[WN] Zadel voor een KWPNer met hoge schoft.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Zadel voor een KWPNer met hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 17:48

Hoi western mensjes.

Ik heb totaal geen verstand van western. En dus ook niet van de zadels. Nu ben ik onlangs gestopt met de dressuur wedstrijd sport. En ben ik lekker aan het recreëren buiten met paardje lief. Nu zou ik graag een western zadel aanschaffen voor mijn paard. Omdat het me lekker lijkt voor de buiten ritten. En omdat ik ze echt super mooi vind. Ik weet dat een nieuw A merk western zadel al gouw 2.000,- of meer kost. Ik wil dan liever ook geen nieuwe. Want dat word wel erg prijzig. Maar een goede 2e handse kan je ook al voor even onder de 1.000,- op de kop tikken heb ik gezien. Ik weet dat ik er een goede western zadel maker bij moet halen voor een western zadel. Want zelf kan ik natuurlijk niet beoordelen of zo'n western zadel past.

Maar nu komt de vraag waar het mij eigenlijk om gaat. Bestaan er western zadels die op ranke KWPNers met een erg hoge en vooral smalle schoft passen? Mijn paard is dus erg smal en heeft ook erg smalle schouders. Daarbij heeft hij atrofie naast de schoft. Waardoor zijn schoft heel smal is. Hij heeft op zich een normale tot iets langere rug. Maar hij kan maar 17,5" engelse maat kwijt. Dus wat voor zadels gaan er zoizo niet passen? En welke merken misschien? En hoe zit het met de boom maten? Wat houd bijv. semi quarter in. En full quarter? En welke zitmaat heb ik nodig? Ik ben 1.80 en best fors gebouwd met flinke bovenbenen en achterwerk en lange benen.

Alvast bedankt voor de info.

Stippie

Re: Zadel voor een KWPNer met hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:57