Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ydnew schreef:Hallo allemaal,
Onze lotte is heel erg gevoelig op haar huid. Ik denk dat als je haar een poosje aait op de zelfde plek dat ze al wondjes krijgt.
Wij hebben haar nog niet zo lang en bij de eerste keer rijden had ze al singel plekken.....ik heb toen meteen een neopreen singel voor haar gekocht maar ook deze helpt niet. Het is wel een heel stuk beter maar nog steeds na een uur rijden heeft ze plekjes...niet tot bloedens toe maar haar vacht is wel weg en de plekjes zijn licht roze. We laten dit dus weer genezen tot de volgende rit maar dit zou toch op te lossen moeten zijn? aan het aansingelen ligt het echt niet.....
Ik vraag mij nu af of er nog een betere soort singels verkrijgbaar zijn als neopreen tegen dit soort dingen?
Ze had zelfs plekjes van haar bidringen.......die hebben wij er dus maar weer afgehaald..nu is het allemaal weer goed, maar ik vindt het zo sneu voor haar. Wie weet iets?
Groetjes Wendy
Tieneke schreef:Nog beter dan een wollen hoes is een wollen singel, een hoes kan ook nog lichtjes gaan schuiven.
Ik zat nl. in dezelfde situatie. Heb een Mattes-singel gekocht en die is gewoon super!
idylle schreef:als je hebt aangesingelt ga je voor je paard staan en tilt om de beurt de voorbenen op en trekt ze even goed naar voren (zodat ze haar voor been bijna recht vooruit steekt) en zet hem dan weer terug op de grond. het ziet er heel raar uit maar kon voor jullie nog wel eens de oplossing zijn.
Mijn pony was ook zo gevoelig en toen ik hiermee begon heeft ze nooit geen singel plekjes meer gehad. Als je de singel namelijk aan trekt komen er kleine plooitjes in de huid eronder en die gaan schuren en veroorzaken plekjes, door het voor been naar voren te trekken trek je de huid onder de singel glad. Probeer het eens! Succes ermee!

Merlijn schreef:Je moet na het rijden altijd goed het zweet uit de haren spoelen met een spons met veel water. Singel ook goed schoon maken. Zelf heb ik een kunststof Thorowgood singel, niet van neopreen. Bevalt me heel goed. Neemt neopreen niet veel zweet op? Dat zou dan erg kunnen irriteren.
Om de huid sterker te maken kun je die ook inmasseren met kamferspiritus. (Dat wordt ook gebruikt om de huid van de (menselijke) voet te harden, waardoor je minder kans op blaren hebt.)
!!Alleen erop smeren als de huid niet stuk is, want dan brandt het erg!!
Ook niet gebruiken als je wedstrijden rijdt want ik geloof dat het op de lijst van verboden stoffen staat. Weet ook niet hoe lang de wachttijd is voor je, na gebruik, weer kunt starten.
Het werkt wel heel goed.
)
deze heb ik van rossner, erg fijn, moet in het begin wel even soepel worden, maar zou nooit meer een andere singel willen, hij is ook erg fijn voor gevoelige paarden