Ik zou graag een wollen uitrijdeken willen. Maar dan het liefst een die op de borst dicht gaat net als een gewone deken in plaats van boven op de schoft. (En als het dan even kan nog met hals ook... Maar dat is vast een utopie.)
Ik heb nog nooit uitrijdekens gezien die op de borst dicht gaan. Bestaat dat wel? En waar worden die verkocht?
misschien kun je idd een wollen uitrijdeken met hals kopen en een zadeluitsparing en evt. andere dingen die je nog wilt ervan maken ? mocht je nietzo handig zijn kan ik je aanraden Dabo @ bokt hier te pben, die is erg handig en misschien kan ze je helpen ?
Quir
Geplaatst: 17-10-10 22:08
Een uitrijdeken die op de borst sluit bestaat niet, omdat deze de beweging (van voornamelijk de schouder) belemmert en dat wil je met rijden juist niet. Daarom dat een uitrijdeken op de schoft sluit en niet op de borst.
Een gewone zweetdeken en dan 1 of 2 maatjes groter, werkt ook goed.
ik heb het gezien bij een vriendin, deken sloot op de borst, maar had geen hals. Was wel een fleece, zal eens kijken of ik het vind
mrie
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-10 22:16
Aha...Dat is het dus. Bedankt Quir. Een oversized deken verbouwen tot uitrijdeken zou een optie zijn, handig ben ik wel. Ik ben alleen bang dat mijn kasteel nu al alles oversized draagt en nog oversizder zal dus wat lastig worden.
Graag Tempus ben benieuwd wat daar het merk van is.
moonfish13
Geplaatst: 17-10-10 22:16
Die bestaan meen ik wel. Maar ik kan het mis hebben. Even googelen. EDIT:
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-10-10 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
LizMD
Geplaatst: 17-10-10 22:17
Ze bestaan! Isabelle Werth heeft ze. Die zijn wel van fleece.
Alleen die zijn allemaal zonder hals. Ik zou inderdaad gewoon een zweetdeken met hals kopen (hoeft nog niet eens oversized, als hij maar niet te strak zit), en er zelf een zadel uitsparing inknippen.. Ik heb ze nog nooit gezien met hals eerlijk gezegd.
mrie
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-10 22:25
Jullie zijn Goehoed, ik zit al een hele poos te googelen en wordt helemaal scheel van de rare sites waar ik op kom en jullie hebben het zo voor elkaar. TOP!! (ik wordt oud) En dat deze dan geen hals hebben is jammer daar had ik toch al nniet super op gerekend.
De deken hierboven is behoorlijk dit, en waterdicht/reflecterend. Hij is niet bedoeld als uitrij-deken en kan ook slecht zweet opnemen.
Als je zo'n deken als hierboven (dus uitrij-deken die op de borst sluit) voorziet van een losse hals? Of eventueel er aan vastnaaien... dat moet niet zo moeilijk zijn als je een lap wol/fleece hebt en wat afzetband.
Ik heb me laatst ook helemaal rot gezocht voor zo'n deken maar kon niks in 215 vinden. Uiteindelijk op maat laten maken bij MVA Paardendekens: http://www.mva-paardendekens.nl/ . Echt super service en super mooie deken! je kunt helemaal aangeven wat je zelf wilt. Ik heb er één met halve hals, van niet al te dikke wol en heb er uiteindelijk 65,- voor betaald maar de prijs hangt af van soort stof en wat je er allemaal bij en aan wilt.
ik heb gewoon een wollen zweet deken voor uitrijden werkt prima!
#Ymke#
Geplaatst: 26-10-10 17:51
Ik heb er zo eentje van Eskadron, is er wel eentje van fleece. Hij sluit dus zowel bovenop bij de schoft als voor bij de borst. Borststuk kan je er eventueel helemaal af laten. Heb hem zelf nog niet gebruikt in de winter, dus ik weet nog niet of het werkt, maar het lijkt me handig
Die laatste deken is geen uitrijdeken: geen uitsparing voor het zadel. Is een model dat gebruikt worden in stapmolens. Als ik me niet vergis was Rambo de eerste die zo'n modelletje op de markt bracht.