[WN] Ervaringen met Westernspul als zadelpasser gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Ervaringen met Westernspul als zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 15:15

Ha allemaal,

Regelmatig kom ik langs bij René met mijn verlanglijstje en ik word altijd leuk geholpen.
Nu wil ik binnenkort een 2e hands zadel gaan aanschaffen voor een jonge Quarter.

Wie heeft ervaring met Westernspul als zadelpasser?
Past hij 'goed'? En hoe zit het met de keus in zijn 2e hands zadels?

Groetjes,
Rumpleteaser

doske

Re: Ervaringen met Westernspul als zadelpasser gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:27

Nou bij mijn paard heeft hij een nieuw zadel erop gelegd wat dus helemaal niet goed past!!!Maar ik heb er verder geen kijk op en ging er vanuit dat ik een gerenomeerd zadelpasser liet komen ik er vanuit mocht gaan dat ik op zijn advies af kon gaan, NIET dus want onlangs is er osteopaat bij mijn paard geweest en conclusie was dat het zadel niet goed past, het drukt veel te veel op zijn schouders en het zadel is te lang waardoor hij met lopen iedere keer een opdonder in zijn lendenen krijgt!! Dus mijn advies zou zijn, koop geen zadel bij hem.....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:37

ik weet dat hij dit westernverkoop nog niet erg lang doet,vind het trouwens helemaal geen fijne man om iets bij te kopen
heb hem een paar keer gezien op maneges en heb een pad bij hem gekocht, ging met moeite hij wilde liever dat ik de veel duurdere nam
vind hem niet echt klantvriendelijk, maar kan een moment opname zijn geweest

ik ben jaren geleden bij hem thuis geweest, toen heeft hij een zadel van mij gekocht, die ik toen op zijn paard gepast hebt :+

hij doet zich voor als een zeer ervaren zadel passer/verkoper maar is dat niet.
hij zal met de tijd heus meer verstand van zadelpassen hebben dan de gewone man

maar een zadel kan je alleen goed passen met de kale boom en niet op het zicht of met het handje/pasmal

hetzelfde bij Arthur`s
ik ben daar met paard heen geweest en heb een nieuw zadel gekocht,heb Arthur toen hij bij mijn vriendin een zadel kwam passen ook bij de mijne laten kijken en volgens hem paste het prima
niet dus :(
grote witte/droge plekken bij de schoft en ze ging steeds korter lopen
bleek het zadel helemaal niet te passen
was bij hun met het handje eronder voelend goed bevonden.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:41

Herman van countrymill heeft zeer veel ervaring en heeft een enorme keuze aan 2dehands westernzadel.

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 08:55

Mag ik als tip geven : evelien van Eurohorse!
Zij komt langs met de vrachtwagen op locatie en heeft hier echt verstand van!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 09:22

Beste allemaal,

Dank je wel voor het delen van jullie ervaringen.
Ook de mensen die mij een pb-tje hebben gestuurd!

Zelf vind ik Westernspul een prima winkel, René geeft goed advies en verkoopt mooie dingen!
Met zijn zadelpasservice had ik nog geen ervaringen, vandaar dit topic.

Misschien dat ik dus beter een andere zadelpasser kan laten komen.
En blijf ik voor andere dingen gewoon vrolijk bij Westernspul winkelen :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:25

Ik ben tot nu toe erg tevreden over westernspul. Heb er al veel gekocht en nooit moeilijk gedoe hoor, ik vind de service juist heel goed. Ik heb ook mijn zadel gekocht bij hem, een continental equiflex. Die heb ik nu 1,5 jaar en ligt nog steeds prima op mijn paard. Ik bedenk me nu dat eigenlijk bijna alles wat ik heb bij hem vandaan komt :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:04

annebe schreef:
Herman van countrymill heeft zeer veel ervaring en heeft een enorme keuze aan 2dehands westernzadel.
Doet het ook dmv handje er onder voelen!

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:54

Ik zelf heb heel goede ervaringen met Evelien van eurohorse. Komt op locatie met een vrachtwagen vol zadels, zowel nieuw als gebruikt. Ook ben ik erg tevreden met de service achteraf, bij vragen of twijfels komt ze gewoon even langs om te checken.
Succes ermee!

p.s. Wat leuk dat je lekker met Bandito bezig bent. Ken hem nog van LS toen ik er nog reed.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:42

Ik heb tot nu toe ook alleen maar goede ervaringen met Evelien :j

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:06

het valt me wel op dat zo'n beetje iedereen die bij Westernspul een zadel koopt, met een Continental Equiflexx thuis komt.
Waarom???? Vraag ik me af

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:25

Beste pasvorm op niet QPA-rassen of de grootste winstmarge :D

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:36

Ja en na anderhalf jaar zakt het zadel uit en ben je aan een ander toe }>

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:41

Misschien omdat het gewoon fijne zadels zijn? Ik heb er toen ongeveer 6 zadels (zowel nieuw als tweedehands) op gehad en dit was de enige die goed op mijn paard lag én waar ik zélf ook goed in zat. En we zijn nog lang niet aan een ander toe hoor na 1,5 jaar ;)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:44

ik heb er geen geen equiflex vandaan hoor, die raadde hij mij juist af. Heb een goed passende cattlemans erop liggen nu, hij is ook nog teruggeweest toen ik het vermoeden had dat het niet meer goed lag. Ik denk dat het wel heel erg afhankelijk is bij Rene of je zelf weet wat je zoekt, en je moet ook een beetje stevig in je schoenen staan, want hij banketstaaf je zo omver. Maar ik heb dus op zich wel goede ervaingen met hem.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:47

Dat is waar, maar dat is bij elke goede verkoper zo natuurlijk :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 11:48

Hihi, foei DD en MF := :D

Even voor de duidelijkheid wil ik kwijt dat ik zelf ook erg tevreden ben met Westernspul en de service van René.
Het is dus absoluut niet mijn bedoeling om hem in dit topic 'af te zeiken' :)
Met Evelien zijn wij op stal bekend, ook alleen maar goede ervaringen mee inderdaad als zadelpasser. Persoonlijk vind ik haar winkel weer wat minder.
En juist omdat ik Westernspul dus een fijne zaak vind, was ik wel benieuw naar zijn zadelpasservice en zijn voorraad tweedehands zadels.

Maar goed: een goede winkel bedrijven is absoluut niet hetzelfde als een goede passervice bieden. En vice versa ;)
Op naar Westernspul dus voor m'n paardenzooi. En blijkbaar op naar Evelien voor het passen :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:52

Continental equiflex zijn gangbare en geliefde zadels bij veel mensen, ook Arthur (Arthur's westernstore) verkoopt er erg veel. Niet raar dus dat er veel mensen met een equiflex thuis komen.

Ik heb zelf geen ervaring met Westernspul, als je echt voor een nieuw zadel zou gaan zou ik je ook aan raden om Arthur te laten komen, hij heeft me vorig jaar met een passend zadel naar huis gestuurd terwijl hij mijn paard alleen op foto's had gezien en wat maten wist. Hij is later nog langs geweest om te controleren en het lag dus echt prima!
Ik weet wel, dat als er meer mensen in dezelfde buurt interesse hebben hij ook 2e hands zadels meeneemt...

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:57

Alice01 schreef:
Mag ik als tip geven : evelien van Eurohorse!
Zij komt langs met de vrachtwagen op locatie en heeft hier echt verstand van!

Dat wilde ik ook zeggen, super meid en komt regelmatig kijken als je wil of je zadel nog goed ligt. Wordt goed opgemeten door mal en maakt ook foto's van de rug en er wordt een dossier aan gelegd :D

Ik ben erg tevreden over haar

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:57

Delaja schreef:
Continental equiflex zijn gangbare en geliefde zadels bij veel mensen, ook Arthur (Arthur's westernstore) verkoopt er erg veel. Niet raar dus dat er veel mensen met een equiflex thuis komen.

Ik heb zelf geen ervaring met Westernspul, als je echt voor een nieuw zadel zou gaan zou ik je ook aan raden om Arthur te laten komen, hij heeft me vorig jaar met een passend zadel naar huis gestuurd terwijl hij mijn paard alleen op foto's had gezien en wat maten wist. Hij is later nog langs geweest om te controleren en het lag dus echt prima!
Ik weet wel, dat als er meer mensen in dezelfde buurt interesse hebben hij ook 2e hands zadels meeneemt...

Arthur verkoop de Equiflex zeker graag, op mijn appaloosa paste hij dus niet!
nieuw bij hem gekocht ,met pony daarheen gereden en met handje gepast door zijn vriendin
vroeg nog of het niet opgemeten of zo moest,wist ik toen veel :+
Arthur is na 3 weken nog langs geweest toen mijn vriendin een zadel liet passen door hem ,en het paste goed zei hij
hij heeft ook nog gereden op mijn pony
maar ze had grote droge plekken bij de schoft en ging moeilijker lopen
gelukkig heb ik een deal kunnen maken met iemand die een bijna nieuw Vaquero zadel had die door Louis is gepast met kale boom
een heel ander maat boom dan de Equiflex

ik kreeg het verhaal bij de Equiflex dat het zadel naar de rug zou vormen als het warm werd 8)7 wat heb ik me toen voor de gek laten houden zeg!

ben me daarna ook erg gaan inlezen over hoe en wat van westernzadels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:03

mirgino schreef:
ik kreeg het verhaal bij de Equiflex dat het zadel naar de rug zou vormen als het warm werd 8)7 wat heb ik me toen voor de gek laten houden zeg!.

Dat doet het ook, maar in zo minieme mate dat grotere verschillen er écht niet door opgelost worden.*
En aangezien je zonder röntgenogen dus niet kunt zien hoeveel het aan te moeten passen rugdeel is, blijft het een net zo grote gok als met elk ander boomzadel.

*sterker nog; door de té grote verschillen te proberen te overbruggen komt er teveel frictie en kan de boel zelf breken.

SabineFuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:25

Citaat:
ik kreeg het verhaal bij de Equiflex dat het zadel naar de rug zou vormen als het warm werd wat heb ik me toen voor de gek laten houden zeg!
Net een pannekoek, buigt ook beter als ie warm is....

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:21

de best verkochte zadels zijn veelal de zadels waar het meest aan verdiend word!? uitzonderingen daar gelaten..................

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:57

mirgino schreef:
ik kreeg het verhaal bij de Equiflex dat het zadel naar de rug zou vormen als het warm werd 8)7 wat heb ik me toen voor de gek laten houden zeg!
Dus je moet eerst een pak hem beet half uur goed warm rijden wil het zadel pas gaan vormen naar de rug van het paard? Weird :?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:09

rapido schreef:
mirgino schreef:
Dus je moet eerst een pak hem beet half uur goed warm rijden wil het zadel pas gaan vormen naar de rug van het paard? Weird :?

het paste gewoon dus niet :( duur zadel gekocht bij wat ik dacht een goede zadelpasser/verkoper maar kwam bedrogen uit!
gelukkig is het voor mij toen goed uitgepakt :D