Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mizora schreef:Je zou ook eens kunnen kijken voor een wow, die gaan ook extreem smal. Als die tenminste binnen het budget valt. Als je geen lucht wil kan er ook schuim onder als kussens.
Lizz schreef:linky schreef:Een Arabier smal?
Dit was ook mijn gedachte, meestal zijn juist de arabieren rondgeribd, weinig schoft en passen geen smallere zadels.
JoSav schreef:Ik heb nu even niet zoveel tijd dus ik probeer het kort te houden. Een AV is qua bouw niet te vergelijken met een AT. Die laatste staan juist bekend om de zeer hoge schoft die breed uitloopt en verder smalle bouw. Veel AT eigenaren kennen het probleem van het vinden van een goed zadel, ik ken er zelfs die jaren gezocht hebben naar het juiste zadel. AT zijn vaak zelf ook vrij kieskeurig...
Gaston Mercier heeft ervaring met het maken van zadels voor AT. Green Distance levert o.a. GM zadels en Massimo zadels. Let wel: de GM zou dan eerst nog gemaakt moeten worden, maar dan heb je ook wat. Het zijn alleen vooral op endurance gerichte zadels.
Massimo heeft zadels met smallere boom, vanaf boommaat 27.
Ook Stübben begint bij 27.
Passier heeft ook smalle maten.
Weet er zo nog wel een paar te noemen als ik mijn eigen lijstje bij me had (heb zelf een AT en de zadelzoektocht is nog niet afgerond), maar hier kun je denk ik ook wel al aardig mee uit de voeten. Neem een goede zadelpasser/maker in de arm want een goed zadel voor een AT is váák moeilijk.
Lizz schreef:linky schreef:Een Arabier smal?
Dit was ook mijn gedachte, meestal zijn juist de arabieren rondgeribd, weinig schoft en passen geen smallere zadels.