uitrijdeken zonder zadeluitsparing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

uitrijdeken zonder zadeluitsparing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 16:31

wie o wie kan mij vertellen welke merken een uitrijdeken in het gamma hebben zonder zadeluitsparing en goed qua prijs kwaliteit. Dit lijkt mij namelijk veel handiger bij het longeren of bij een geschoren paard in de vrieskoude dan eentje met zadeluitsparing.

alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:33

Volgensmij is dé eigenschap van een uitrijdeken nou juist dat ze een zadeluitsparing hebben, zonder uitsparing is het geen uitrijdeken. Kan me vergissen natuurlijk :o Maar volgensmij heb je zonder zadeluitsparing een gewone zweetdeken, of stapmolendeken.

Voor met longeren zou je misschien een stapmolendeken kunnen gebruiken, zoals bijvoorbeeld deze
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... er/118317/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-11-10 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

000

Re: uitrijdeken zonder zadeluitsparing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:38

ik zag er laats eentje op bokt voorbij komen. merk was rambo of rihno geloof ik

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 16:42

@ blijheid: wat jij in de link zet is niet wat ik bedoel.

eigenlijk bedoel ik zo'n ouderwetse wollen nierdeken, ik zie ze vaak in de rensport en verdenk de trainer bij ons op stal ervan ze op maat te hebben laten maken... je legt ze vast onder het zadel, maar schouder, hals en borst blijven dus volledig vrij.

@rommeke: idd rambo heeft ze, alleen vind ik die goldenstripes enorm lelijk. Is dus het noodplan :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:42

Ik weet dat er vroeger 1 bij divoza verkocht werd, welke waterdicht was. Meen dat ie van Rambo was. Helaas kan ik hem op de website niet meer vinden, maar misschien hebben ze hem nog wel, anders kun je even bellen om het na te vragen. Hier zaten wel singellussen aan. En verder verkoopt equimatch de newmarket dekens welke ook geen zadeluitsparing hebben. Zijn duure dekens maar wel van hele goed kwaliteit wij hadden ze vroeger ook altijd voor de renpaarden. Denk dat je zoiezo het beste in de discipline kunt gaan zoeken omdaat daar juist deze dekens gebruikt worden. Hier vind je de newmarket dekens:
http://www.equimatch.nl/default.asp?pag ... &alstart=0

@ blijheid: De eigenschap van een uitrijdeken zit hem absoluut niet in de zadeluitsparing, deze is er gekomen voor mensen die deken na het loswerken afdoen. In de rensport vouwen ze de deken terug naar voren over het zadel en onder je kont na het loswerken. De stapmolen deken is absoluut niet verstandig daar deze alleen voor stapwerk mogelijk is, door die band die voor de borst langs gaat.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:43

kijk eens aan, bij wie kom jij petitparis? Ik kwam rond 2002 altijd bij k. van der bos. Denk dus dat ik de juiste dekens heb gevonden voor je.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:44

Kijk anders eens op http://www.frogpool.com of http://www.derbyhouse.co.uk. Ik weet dat horseware ze wel heeft zoals rommeke zegt. Misschien kan je ergens 1 bestellen. Op engelse sites zijn het de exercise sheets, een competitionsheet is een met zadeluitsparing.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:49

als het om een dekentje gaat om mee te longeren, die kan ik maken (van fleece)
Op mijn merrie:
Afbeelding
Deze deken is te groot hoor, inmiddels heb ik hem vermaakt zodat hij perfect ligt onder de longeersingel.
Zie meer foto's op www.dabo-design.nl

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 16:52

@Daffie: idd die wollen goldenstripes van Horseware kende ik, maar zoals ik eerder zei vind ik ze verschrikkelijk lelijk en echt m'n laatste toevlucht. N. Minner traint bij ons, maar die heeft andere uitrijdekens vandaar (3 soorten en diktes)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:56

ja je kan ook eens kijken bij polypad is de maker van de zadelpads voor onder de renzadels, die heeft ze ook in verschillende diktes, zijn wel prijzig en heb er geen ervaring mee. En ze worden alleen in UK verkocht dus je zal er effe een weekendje van moeten maken ben ik bang, of je moet het vertrouwen om ze te bestellen. Ik zal effe zoeken

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:59

daffie1986 schreef:
@ blijheid: De eigenschap van een uitrijdeken zit hem absoluut niet in de zadeluitsparing, deze is er gekomen voor mensen die deken na het loswerken afdoen. In de rensport vouwen ze de deken terug naar voren over het zadel en onder je kont na het loswerken. De stapmolen deken is absoluut niet verstandig daar deze alleen voor stapwerk mogelijk is, door die band die voor de borst langs gaat.

Bedankt, weer wat geleerd :)
Ik ben helemaal niet bekend met de rensport, dus ik had er nog niet eerder van gehoord :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 17:01

super bedankt, ik denk wel dat ik iemand weet die ze verkoopt (toch de pads voor onder het zadel)
en anders moet ik misschien zelf aan de slag...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:07

Graag gedaan.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:15

Ik heb er nog een liggen:

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 17:22

vraagprijs?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:37

eskadron darlons zijn ook bedoeld om over het zadel te dragen, deze zijn ook langer naar onderen toe ipv normale zweetdekens :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:06

Je kan misschien ook een mendeken gebruiken. Fleecedekentje die bij het mennen wordt gebruikt hebben klittenband om aan het tuig vast te maken, die zou jij dan aan je longeersingel kunnen vastmaken.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 23:26

Bedoel je zo iets?

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 09:52

't is eigenlijk zoals in de links van daffie of zoals de zelf gemaakte versie van Dabo.

ik wil het gebruiken tijdens het longeren of om onder een renzadel te leggen. Een uitrijdeken met uitsparing blijft niet goed liggen door de geringe afmetingen van het "zadel" vandaar

@Schangah: op de foto is moeilijk te zien of het uitrijdeken volledig onder het zadel doorloopt, onder de zweetbladen ligt of "stopt" waar het aan het zadel bevestigd wordt.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:57

Ik ben zelf op zoek naar een waterdichte variant.

en heb de volgende gezien:
Zoiets:
Afbeelding
Deze is van Equimatch en iets van 37 eurp ofzo.
(Helaas gaan deze maar tot 150. Dus voor deze moet ik even goed mijn paard opmeten. BEn bang dat de grootste maat net te klein is :( )
Deze is er overigens ook in fluoriserend geel :P

of zoiets:
Afbeelding
Van PFIFF en die was 39.95.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:00

@Schangah: Waar komt die vandaan? Ik zoek namelijk nog zo'n soort deken om op te kunnen rollen achter mijn zadel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 10:02

hmm de onderste komt niet in aanmerking tenzij je die band eraf kan halen. De borst moet echt vrij blijven tijdens galopwerk.

Ik denk dat ik nog eens een dagje naar de renbaan moet...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:05

Kan anders je trainer niet aan die dekens komen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 10:09

ik zou het idd kunnen vragen als ik hem nog eens zie. De stalruiters zijn momenteel niet echt happy met hem... het spreekwoord "veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven" is echt van toepassing op hem. Hij komt elke dag, maar je ziet hem nooit tenzij het koersdag is...