Mijn merrie heeft een hele moeilijke tijd gehad.
Nadat ze niet meer te rijden viel, kwamen we er achter dat ze een rugwervel scheef had zitten en daardoor een verkeerde houding had waardoor der bekken ook scheef stond.
Ze bleek dus geen verschrikkelijk karakter te hebben, maar gewoon pijn.
Ze is behandeld door een ostheo, na 1 behandeling stond alles weer recht, scheefheid moest rijtechnies opgelost worden, na een maand gereden te hebben was het protest er uit, maar ze bleef gespannen en tegen de hand.
na die maand ben ik verwisseld van zadelmaker omdat ik er geen goed gevoel bij had. Mijn nieuwe zadelmaker heeft mijn zadel goed gelegd, maar omdat ze rond de schoft nog geen spieren heeft kunnen ontwikkelen lag mijn kn net niet je van het, wat zou betekenen dat die spieren geen kans krijgen te ontwikkelen.
Hij kent het verhaal wat betreft de rug en raadde mij een pro-lite pad aan.
Voor meer info zie http://www.prolitepads.com/
Ik had eerst zoiets van ja, kost weer 100 euro, en ik ben niet zo van de dingen tussen mn zadel leggen maar hij zij letterlijk, je zult merken dat je paard heel anders gaat lopen en hij zei dat mn zadel gewoon niet 100% goed lag zo. Dus toch maar gedaan!
Nou ik rij er nu een maand mee, vanaf de eerste dag merkte ik al verschil, en ze loopt nu zo ontzettend fijn!!! helemaal ontspannen (vanaf de eerste dag met die pad) na een paar dagen liet ze al los in de hand. En in deze maand tijd zie ik er gewoon meer bespiering op komen! Eindelijk!
Nog meer van zulke goede ervaringen?
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 27-09-10 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt