Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jeanneee_ schreef:Het kan natuurlijk aan verschillende dingen liggen, niet alleen het bit maar ook lichamelijke klachten etc.
Wat voor bit gebruik je nu?
Marieke_Juul schreef:Nee het past opzich wel, het is niet zo dat het te groot of te klein is, maar hij pakt het bit gewoon niet goed aan. Kan het ook zijn dat het bit te dik is?
.
.
De KK Ultra Dynamic bitten zijn zover op het paard aangepast, daar heb ik hele goede ervaringen mee bij meerdere paarden. Kosten wat meer, maargoed daar kies je voor!
stoort heel weinig in de mond.
, maar daarom is dit ook leerzaam voor mij
. Lilliputter schreef:Ik rijd ook altijd met dubbelgebroken en daarnaast van AuriganDe KK Ultra Dynamic bitten zijn zover op het paard aangepast, daar heb ik hele goede ervaringen mee bij meerdere paarden. Kosten wat meer, maargoed daar kies je voor!
madelein schreef:Lilliputter schreef:Ik rijd ook altijd met dubbelgebroken en daarnaast van AuriganDe KK Ultra Dynamic bitten zijn zover op het paard aangepast, daar heb ik hele goede ervaringen mee bij meerdere paarden. Kosten wat meer, maargoed daar kies je voor!
helemaal mee eens, ik rijd de jonkies ook het liefst met aurigan!
Marieke_Juul schreef:Toch bedankt voor alle tips nog!
Nog een keertje voor de duidelijkheid: ik rijd het paard niet, maar de eigenaar van mijn verzorgpaard wel (een ander paard).
Een vraag: Is een dubbelgebroken watertrens strenger dan een gewoon bustrensje (wat hij nu gebruikt).
Heb het er verder nog wel over gehad met de eigenaar. Hij zei dat hij ook zat te denken aan een africhtingstrens, zou dit ook een mogelijkheid kunnen zijn.
Ik heb inderdaad geen verstand van bitten, maar daarom is dit ook leerzaam voor mij
.
.