Barefoot London of Lexington?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Barefoot London of Lexington?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 23:49

Hallo,

Ik ben op zoek naar een boomlooszadel en dan het liefste een dressuurzadel. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de London en de Lexington. Het liefst ervaringen van mensen die met beide zadels gereden hebben.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt. :)

DiamondHorse

Re: Barefoot London of Lexington?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:26

Ik ga even mee lezen, ben van plan om de lexington 2 weken te proberen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:36

ik zet even een stipje, heb zelf de london, maar denk erover om de lexington te kopen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:06

Ik kan ik je binnenkort zeggen :D
Zelf zit ik erg fijn in een London maar ik heb nu ook een Lexington maat 2 besteld (die is dan beschikbaar als testzadel)
en ik ben zelf heel benieuwd hoe de Lexington zit..

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:09

unamie schreef:
Ik kan ik je binnenkort zeggen :D
Zelf zit ik erg fijn in een London maar ik heb nu ook een Lexington maat 2 besteld (die is dan beschikbaar als testzadel)
en ik ben zelf heel benieuwd hoe de Lexington zit..

:o Even off topic!
:D Wil ik me bij deze als eerste aanmelden om hem te proberen!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:13

@DiamondHorse
Oké jij bent nummer 1 en mag het zadel inrijden
Maar ik ga dr eerst ff zelf opzitten :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:20

ik heb de london destijds als testzadel gehad en vervolgens de lexington besteld, omdat deze meer wrong en een diepere zit had. Je hebt aan de Lexington meer steun en hij heeft net even wat meer functies geloof ik en ik denk dat het leer ook net even beter is. De lex zit in elk geval zalig!
Inmiddels heb ik toch weer een boomzadel gekocht, paardje is ook nu redelijk uitgebouwd.
[EA-TK-AP] TK Barefoot Lexington!!!!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:33

Ik heb zelf de London. Zit heel lekker, alleen je hebt bij je benen niet heel veel steun vind ik. Maar denk dat dat ook persoonlijk is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:28

en dat heeft de lexington dus wel, die heeft meer wrong en ook verwisselbare wrongen met klittenband net zoals de wintec zeg maar. De eigenlijke wrong is ook al dikker dan die van de london en dan kun je daaronder dus nog extra wrongen plaatsen :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 09:29

opisop_shop schreef:
ik heb de london destijds als testzadel gehad en vervolgens de lexington besteld, omdat deze meer wrong en een diepere zit had. Je hebt aan de Lexington meer steun en hij heeft net even wat meer functies geloof ik en ik denk dat het leer ook net even beter is. De lex zit in elk geval zalig!
Inmiddels heb ik toch weer een boomzadel gekocht, paardje is ook nu redelijk uitgebouwd.
[EA-TK-AP] TK Barefoot Lexington!!!!

Jammer dat je een maat 2 hebt.. Ik heb een maat 1 nodig :+
Had naar 3 winkels met testzadels gemailt, één had er pas weer één over 3 weken, bij de ander moest ik 26 (!) euro aan verzendkosten betalen? :') en de laatste heeft nog niet gereageerd. Heb nu wel contact opgenomen met iemand die er één te koop had.. Kijken of ik daar mee kan regelen dat ik m eerst even mag proberen :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 09:30

opisop_shop schreef:
en dat heeft de lexington dus wel, die heeft meer wrong en ook verwisselbare wrongen met klittenband net zoals de wintec zeg maar. De eigenlijke wrong is ook al dikker dan die van de london en dan kun je daaronder dus nog extra wrongen plaatsen :)

Oke, echt geen wiebelbenen dus? :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:05

weet je zeker dat je een maat 2 nodig hebt trouwens?
Hij valt echt kleiner dan de London door de diepe zit, vond zelf dat ik er echt wat te krap inzat.
Wiebelbenen had ik wel meer dan met boomzadel, vandaar toch mijn overstap weer terug. Maar dat vind ik meer mijn gebrek dan die van het zadel ;)

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:24

Ik vind ook dat hij kleiner valt. Ik heb de London maat 1 gehad, en heb nu een Lexington maat 2, omdat maat 1 krap zat. Ik knalde tegen de voorboog aan.
De zit is dieper dan van de London, en je hebt wat meer steun bij je knieen.
Wel opletten dat de maat 2 weer niet te groot is voor je paard. Op mijn Andalusier van 1.56 past het, maar ik heb ook een pony van 1.45, en daar lis hij veel te groot voor. Die rijd ik nu met een Trekker.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 09:29

Mijn pony is 1.41 (ijslander) dus denk dat maat 2 ook te groot zou zijn... :) Ik heb 'broekmaat' 34/36, dus als het goed is zou het nog moeten passen, toch? Maar ik ga 'm vanavond ophalen om te kijken of hij fijn is.. En zo ja, kan ik hem gelijk over kopen. :)

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:02

Dan is in jouw geval een maat 1 een goede keus denk ik! Maat 2 ligt waarschijnlijk op z'n kont ;) . Succes!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:56

dan heb je denk ik idd genoeg aan een maatje 1 :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 18:04

Ben benieuwd, mijn vader is hem nu voor mij halen, en aangezien ik een ongeduldje ben ga ik hem om 10 uur vanavond in het donker nog even uitproberen! :D Hopelijk bevalt het!

Over die pads voor eronder.. Kan je ook met normale pads rijden en dan zo'n ding: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=1330009 of zo'n: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=1340006 er op? Of heb je echt die speciale pads nodig? :) Want die zijn (bijna) allemaal zadelvormig, en ik heb liever een vierkante ... maar die heb ik pas vanaf 100 euro gezien. ;)

Edit; Ik vond dit onder het kopje 'boomloos': http://www.nickyskeet.nl/index.php?main ... ucts_id=60 dit kan prima toch? :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:04

nee die in de links kun je niet gebruiken
behalve die laatste van nickyskeet waarschijnlijk wel.
google anders eens op de halfpad voor barefoot? dan wel onder je dekje leggen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:06

die van Nicky heb ik ook en heb er enkele BF inlages bijgenomen dat past er wel bij in.
Je kunt ook zelf je eigen dekjes vervolgens verbouwen zodat die traagschuim inlages erin kunt doen, dat heb ik zelf ook gedaan bij 3 dekjes :)

Ben benieuwd hoe je het zadel vindt :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:10

Ooh, ik moet zeggen dat ik hem wel erg mooi vind. Ik baal van mijn wiebelbenen in de london. Ik heb altijd graag open zadels gereden zonder al te veel poespas. Maar nu lijkt het me toch wel heel fijn ietsje meer steun te hebben. (Helaas kan ik geen passen boomzadel vinden)

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 12:49

Gister avond laat heb ik hem nog even geprobeerd, eerste indruk toen ik 'm zag was: Wat ontzettend hoog! Nou, zadel erop gedaan, singel erop.. Lag opzich wel goed, toen dr maar op! :)

Stap vond ik echt super lekker zitten, diep, en benen niet te opgesloten.
Draven was wat lastiger, wil in draf nog wel eens naar voren vallen als ik bezig ben, maar dat heb ik in 2 minuten afgeleerd. Want als je niet precies rechtop zit knal je heel hard aan de voorkant tegen de pommel :')
Doorzitten was niet zo'n goed idee, in mijn boomzadel zat dat super fijn... Hier leek mijn ijslandertje ineens heel hoog op te gooien :') Maar dat kan ook wennen zijn... Zat dus niet zo lekker.
Galop was... euh... interessant :+ Net als bij het doorzitten zat het heel wiebelig en werd echt uit het zadel gegooit steeds, terwijl hij niet hoog op gooit :), en poownie ging uitzichzelf weer terug naar draf (??) (waarbij ik vervolgens weer aan kon galloperen :') ) Had de hele tijd het gevoel hem in galop te moeten houden, terwijl dat normaal totáál niet zo is.. Wel vreemd..

Heb vandaag met school en werk geen tijd om te rijden, maar vrijdag wel weer.. Dus dan laat ik het wel weer horen! :D Ik zou zondag aan die mevrouw laten weten of ik 'm wilde hebben.. tot nu toe staat dat op Nee :+ maar dat kan natuurlijk zo maar nog veranderen! :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:03

Je hebt hiervoor nooit boomloos gereden?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 14:07

Jawel, heb op 2 verschillende zadels van iemand die ik ken gereden. :) De cheyenne en nog een merkloze ;) Merkloze zat heel lekker, maar ik wil liever barefoot (ivm vps etc.) en de cheyenne vond ik te plat ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 14:04

Nou, net weer geprobeerd (in de kou) en vind het al een stuk lekkerder zitten dan de vorige keer! Alleen.. hij schuift echt heel erg.. moet met een krukje opstappen (alleen jammer dat mn pony niet naast het krukje blijft staan, als ik erop sta zet hij een stap opzij zodat ik er precies niet meer op kan :') ) dus ga morgen nog even kijken of ik dat kan verhelpen.. :) Iemand tips?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:59

@vinurr
Welke Singel heb je er bij?
Dat kan nl wel net het verschil maken met wel of niet schuiven
Welke pad heb je?
Heb je ook de juiste (maat) pommel?