Mijn Arabiertje is uit haar zadel gegroeid. Vandaag ben ik langs een zadelmaker geweest en heb het probleem uitgelegd.
Omdat Arabieren een ontzettend lastige rug hebben, volgens mijn zadelmaker geen zadelrug, wordt het allemaal nog niet zo eenvoudig.
Deze zadelmaker heeft ervaring met Arabierenruggentjes (heeft veel zadels voor Kossackstud aangemeten, allemaal KN zadels die omgebouwd moesten worden), en hij legde uit dat 9 van de 10x de zadels op een Arabier goed lijken te liggen, maar dat dit bedrog is.
Hij legde uit, dat een KN zadel prima zou kunnen passen máár dat deze helemaal veranderd zou moeten worden.
Dat betekend: Het zadel uit elkaar halen het dus op die manier passend krijgen. Ik vertrouw wel op hem, wij kregen veel goede dingen over hem te horen en hij legde ons alles goed uit.
Laten we zeggen dat een tweedehands KN zadel €600,- kost. Daarbij komen de 'verbouwkosten' en dan komt het op ongeveer €1000,- uit.
Hij zei dat ik er dan een perfect passend zadel voor heb, en een zadel dat je eigenlijk niet verslijt (KN zadels zijn van goede kwaliteit natuurlijk).
Toch hebben ik en mijn vader nog steeds twijfels. We hebben dan eigenlijk een tweedehands zadel voor €1000,-, best wel prijzig..
Nou was ik benieuwd wat jullie hiervan vinden? Of jullie ervaringen ermee hebben of misschien een betere oplossing?
Even als toevoeging: Alles op Marene schuift, echt alles. Ik vind het dus heel eng om een zadel aan te schaffen voor redelijk veel geld, wat later misschien schuiven gaat.

Alvast bedankt!

en alles proberen