Zo moeilijk om een goed ponyzadel te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Zo moeilijk om een goed ponyzadel te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 19:50

Ik word er een beetje wanhopig van. Ik ben al maanden op zoek naar een goed ponyzadel voor mijn welsh merrie (1.20, maar breed). Zadelmaker laten komen, aangegeven wat ik wou (op advies van andere welsh eigenaars ivm pasvorm), helaas zat geen enkel zadel bij wat ik wou. Dan toch maar wat gekocht wat goed zou liggen, helaas schuift het zadel ondertussen nog net niet haar nek in. en vandaag had het ook flink geschuurd op de haren bij de schoft. Maat vol dus. Ik ben al zo vaak nu JC zadels aangeraden omdat deze echt goed liggen op ronde pony's, daar is ze ook een maand mee gereden en ging prima. Maar nu komt het probleem. Vindt maar eens een ruitersportwinkel waar ze jc hebben in de buurt, laat staan waar ze ponymaten hebben 16inch of 17 inch en er ook wat vanaf weten ivm passen. Lokale winkel al gevraagd, ze kunnen wel wat bestellen, maar dan ben je verplicht het ook af te nemen, lekker, als het niet past sta ik alweer met een niet-passend zadel opgescheept. En ik vind niet bepaald een zaak waar ze dus en de zadels op voorraad hebben en ook verstand van passen. Dus zit een beetje met de handen in het haar nu. Iemand tips, waar moet of kan ik heen.
Ik woon omg groningen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:54

Kan je de tip geven kijk eens naar een MSFC zadel
Dit zijn zadels in vele maten zowel lengte als breedte
Ik heb voor mijn arabier ook lang gezocht en uiteindelijk is het een MSFC geworden.
Mijn arabier heeft een breed maar kort zadel nodig en ik een 18" lepel.

Je kan op de site kijken waar een MSFC passer bij jou in de buurt zit.
Ze zijn niet goedkoop helaas.

http://www.equinesaddlery.nl/zadelpassers/

IMJ

Re: Zo moeilijk om een goed ponyzadel te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:56

Tja, weet niet of je er wat aan hebt maar mijn pony is wel een stuk groter maar ook zo rond. Ik had er destijds een haflingerzadel op liggen (ook van JC btw). Zou dat of een ijslanderzadel niet iets voor je kunnen zijn?
Wat raar dat er in de buurt niet iemand is die wat voor je betekenen kan!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:01

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 20:03

Bedankt! die had ik idd ook al gezien en gecontacteerd, zou idd even gepast moeten worden dan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:04

zitake schreef:
Bedankt! die had ik idd ook al gezien en gecontacteerd, zou idd even gepast moeten worden dan.

Altijd een beetje eng hè?
Ik heb ook liever dat een zadelmaker komt passen.
Maar goed, hij zou mogelijk later op maat gemaakt kunnen worden, laat iemand uit jouw omgeving komen..
Moet je ook maar willen natuurlijk!

Grappig dat je hem zelf ook al gezien had ;-)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:06

Wij hebben laatst meerdere ponyzadels aangeschaft, passen allemaal super op onze verschillende pony's. Van Knight-rider 2 verschillende en een Wintec geloof ik.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:07

Troetellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:09

En de wintec pony zadels heb je die al geprobeerd? En is boomloos een optie voor je of liever niet?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:10

ik heb er een boomloos zadel op liggen.en deze heb je nu ook van bv freeform/of de goedkopere de namaak er van freemax.lijken toch op gewone zadels.als ik een nieuw zadel wil wil ik ook graag zo een.ook heb je nu goedkope boomloos van norton lijkt ook een mooi zadeltje.als je voor boomloos gaat zou ik wel een fijn pad kopen ook met een antisliplaag(barefoot).

D_Ruitershop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:11

wij verkopen jc zadels ;)

17inch hebben we nu in Heiloo liggen we kunnen evt ook nog een andere boom maat voor u bestellen ;).
kijkt u maar in ons onder schrift .

u kan altijd voor meer duidelijkheid een pbtje sturen ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 20:23

@D_ruitershop: Heiloo is echt wel helemaal de andere kant uit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 20:27

Ik heb geen idee over boomloos, heb nu die boomloze kids liggen, maar die is te klein voor mij. Mijn rug is niet zo super en ik vrees dat ik in boomloos echt geen steun heb. Daarbij wordt pony naast de fok ook voor de sport gebruikt, dus dan is een dressuurzadel net iets leuker.

D_Ruitershop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:28

zitake schreef:
@D_ruitershop: Heiloo is echt wel helemaal de andere kant uit.

is assendelft dichterbij??

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:31

Hoi,

Ik heb een pagony diamant die speciaal wijd gezet is , ligt hier super op ronde welsh a pony !! Het is een 16 inch zadel echt zgan ik had hem gekocht voor op een C pony, daar is hij te wijd voor, de welsh a heeft zelf dezelfde, ik wil hem wel verkopen, ik woon in Dalfsen ( kop overijssel/drenthe) pb me anders maar even.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 20:38

@D_ruitershop: nope verre van zelfs ;).

Ik wil het zadel wel heel graag passen eerst (zonder 3 uur te moeten rijden ;)), en pony heb ik liever niet op de trailer nu.

D_Ruitershop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:40

dat is volkomen lochies, veel succes er mee ;)

Troetellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:43

Er zijn ook wintec dressuur pony zadels. Vanaf 15" als ik het goed heb, Is dat misschien iets voor je?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 20:43

Troetellin schreef:
En de wintec pony zadels heb je die al geprobeerd? En is boomloos een optie voor je of liever niet?

ik heb wintec geprobeerd, maar wintec is behoorlijk lang en sloot niet mooi aan.

edit:de nieuwe collectie zadels nog niet, dus mss dat die beter liggen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:45

Had je mijn 2e link al bekeken?

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:47

Ik zou even kijken naar Massimozadels. Bij mijn Haflinger schoven alle zadels, ze is flink breed en heeft bijna geen schoft.
Als het goed is hebben ze ook ponyzadels. Ik weet niet waar je woont? Maar in Nijkerk hebben ze een heel goed bedrijf voor zadelspassen; Country Mill. Ze komen ook aan huis.
Zal misschien flink wat reiskosten kopen, maar ik heb nog niemand gehoord die daar geen goed zadel heeft kunnen vinden. Ze hebben zowel tweedehands als nieuwe zadels :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:48

daarom zeg ik dat je naar zo'n freeform/freemax moet kijken mooie zadels ook voor de dressuur(sport).de barefoot vind ik minder geschikt voor de sport.dus ik zou zeggen google eens even dan kun je er plaatjes van bekijken want je hebt ze ook met wrongen en je kunt de zittingen zelfs veranderen.erg mooie zadels vind ik.
zitake schreef:
Ik heb geen idee over boomloos, heb nu die boomloze kids liggen, maar die is te klein voor mij. Mijn rug is niet zo super en ik vrees dat ik in boomloos echt geen steun heb. Daarbij wordt pony naast de fok ook voor de sport gebruikt, dus dan is een dressuurzadel net iets leuker.

Troetellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:50

ik heb geen ervaring met de nieuwe wintecs dus daar durf ik niets over te zeggen. * krijgt ruzie hier* en interhippique zadels? Die hebben speciale zadels voor de kleine brede ponies. Ik weet dat die zadels geen 10 jaar mee gaan en dat het bagger kwaliteit is maar het valt te proberen en als je zon zadel laat controleren door de zadelmaker zie ik er geen problemen in.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:52

Hoi,

Pagony is hetzelfde als JC....Alleen Pagony is het huismerk van Divoza.
Ik woon een uurtje van Groningen, je mag het zadel ook wel ophalen, past het niet, breng je hetweer!
Ik heb hier een ronde welsh staan ( zoals aangegeven) dan kun je het zelfs hier even zien ( foto is morgen eventueel ook wel te maken)
Pb maar even als je het wat lijkt. Divoza zit oa in Leek, de Pagony Diamant is een hoog middenklasse zadel met diepe zit, kinderen zitten er erg mooi in. Mijn dochters rijden er ook mee ( l2 met Apony en M2 met B pony idd ronde welshjes...)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 20:59