Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mijn Quarter heeft ook een hoge en smalle schoft en ik heb een goed passend zadel voor d'r. Zoals je zelf al zegt kan je beter een deskundige erbij halen. Ik kan je aanraden Evelien van Eurohorse even te bellen/mailen, ze verkoopt zowel nieuwe als 2e hands zadels en heeft daarvoor een erg goede passervice. Ze is kundig, eerlijk, ze heeft een groot assortiment met verschillende merken en ze is goed ook qua prijzen.
Maar ik heb er eentje van Rocking R Saddlery, weet niet of ze deze ook 2e hands heeft maar de boom lag iig perfect op mijn paard. Het zijn erg goede zadels, heb hem vlak voor mijn vakantie naar de Ardennen in ontvangst kunnen nemen dus heb hem daar ingereden. Geen centje last gehad en heb alleen maar heerlijke tochten ermee gemaakt
Ik heb daarvoor wel een Crates gehad die ik bij Evelien heb ingeruild, die lag ook goed op mijn paard. Wie weet heeft ze die nog
Nou ja, duur. Ik heb voor mijn dressuur zadel ook 2.200,- uit gegeven. En dat is ook geen kattepis.
Darkness85 schreef:@ Anya: Maar die zadels hebben toch een flexibele boom? Dan is niet echt geschikt voor mijn gewicht denk ik. Ik denk dat het dan te veel door buigt en je punts belasting krijgt.
Anya schreef:Heb je al gelezen dat TS aangeeft dat een equiflex niet geschikt is omdat TS iets zwaarder is dan normaal. Dan is een barefoot of welke andere boomloze geen optie.