete hoe ze het moeten gebruiken en smijten het niet zomaar op de grond ;-)

Waarom heeft een manege paard niet het recht op goed tuig? (Wat overigens niet meteen 1000,- hoeft te kosten, 500,- heb je een prima zadel voor). Deze paarden lopen vaker dan een gemiddeld eigen paard en hebben dus juist nóg meer behoefte aan een goed zadel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:06

Je kunt prima zeer goedkoop aan een goed zadeltje komen!
Ik heb nu een thorrowgood van 25 euro. Had een wintecje voor 60 euro.

Goed zoeken en je vind genoeg.
Er zijn zat rossners te vinden voor 250 euro, en geloof me, dat is niet duur!

Gij zoekt, en gij zult vinden. :)
Als je maar zorgt dat het past en heel is!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:10

Ja Jolliegirl dat bedoelde ik ook! Je kan best prima aan goedkope zadels komen, maar zorg ervoor dat het dan nog wel kwaliteit is (zoals bij jouw, Thorrowgood en Wintec hebben zichzelf toch wel enigzins goed neergezet in de markt).

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:54

nja wrm is een merk dat niemand kent altijd rot kwaliteit volgens iedereen?
kheb jaren een zadeltje gehad van bij decathlon koste 180 euro, en dit was totaal merkloos, echt het beste zadeltje dat ik ooit heb gehad