Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, nog fijner dan mijn eigen zadels haha. Pasvorm is nog steeds erg goed. Gewoon erg goede kwaliteit
karev schreef:Een ander voorbeeld was een zadelmaker die bij aflevering zij dat het zadel niet 100 % lag, maar ik er eerst maar eens mee moest gaan rijden. Gedaan, zadel schoof uiteindelijk 5 cm naar voren, ik had streepjes getrokken, voor en na rijden. Advies, staartriem en anti slipmatje er onder. Ja, ammehoela, zadel moet gewoon zo goed liggen, en niet met allerlei hulpmiddelen!
InekeH87 schreef:Ik heb nu een MSFC'er waar ik erg tevreden over ben. Heleen gaat niet weg voordat het 100% goed ligt. En ik heb haar al gezegd dat ik liever een iets te brede boom dan te smalle boom heb omdat het een fokmerrie is die in de winter veel stilstaat. Ja dan vliegen de kilo's eraan en onder een te smal zadel wil ze absoluut niet lopen. We gaan nu over twee weken weer goed kijken want ze is door de dracht (en de volle weide) weer een stuk dikker geworden. Ik heb echt veel vertrouwen in heleen en denk niet dat ze me zomaar iets aansmeert.
ivonne85 schreef:Ik heb ook goede ervaringen met Heleen MSFC zadelmaker.![]()
Ik heb voor mijn haflinger een Kent en Masters veelzijdigheidszadel in de COB versie
En die ligt heel goed.
Moest wel een paar keer opgevuld worden , omdat de wol was gaan settelen. Maar dat is logisch met een nieuw zadel.
Liever iets zachtere kussens , waar nog wol in kan, als harde kussens waar het net een blok is dat op je paard zn rug ligt.
Voor mij dus goede ervaringen met Heleen Klumper Almelo.