Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DoryXxX schreef:Betekend toch niet dat hij geen kou kan voelen, of geen last heeft van regen?
AngelofLove schreef:Ik zou je jaarling ook geen deken op doen. Mijn 2 jarige heeft van de zomer af en toe een vliegendeken op gehad, puur omdat hij echt last had van de beesten en wil nu een regendeken kopen maar dit komt omdat hij last heeft van rainrot en hij staat 24/7 buiten, met regen wordt de rainrot er helaas niet minder op. Al had hij geen rainrot gehad had hij ook geen deken op gekregen hoor. Ze maken een wintervacht aan en die moet ze als het goed is voldoende beschermen.
daffie1986 schreef:AngelofLove schreef:Ik zou je jaarling ook geen deken op doen. Mijn 2 jarige heeft van de zomer af en toe een vliegendeken op gehad, puur omdat hij echt last had van de beesten en wil nu een regendeken kopen maar dit komt omdat hij last heeft van rainrot en hij staat 24/7 buiten, met regen wordt de rainrot er helaas niet minder op. Al had hij geen rainrot gehad had hij ook geen deken op gekregen hoor. Ze maken een wintervacht aan en die moet ze als het goed is voldoende beschermen.
Je kan een paard met rainrot beter op stal zetten dan een deken op te doen, hiermee verstik je het alleen maar en om het te bestrijden heb je zuurstof nodig. De parasiet/basterie kan niet tegen zuurstof, dus als het tegenzit wordt het alleen maar erger.
DoryXxX schreef:Ik zou die deken ook niet 24/7 op zijn rug laten liggen. Ik ga hem dan opleggen als ik weet dat het gaat regenen en daarna er af.