Ongeveer een jaar geleden heb ik een 0-grams regendeken van Harry's Horse aangeschaft. Normaal ben ik niet zo HH achtig, maar ik vond het een leuk ruitje en had hem snel nodig, en hij was hier in onze miniwinkel verkrijgbaar dus dat leek me een mooie oplossing.
Nu heeft mijn paard hem dus voor z'n 2e seizoen net weer een aantal weken op, en van de deken is niets meer over...
Allereerst gingen steeds de buiksingels los, die rubberen rondjes hielpen voor geen meter, ik ben er zelfs al een van verloren. Mijn paard rolt nogal veel, en steeds weer stond hij met losse singels, tot hij er dus op ging staan en heel de deken uitscheurde bij de singel, logisch natuurlijk. Maar die singels horen bij een paardendeken naar mijn mening gewoon vast blijven te zitten, ook al liggen ze te rollen toch? Anyway, dit was nog wel te overzien, maak nu steeds de singels maar extra vast met een stukje stro-touw, maar dit staat wel erg cheap
Nu kwam ik vandaag weer op stal en is er echt een megascheur bij de voorsingels van de deken ontstaan.. Langs de singel en nog een heel stuk door, echt groot. Ook aan de binnenkant, heel de voering is stuk. Als het al te maken valt, lijkt het me dat het nooit meer goed waterdicht te krijgen is, en dat is de enige reden dat mijn paard momenteel met een deken staat. Kortom: dan heb ik niks meer aan. Mijn paard is geen dekensloper, mijn BR gaat al 3 jaar mee (die had ik zelfs al voor m'n vorige peerd), niks mee aan de hand. Nog geen schrammetje. Mag ik dit ook van HH verwachten en kan ik hier nog iets mee, of kan ik beter m'n geld uitgeven aan een nieuwe deken? Deze valt denk niet meer te redden helaas..
Het is trouwens op stal gebeurd, met binnenhalen zat er nog niks, maar met voeren werd het opgemerkt. Deken lag scheef (rollen?) en er zat een enorme scheur in. Zoals jullie denk wel begrijpen kan mijn paard in zijn stal achter niks scherps blijven hangen, dat zou me wat teveel wonden opleveren

Iemand bekend met de service of de dekens van HH?
)