Weet iemand of dit bit in Nederland is te krijgen (dubbel gebroken)???? Of hebben jullie een ander idee??
Mijn paard heeft eigenlijk 12 cm nodig dus soms 11,5 soms 12,5
Wie O Wie kan mij helpen?
magda_90
Geplaatst: 23-09-10 18:06
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar je hebt van Turnado en K&K ook zulk soort bitten. Die van K&K heb ik toendietijd bij Ooteman gekocht. Je zou daar nog even kunnen kijken.
[edit] Ik ben lekker blonT bezig zie ik. Die Turnado had ik toen die tijd gekocht bij Ooteman (http://www.ooteman.nl/product.asp?id=51 ... Watertrens Turnado RVS) die K&K heb ik niet gehad. Ik weet alleen niet in hoeverre dat bit exact overeen komt met het bit in jouw post.
Bedankt voor je berichtje. Mijn paard loopt alleen niet lekker op een watertrens, enkel gebroken of andere lereging dan RVS.... K&K is geen Rvs en erg duur dus zocht ik een aletnatief..
Als je ze vergelijkt, is het bit dat je op het oog hebt, totaal anders. Dat is meer een gebogen trens bit, terwijl de Myler die je nu hebt, eentje is met afzonderlijk beweegbare delen. Dat geeft een hele andere inwerking, het paard kan het bit bijvoorbeeld bijna niet vastpakken, en dat kan bij de Loesdau trens wel. Ik vind het t.o.v. de Myler totaal niet lijken.
oke dank je ik had daar nog nietnaar gekeken. zou er een voordeliger alternatief zijn?
germie
Geplaatst: 24-09-10 07:32
Het bit wat je toont is echt iets totaal anders, dikker, enkelgebroken.
Er is een alternatief voor een Myler: Billy Allen trens. Deze zijn ong. 40 euro i.p.v. 80 euro die een Myler kost. Alleen, je schrijft dat jouw paard alleen rvs verdraagt. Dan moet je ook geen Myler ofzo nemen. Die hebben koperinlages.
Verdraagt je bit wel koperlegeringen, dan zou ik kijken naar de dubbelgebroken bustrens uitvoering van Busse in de legering Kaugan. Scheelt meer dan de helft (nog geen 40 euro kosten ze) met een KK bit, maar ze zijn minstens net zo fijn. http://www.homeovet.eu/artikel_reitspor ... ebrochen_/
Ow, die Billy Allen heeft wel een redelijk dun(ner) mondstuk dan gemiddeld. Mijn knollie loopt er heerlijk op, maar ik weet niet hoe dat bij de jouwe is?
Voor mijn paard heb ik de kaugan trens gehad waarvan hier een foto is gepost. Wat een rámp! Het is een heel ander bit, veel dikker en ook een pak zwaarder (van gewicht) dan voor mijn paard prettig is. Ik kreeg er meteen commentaar op van mijn instructrice.
Daarnaast is het mondstuk niet met de myler te vergelijken. Het is een dubbelgebroken mondstuk met een los tussenstukje, wat mijn paard veel te wiebelig vindt. Hij is erg blij met de stabielere ligging van de myler, terwijl ik daarmee nog wel goed onafhankelijk links en rechts kan inwerken. Mijn paard heeft een klein mondje, de myler past qua dikte goed, de meeste andere bitten zijn te dik. Ik heb een MB04 (bustrens met klein tongboogje) en daar liep hij meteen super op. Heb het bit tweedehands via marktplaats, dus qua kosten viel het reuze mee
Een Billy Allen en de Myler Comfort zijn ook totaal niet te vergelijken, want BA heeft niet die 'knik' op de bars/lagen die Myler heeft en dat is nu juist de truc waarom je voor Myler-Comfort kiest.
ik wel eens informeren. mijn paard lopt goed op de myler hoor. Maar had deze te leen, en nu moet ik m terug geven. Vandaar dat ik naar een goedkoop alternatief zoek (heb dezemaand ook de masseur, zadelmaker en hoefsmit dus moet even sparen)
Schangah
Geplaatst: 24-09-10 19:41
Beli schreef:
oke dank je ik had daar nog nietnaar gekeken. zou er een voordeliger alternatief zijn?
Al bij de robart bitten gekeken. Beide kanten kunnen net als bij de myler bitten onafhankelijk van elkaar bewegen.
Die robart lijkt me toch niets.... niet echt te vergelijken. Zou die Billy Allen wel willen proberen maar kan geen winkel in de buurt vinden die ze verkoopt
Wesco
Geplaatst: 25-09-10 18:29
Een Billy Allen heeft een zelfde soort werking als een stang. Dat is niet per definitie slechter, maar je moet er wel mee kunnen rijden.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 25-09-10 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt