Ervaringen met zadels van Interhippique?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alice95x

Ervaringen met zadels van Interhippique?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 18:10

Nou ja, de titel zegt het al :)
Wie heeft er ervaringen met zadels van Interhippique?
En wat vinden jullie er dan van, welke raden jullie aan, en hoe liggen ze?

Groetjes Alice

geerke

Re: Ervaringen met zadels van Interhippique?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:14

ben benieuwd....ik vind dat bruin met zwarte dressuurzadel heel mooi(voor mijn vriendin)

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 08:59

Ja ik heb er ook wel een paar hele mooie tussen zien zitten, maar ik weet niet of de kwaliteit ook goed is. want ze zijn erg goedkoop voor een zadel.
Dus reacties zijn welkom hoor ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:02

Vaak is het zo dat die zadels wat mankeren, ze zijn meestal niet recht qua boom en slecht gevuld. Ik zou voor geen goud zo'n zadel aanschaffen.

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:44

Oké, maar wat ik me afvraag, als veel mensen dit weten, Waarom zijn er dan zoveel site´s met zulk soort zadels?!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:47

Ik had er ook eentje gekocht via een bokker, maar helaas paste hij niet op mijn fjord.
Wel was het een prachtig zadel om te zien, zeker voor dit geld. Toen ik hem te koop had staan kwam er
iemand kijken met haar haflinger, en daar lag hij perfect op. Je moet er maar net geluk mee hebben.
En inderdaad die boom, dat is wel iets om aandacht aan te besteden.

Ik had trouwens het 2-kleurig bruine dressuurzadel.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:49

Ik had ook dat 2 kleurig bruin dressuurzadel maar het zat voor geen meter, totaal geen houding die er in het zadel zit.
zadels zijn erg stug en super slecht van kwaliteit, ok zijn ze scheef en beschadigen de paarde rug.
voor 400 euro heb je al een 2e hands kieffer of stubben zadel, waarom zou je voor 300 euro dan zon prut zadel kopen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:51

Die van mij was trouwens totaal niet stug. Dat vond ik mooi soepel leer.
Maar misschien komt dat ook omdat ik mijn wintec gewend ben ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:54

Alicehorses schreef:
Oké, maar wat ik me afvraag, als veel mensen dit weten, Waarom zijn er dan zoveel site´s met zulk soort zadels?!

Omdat er altijd nog mensen zijn die niet veel geld willen uitgeven...

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:55

Ik denk idd. dat je er geluk mee moet hebben, En dat er een hoop slechte tussen ziten.
Maar je mag ruilen op deze site, zelfs voor geld terug, zegt dat niet wat?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:57

Sja als je er dan echt eentje wilt, zou ik er alsnog een zadelpasser bij halen die voor je kan controleren hoe hij ligt.
Dan weet je het zeker. Dan stuur je hem weer terug als hij er niet achter staat :).

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:01

Zoals ik altijd zeg: Koop liever een goed merk tweedehandszadel dat je evt. laat aanpassen qua vulling door een zadelmaker, dan zo'n flutding van een paar honderd euro.
De kwaliteit, de duurzaamheid en het comfort voor paard en ruiter laten ernstig te wensen over bij deze goedkope zadels. En dan hebben we het nog niet over de blessures die je paard erdoor op gaat lopen. En wat dacht je van de omstandigheden waarin deze zadels gemaakt zijn?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:21

Ik heb er toenderijd een zadel gekocht omdat ik mijn Haf ging inrijden en daar nog niet een super duur zadel voor wilde aanschaffen.
Dacht dat hij goed lag totdat mijn pony een val maakte en in revalidatie moest.

In die periode mijn zadel er weer opgelegd en toen bleek dus dat deze "gedraaid" was. Dus als je achter bij zijn kont stond en je keek naar het zadel dan lag de achterkant naar rechts gedraait en zijn boom naar links.
Heb het zadel ook nooit meer erop gelegd.

Dus je moet wel goed opletten als je een zadel koop.

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 11:41

zo dat is wel heftig! Is dat met dat zadel gebeurd toen hij die val maakte? of was dit al?
Je bent dus niet echt te spreken over de Interhippique zadels?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:44

Het lijkt me duidelijk dat je beter een goede tweedehands kan kopen.
De zadels zien er aan de buitenkant leuk uit, maar vanbinnen is het minder, soort zadelmarktspul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:47

Ik heb er alleen maar goede ervaringen over gehoort. De zadels gaan natuurlijk geen 10 jaar mee maar de prijs/kwaliteit is gewoon goed en volgens de zadelpasser zijn het goede B zadels. Ik heb zelf ook een heel goedkoop zadel ( tweedehands) en weet niet of die van interhippique is maar volgens mij wel en er is niks mis mee.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:59

Tjeh ik ben van mening, als je paard je goud waard is dan koop je ook geen rotzooi voor hem. Ik heb 1x op zo een zadel gezeten, en ben meteen afgestapt. Ik zou dat paard voor die mensen trainen en corigeren, ze liep vast op haar linker kant en rechter.

Ik ga echt geen paard trainen met een zadel dat scheef is en de linker flap ronder en langer is dan de rechter. Ik heb dat paard dan ook niet getraind omdat ze weigerde om hem een ander zadel te halen.

Sorry maar ik snap echt niet hoe je zo een prul kunt kopen voor zo veel geld terwijl je al voor een hoop minder erg goede A merken kunt kopen, 2e hands, kijk even fatsoenlijk rond, op Mp daar staat kieffers voor 150. En doe je zelf de moeite om iets fatsoenlijks voor je paard te kopen ipv altijd maar ' de goedkoopste' oplossing te zoeken hoewel dit zeker niet de goedkoopste is.
Je geeft 100e euro's uit per jaar om je paard te voeren , om hem te kopen en da. Dus geef je ook maar wat uit voor tuig.
Goed tuig is van essentieel belang!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:23

_Chanel_ schreef:
Ik heb er alleen maar goede ervaringen over gehoort. De zadels gaan natuurlijk geen 10 jaar mee maar de prijs/kwaliteit is gewoon goed en volgens de zadelpasser zijn het goede B zadels. Ik heb zelf ook een heel goedkoop zadel ( tweedehands) en weet niet of die van interhippique is maar volgens mij wel en er is niks mis mee.

Ik mag hopen dat een goed merk zadel langer dan 10 jaar meegaat. Als zo'n goedkoper B- of C merk zadel het 2 jaar volhoudt, mag je blij zijn denk ik...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:31

Jetta schreef:
Zoals ik altijd zeg: Koop liever een goed merk tweedehandszadel dat je evt. laat aanpassen qua vulling door een zadelmaker, dan zo'n flutding van een paar honderd euro.
De kwaliteit, de duurzaamheid en het comfort voor paard en ruiter laten ernstig te wensen over bij deze goedkope zadels. En dan hebben we het nog niet over de blessures die je paard erdoor op gaat lopen. En wat dacht je van de omstandigheden waarin deze zadels gemaakt zijn?

2de hands is ook niet zo super keus hoor. Je weet nooit wat er met zo'n zadel gebeurt is en kan net zo goed "verreden" zijn.
Over de IHP zadels kan ik niet oordelen al vind ik ze wel mooi maar er eentje aanschaffen denk het niet zoiets laat ik liever aan een zadelmaker/passer aan.

Snap namelijk nooit dat mensen MP afspeuren naar een goed zadel. Zijn genoeg zadelmakers/passers die 2de hands verkopen en dan heb je teminste een beetje de zekerheid dat het goed nagekeken is en dat het nog een redelijk of goed zadel is.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 17-08-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:34

kleinvosje schreef:
_Chanel_ schreef:

Ik mag hopen dat een goed merk zadel langer dan 10 jaar meegaat. Als zo'n goedkoper B- of C merk zadel het 2 jaar volhoudt, mag je blij zijn denk ik...

dat is dus niet waar.
ik heb een merano gehad van zadelmarkt, deze is door 2 verschillende zadelmakers nagekeken en hij lag bij alle 2 super goed!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:37

_joyce_eddy_ schreef:
dat is dus niet waar.
ik heb een merano gehad van zadelmarkt, deze is door 2 verschillende zadelmakers nagekeken en hij lag bij alle 2 super goed!

[/quote]

dan heb je geluk gehad
en de merano`s die ik had waren schots en scheef
stijgbeugel ophanging drukte naar binnen en 1 zadel was omgelijk gevuld

dit zijn problemen die je vaker tegenkomt bij goedkopere zadels

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:52

Interhippique is toch een andere naam voor Zadelmarkt?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:53

Nee, zijn 2 verschillende bedrijven.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:55

oja?
Ik dacht altijd dat ze zich een andere of 2e naam hadden aangeschaft omdat ze dezelfde spullen verkopen.
De foto's van bijv.zadels zien er nml hetzelfde uit.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:56

een stalgenootje heeft ook een interhippique.
een gewoon zwart dressuurzadel.
is door meerdere zadelmakers bekeken, en was gewoon goed.
Maar als je wat meer spaart kan je ook een 2dehands merkzadel nemen.
Mijn zadel was voor 400euro compleet in de aanbieding omdat dat model eruit ging bij die winkel.
Is een knightrider.. Kost normaal 900euro kaal :)