Stubben of AB dressuurzadel voor een haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Stubben of AB dressuurzadel voor een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 15:44

Zie door de bomen het bos niet meer.....na een miskoop wil ik nu een goede beslissing nemen...
Ben aan het twijfelen tussen stubben of Arno Brandt.
Stubben ken ik van mijn eerder zadel die helaas niet op mijn haflinger paste...
County heb ik ook eens op gereden en die vond ik ook fijn...zucht....
Wie heeft welk zadel op zijn haflinger liggen??? De Massimo kon ik maar niet aan wennen en staat nu helaas te koop....

Wie heeft ervaringen met de genoemde zadels????

A_R

Re: Stubben of AB dressuurzadel voor een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:30

Ik heb een grof gebouwt paard die je met een haflinger kan vergelijken, ik heb voor hem een stubben maestoso de luxe. Past precies en zit super lekker.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 11:57

Ja, inderdaad dat leek me ook een fijn zadel.....hebben ze die ook in maatje haflinger? En worden die op maat gemaakt?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:59

Ik had nog geen half jaar geleden een hele fijne Stubben Tristan te koop, zou zo op je haf passen. Heb nu ook een Meastoso maar voor KWPN ners. Vind het erg fijne zadels.
Een beetje zadelmaker maakt een stubben pas. Ze hebben ze ook in verschillende boommaten

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:01

ik heb een county dressuur zadel, helaas is mijn hafje alleen iets te groot/ breed voor dit zadel.... Ik weet niet wat voor bouw jouw haf heeft?
Mijne is 1.53m hoog en ouderwetse type. ( dekenmaat 195 en alles maat full )

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:06

mamendt schreef:
Ja, inderdaad dat leek me ook een fijn zadel.....hebben ze die ook in maatje haflinger? En worden die op maat gemaakt?

heb geen idee, ik heb hem gekocht van een vriendin, je moet gewoon een aantal zadels mee nemen die je fijn lijken en ze passen.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 12:44

Carolaa schreef:
ik heb een county dressuur zadel, helaas is mijn hafje alleen iets te groot/ breed voor dit zadel.... Ik weet niet wat voor bouw jouw haf heeft?
Mijne is 1.53m hoog en ouderwetse type. ( dekenmaat 195 en alles maat full )

De mijne is een luxe type, 156m hoog, past nog in dekenmaat 185..hahaha, maar in de Massimo heeft ze toch een maatje 40!! Ik weet niet hoe een count uitvalt....heb er een keer mee gereden op een andalusier, en vond hem helemaal geweldig...of het lag aan de mooie hengst die ik mocht rijden :D

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:56

Als ik het zo hoor denk ik dat de stubben maestosso de luxe een hele goede oplossing kan zijn. Ik zelf heb namelijk een PRE x arabische volbloed (weining schoft) en daar ligt hij echt perfect op. Ik zou als ik jou was gewoon even kijken of het wat is, ik waarschuw je alvast want er hangt namelijk wel een prijskaartje aan.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 13:29

A_R schreef:
Als ik het zo hoor denk ik dat de stubben maestosso de luxe een hele goede oplossing kan zijn. Ik zelf heb namelijk een PRE x arabische volbloed (weining schoft) en daar ligt hij echt perfect op. Ik zou als ik jou was gewoon even kijken of het wat is, ik waarschuw je alvast want er hangt namelijk wel een prijskaartje aan.

Ik weet het, heb 20 jaar op een stubben gereden en weet wat ze kosten...maar dan heb je wel wat!!! ;)
Toch twijfel ik nog over de Arno Brandt zadels...die moeten ook heel fijn zitten en goed aan te passen zijn op korte rugjes.....
Niemand een Arno Brandt die er wat over wil vertellen?? Slechte/goede ervaringen..alles is welkom :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:32

Ik heb ook een county. Competitor 2000. Heerlijk fijn zadel! Ben er echt blij mee! Al wil ik over een jaar of 2 toch over op een Ainsely.
Vallen volgens mij vallen ze wel wat groter uit. Bij mij ligt hij op een KWPN-er.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:37

ik heb dus de county competitor 2000, zwart, 18inch en boommaat N. Het zadel is van najaar 2003 en heeft op een BWPer gelegen, en een paar keer op mijn haflinger maar deze paste het niet. De laatste 3 jaar is het zadel niet gebruikt.

Afbeelding
Afbeelding

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 16:29

Ik heb een 17,5 inch nodig...super leuke haflinger trouwens!!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:29

Ik heb een AB zadel bevalt super!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 16:34

Tooske schreef:

Heee, fijn..iemand met ervaring :D nou, dan heb ik wat vragen als je niet erg vind tenminste.. :o
Hoe is de kwaliteit vd zadels?
En hoe zit het met de service?...ik heb Arno aan de telefoon gehad en hij klonk vriendelijk maare..dat zegt natuurlijk niets....
Zijn de zadels zacht of hard, de zitting bedoel ik dan.....( mijn kont is verwend.. :+ )
Nou, ben benieuwd naar je ervaring..positief en natuurlijk ook de negatieve kanten ( als die er zijn)

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:38

.
Laatst bijgewerkt door harmony12 op 21-08-10 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:46

mamendt schreef:
Tooske schreef:

Heee, fijn..iemand met ervaring :D nou, dan heb ik wat vragen als je niet erg vind tenminste.. :o
Hoe is de kwaliteit vd zadels?
En hoe zit het met de service?...ik heb Arno aan de telefoon gehad en hij klonk vriendelijk maare..dat zegt natuurlijk niets....
Zijn de zadels zacht of hard, de zitting bedoel ik dan.....( mijn kont is verwend.. :+ )
Nou, ben benieuwd naar je ervaring..positief en natuurlijk ook de negatieve kanten ( als die er zijn)

[HAR] Arno Brandt zadel

Kijk een heel topic vol! En http://www.brandt-zadels.nl

Ligt eraan wat je voor leer neemt als je rund neemt is het harder als kalfs kan je allemaal zelf voor kiezen
Service is super hij is bij mij weer geweest om op te vullen heb mijn zadel nu zo'n 6-8 weken.
Kwaliteit vind ik ook heel goed.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:43

Ik heb ook een AB zadel en ben super tevreden over kwaliteit en service. Zadel past werkelijk perfect en ik zou ik iedereen maatwerk aan willen raden, zowel voor je paard als voor jezelf.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 09:12

Is het echt maatwerk wat hij levert?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:16

Ja.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:42

Je kan kiezen uit 3 modellen, 3 soorten wrongen, diepe, minder diepe of vlakke zit, lange zweetbladen, korte zweetbladen. Wat je maar wil! En uit heel veel kleuren leer en kleurtjes voor de biezen.
En dan heb je en zadel wat helemaal naar je eigen zin is en wat precies op je paard past. Voor niet al te duur, mijn zadel kostte 1575 euro nieuw. Is wel een hoop geld maar dan wel precies naar mijn zin. En er zijn veel merkzadels die veeeel duurder zijn.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 12:29

Inderdaad niet goedkoop!! Maar mijn haflinger is pas 4 en een zadel gaat normaal een leven lang mee, als je er zuinig op bent...het belangrijkste is dat hij echt goed ligt op mijn haf...heb helaas niet zo'n goede ervaring met Massimo..nu wil toch echt een zadel wat echt goed past want er is niets erger dan een slecht passend schuivend zadel....
Heb Arno gebelt en hij komt as donderdag al!!!! Dus ik ben benieuwd...als iemand nog tips heeft...nu kan het nog..hihi!!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 08:35

Nou, Arno is gisteren geweest...enne ik moet zeggen..inderdaad fijne zadels. De haflinger liep echt stukken beter dan onder de Massimo. Ik vond Arno zelf wel een beetje een stille man, maar volgens mij wist hij wel waar hij het over had, hij was in ieder geval vriendelijk en had alle tijd...dus krijg ik een Arno Brandt zadel!!!!! Nu nog zo'n 6-7 wk geduld hebben!!!!! Iedereen bedankt voor het meedenken!!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:38

Beetje late reactie misschien, ik heb een AB zadel voor mijn fries, en ik vind het ook super zadels!! Rijdt heel fijn, en bij mij nam Arno ook alle tijd, ook al was hij idd wat zwijgzaam. Hij levert echt goed werk!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:11

Arno is idd zwijgzaam maar wel heel kundig. Mijn ruin heeft achter artrose en maakt daardoor af en toe een minimale kortere pas. Arno zag dit en vroeg of dit altijd zo was of dat eht door het zadel kwam. Dat vind ik dus echt klasse dat hij dat zag en er op inspeelde. En ik heb liever een zwijgzaam rustig type dan zo'n babbelaar die je even wat aansmeert.
Leuk dat je ook een zadel besteld hebt. Welk model en welke kleur heb je gedaan?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 09:33

Vala schreef:
Arno is idd zwijgzaam maar wel heel kundig. Mijn ruin heeft achter artrose en maakt daardoor af en toe een minimale kortere pas. Arno zag dit en vroeg of dit altijd zo was of dat eht door het zadel kwam. Dat vind ik dus echt klasse dat hij dat zag en er op inspeelde. En ik heb liever een zwijgzaam rustig type dan zo'n babbelaar die je even wat aansmeert.
Leuk dat je ook een zadel besteld hebt. Welk model en welke kleur heb je gedaan?

Ik heb ook liever wat zwijgzamer......
Ik heb de donkerste kleur bruin, middeldiepe zit en halfdikke wrongen.
Ik had liever de diepste zit maar helaas werd dat moeilijk ivm de rug van mijn haflinger...dan paste de boom niet optimaal...
Zit alleen te twijfelen tussen kalfs en rundleer...had al een nieuwe topic hierover geopend....