Wat mag ik van een HH deken verwachten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Wat mag ik van een HH deken verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:40

Ik wil even horen of ik me aan zit te stellen of dat ik wel degelijk een beetje chaggo mag zijn nu :+

Ongeveer een jaar geleden heb ik een 0-grams regendeken van Harry's Horse aangeschaft. Normaal ben ik niet zo HH achtig, maar ik vond het een leuk ruitje en had hem snel nodig, en hij was hier in onze miniwinkel verkrijgbaar dus dat leek me een mooie oplossing.
Nu heeft mijn paard hem dus voor z'n 2e seizoen net weer een aantal weken op, en van de deken is niets meer over...

Allereerst gingen steeds de buiksingels los, die rubberen rondjes hielpen voor geen meter, ik ben er zelfs al een van verloren. Mijn paard rolt nogal veel, en steeds weer stond hij met losse singels, tot hij er dus op ging staan en heel de deken uitscheurde bij de singel, logisch natuurlijk. Maar die singels horen bij een paardendeken naar mijn mening gewoon vast blijven te zitten, ook al liggen ze te rollen toch? Anyway, dit was nog wel te overzien, maak nu steeds de singels maar extra vast met een stukje stro-touw, maar dit staat wel erg cheap :o

Nu kwam ik vandaag weer op stal en is er echt een megascheur bij de voorsingels van de deken ontstaan.. Langs de singel en nog een heel stuk door, echt groot. Ook aan de binnenkant, heel de voering is stuk. Als het al te maken valt, lijkt het me dat het nooit meer goed waterdicht te krijgen is, en dat is de enige reden dat mijn paard momenteel met een deken staat. Kortom: dan heb ik niks meer aan. Mijn paard is geen dekensloper, mijn BR gaat al 3 jaar mee (die had ik zelfs al voor m'n vorige peerd), niks mee aan de hand. Nog geen schrammetje. Mag ik dit ook van HH verwachten en kan ik hier nog iets mee, of kan ik beter m'n geld uitgeven aan een nieuwe deken? Deze valt denk niet meer te redden helaas..

Het is trouwens op stal gebeurd, met binnenhalen zat er nog niks, maar met voeren werd het opgemerkt. Deken lag scheef (rollen?) en er zat een enorme scheur in. Zoals jullie denk wel begrijpen kan mijn paard in zijn stal achter niks scherps blijven hangen, dat zou me wat teveel wonden opleveren ;)

Iemand bekend met de service of de dekens van HH?

Wietse_07

Re: Wat mag ik van een HH deken verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:42

Ik vind de dekens van HH ook bagger. Zeer slechte pasvorm sluitingen die na 1,5 maand al roesten etc.
Voor mijn géén HH dekens meer.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 19:09

Nee, daar ben ik inmiddels ook al over uit! Ik ga iig niet meer zo'n deken aanschaffen, maar zouden ze hier nog service over verlenen? Lijkt mij niet dat een deken zomaar mag scheuren..

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:37

Ik ben juist tevreden over de HH dekens. Ze liggen erg goed op mijn merrie. Ik heb er verschillende die al een paar jaar mee gaan. De sluitingen roesten niet en ze zijn goed waterdicht.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:38

Ik ben zeer tevreden over de HH Highliner, mooie pasvorm en nooit problemen mee gehad. De andere soorten heb ik helaas geen ervaring mee.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:10

Ik had voor mijn vorige pony ook een HH deken, prima deken, heb hem 2 winters gebruikt en hij zag er nog prima uit, ook niet gescheurd of versleten ofzo :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:19

Je zou naar de winkel kunnen gaan, de deken laten zien, en vragen of ze iets voor je kunnen betekenen. Ik ben niet zo thuis in "consumentenrecht" maar ik denk, omdat de deken al ouder is dan 1 jaar, dat je niet zoveel rechten hebt.
Wel balen voor je!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:24

HH heeft ook een 'pro' gamma, dat wil zeggen: dekens met ripstop (zoals bucas bvb).
Iets duurder maar zou toch niet zo snel mogen scheuren.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:28

Ik ben ook erg tevreden over de HH dekens, heb er verschillende liggen en deze gaan al 5 jaar mee. Ik heb nu ook geen dekenverslinder van paard gehad. Ik moet echter bij mijn nieuwe merrie nog afwachten, die mag nog even dekenloos door het leven :)

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:58

Een vriendin van mij heeft 2 HH dekens, en die gaan nu voor het 3de jaar mee. Geen klachten over roesten oid......

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:01

ik heb ook jaren hh dekens gehad, nooit problemen mee gehad,

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:07

Ik heb een 200 grams van HH. Die heeft iets meer als een seizoen op mijn paard zijn rug gelegen. En ik baal ervan dat mijn paard hem gesloopt heeft. Ik vond het een hele fijne deken en de slijtage is absoluut niet te wijten aan de kwaliteit van de deken, maar volledig aan het gebruik ervan door mijn paard (of eigenlijk de vele wisselingen van buren die ze in die tijd heeft gehad, madammetje moet dan iedere keer weer uitvechten wie de baas is :roll:)

Ik zit er juist aan te denken weer een HH te kopen. De deken die ik vorig jaar had beviel me toch niet zo goed (touwtje onder staart ipv die bandjes tussen de benen) en die HH is de deken die mij het beste is bevallen.

Ik heb ook een paard dat graag rolt en veel ligt in de stal. Ik heb hier nooit problemen mee ervaren.

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:12

Ik heb mijn dekens meestal van HH(, HKM, QHP)
Prijstechnisch liggen ze op het zelfde en kwalitatief ook.

Ben zeer tevreden altijd en vind de pasvorm zeer fijn voor al mijn paarden.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:13

Ik heb 2 HH dekens. (200 en 300 grams).
Op zich bevallen de dekens wel, bij 1 deken vind ik de pasvorm niet geweldig maar licht wel gewoon goed. De sluitingen blijven goed dicht, en roesten ook niet bij mij.

Ik had ook een BR deken, daar was ik zeer tevreden over.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:17

ik heb mijn hh dekens al 5 jaar en niks mee aan het handje...ze passen goed (en dat is bijna een wonder met die brede borst van mijn fries) en ze zijn allemaal nog heel...en ja nu, na 5 jaar zijn er roestplekken op de sluitingen te zien, maar ondanks dat mijn paard erg veel rolt en houd van modderbaden houd de deken het nog steeds goed uit...

misschien een tip voor je als je een andere en toch niet dure deken wil: http://www.nikahorseproducts.nl daar hebben wij de deken van onze pony vandaan (was toen, 7 jaar geleden, een restantmodel van 39,95) en die ziet er na 7 jaar ook nog bijna als nieuw uit...

ik heb ook ooit 1 br deken gehad en die paste voor geen meter op mijn fries en was na 1 dag al helemaal aan gort en dat terwijl ik geen sloper heb...dus voor mij nooit geen br meer...

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:50

bij ons een heel mooi voorbeeldje:
een vriendin heeft 3 paarden, ze hebben meestal alle 3 een hh 0 grams regendeken op. De ene bovenop een 300gr deken omdat hij geschoren was, de andere 2 gewoon een 0 grams.

Het geschoren paardje en het 2e paardje doen al x aantal winters met hun dekentje, zonder al te veel schade.

Het 3e paardje is een ander geval, die slaagt erin echt alles kapot te krijgen en doet in het beste geval 1 of 2 winters met een deken voor het helemaal in frieten is. Maar of het nu een hh deken is of van een ander merk, het blijft ongeveer hetzelfde.

Ik heb bij hh zoiets van: redelijke kwaliteit waar je ook de prijs voor geeft. Het is iets goedkoper en de afwerking is er naar, maar ik vind de meest van hun spullen niet slecht van kwaliteit... De duurdere merken zijn meestal wel beter van kwaliteit, maar daar is ook een limiet aan hé, en je betaald er ook de prijs voor.

plus, bijna gelijk wel deken scheurt even gemakkelijk bij een hapering, en is nog eens zo jammer als het dan een duur deken is...

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:56

Ik heb ook geen problemen met Harry's horse. Vind het heerlijke dekens. Liggen goed, en blijven naar mijn mening mooi. Maar ik denk dat dit ook per paard en per deken verschild. Ik heb namelijk met mijn amigo ( die toch wel goed bekend staat ) weg kunnen gooien na nog geen seizoen. Was 3 keer kapot gegaan, en mijn pony is absoluut geen sloper.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 10:13

Ik heb dus echt het idee dat ik het gewoon slecht heb getroffen, misschien een slecht stuk stof ofzo. Want het is zeker dat hij niet gesloopt is door 'n ander paard (omdat het op stal is gebeurd) en hij is zelf absoluut geen sloper.
Denk dat ik gewoon een mailtje stuur naar HH ofzo, en dan zie ik het wel...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:26

Ligt het niet aan je paard?
Ik heb met HH dekens nog geen problemen gehad.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:32

IK koop ieder jaar een nieuwe regendeken van hh.
Pony staat er ook af en toe mee in het land waar een sloper bij haar staat.
MIjn winterdek is van rhino.

NA 1 jaar is een hh dek bij mij op.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:44

HH heeft een standaard outdoor deken lijn met model Thor en een luxere lijn met extra zware stof model Pro. De standaard lijn is kwalitatief gewoon goed voor niet te veel geld. HH is een middenklasse merk, en betaal je ook niet de hoofdprijs voor zoals Rambo en Bucas. De luxere versie is kwalitatief een stuk beter en betaal je ook iets meer voor, zeker door de kwaliteit van de materialen, en zouden beter bestand zijn tegen sloopgrage paarden. Maar alle dekens kunnen stuk. Zelf heb ik geen problemen met de duurzaamheid, mijn paard heeft alleen maar HH dekens en loopt er de hele dag mee te spelen in de wei, en dat gaat er best ruig aan toe af en toe. Heb liever dat er een HH deken stuk gaat waar je ongeveer 2 seizoenen mee kunt doen dan dat er bijv een dure Horseware deken aan stukken gaat die zo'n 5 seizoenen mee mag gaan prijstechnies. Die deken sloopt zichzelf niet en is wel degelijk genoeg gemaakt, maar er zijn grenzen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 12:50

Nou, het kan onmogelijk aan mijn paard liggen in dit geval. Geen idee wat hij in 2 uur tijd op stal notabene kan doen om die deken aan flarden te krijgen.
Ik snap wel dat een HH wat minder lang meegaat omdat je er nu eenmaal minder voor betaald, maar dat ie om niks in stukken scheurt vind ik een beetje te ver gaan eigenlijk. Stalgenoot heeft een merkloze veel goedkopere deken die het nog beter houd dan mijn HH, die toch nog iets van 70 euro heeft gekost. Die gaat van haar gaat nu al langer mee.
Voor mij absoluut geen HH meer vanaf nu.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:54

HEt losgaan van de singels ligt overigens vaak aan de singellengte.
Maak je singels ietsje strakker ;)

Hier ook een fan van de HH dekens, nooit problemen mee gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:56

In twee uur tijd kan je je deken helemaal aan flarden krijgen hoor, met een handig paard...
Zelf bij een ander paard HH deken gebruikt, geen enkel probleem...

Lijkt me inderdaad probleempje van te losse singels. En het denier van de deken speelt ook wel mee in hoe gemakkelijk het scheurt...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:00

Ik ben ook tevrede met mijn HH dekens :)
Die gaan al wat jaartjes mee!

Vind HH over het algemeen een fijn merk :j