maar in de maanden daarna had ik steeds meer het gevoel dat het toch shceef lag. iedere keer met vel zorg opgezadeld. regelmatig controleren. ook na het rijden en tussendoor. soms leek het wel scheef te liggen en soms weer niet. gisteren lag het na een stevige galop erg scheef. nu het ik er dus genoeg van. ik ga binnenkort weer naar de verkoper. het moet goed gelegd worden.
ik zou alleen graag wat horen over de bates zadels, ik lees op internet namelijk dat ze niet opgevuld hoeven worden, maar dan snap ik niet wat er dan de eerste keer mee is gebeurd

heeft iemand ervaringen met bates met CAIR en schuiven?
Kijk dus eerst of jouw zadel werkelijk scheef is, probeer dan eens te rijden met het zadel van een ander. Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat jouw paard scheef is, dat kun je ook heel duidelijk voelen, in dat geval kan het zadel er weinig aan doen maar moet je aan de gang met rechtrichten
Succes ermee, hopelijk vind je snel een oplossing 

en ik ben een beetje huiverig met zomaar het zadel aanpassen ( niet vanwege het geld, dat heb ik er wel voorover) maar omdat ik gewoon niet de kijk heb om het goed te beoordelen. straks denk ik dat ie helemaal goed is, rij ik drie maanden en ligt mijn paardje in puin.