[WN] Western schoeisel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiimberley

Western schoeisel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:55

Hallo iedereen,

Wist geen duidelijke naam maar wat ik graag wil is informatie over 'schoenen' bij de western. Ik ben hier nog maar pas mee bekend en aangezien ik hiervoor dressuur en andere takken van de paardensport beoefende was/ben ik in het bezi van jophurs. Deze zitten niet fijn meer dus wil ik opzoek gaan naar iets nieuws waarmee ik kan rijden. Wat wordt 'geaccepteerd' in de western sport? Wat zie je het meest en is het meest confortable ook als evt stalschoen dus niet alleen rijden. Liever geen laars aangezien ik er aardig lang per keer op loop naast het rijden. Ik weet er nog weinig vanaf dus misschien is een foto handig. En waar hebben jullie dit aangeschaft? Woon in de omgeving drechtsteden. :D

IndianVegas

Re: Western schoeisel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:10

Ik heb gewoon van die bergschoenen. En voor de wedstrijden laarzen. Die bergschoenen heb ik gekocht bij de schoenenreus.. De laarzen bij een westernstore ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:13

Goede westernrijlaarzen zitten heerlijk. Ik kan er uren op lopen.. Maar dat zijn die niet degenen die je bij de schapino kunt kopen of die waarmee ge-linedanced wordt en ze zijn ook niet goedkoop maar dan heb je ook wat.

Verder wordt er wel gereden met bergschoenen/kisten/jodphurs.. Alles met een hakje dat lekker zit eigenlijk (maar het meest nog westernlaarzen). Wat hoort en wat niet hoort zou ik me niet zo mee bezig houden.

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:14

Ik loop of op sportschoenen of op mijn western laarzen afhankelijk van wat ik ga doen op stal.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:44

Ariat Telluride

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:25

Ik zou me niet druk maken over wat "hoort", maar gewoon datgene aan doen waar jij je lekker bij voelt. Ik voel me lekker bij bergstampers dus die draag ik dan ook. Sandalen vind ik ook lekker zitten, maar daar rij ik dus niet mee :D.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:16

Ik heb Sancho laarzen voor wedstrijden en gewone jodphurs (?) voor het rijden.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:39

Het is juist een van de leuke aspecten binnen het western dat je niet beoordeeld wordt op je kledij of je schoeisel en dat dus bijna alles wordt geaccepteerd.
Ga eens op de website van Ariat kijken dit is een van de grote merken, daar kan je zien wat er allemaal bestaat, er zijn ook nog andere merken maar ik kom niet onmiddelijk op hun naam.
Westernlaarzen zijn wel verplicht als je wedstrijden gaat rijden maar ook voor zo zijn ze leuk en comfortabel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:51

Je hoeft niet persé met laarzen te rijden op wedstrijd, ik rij/reed met lace ups en dat zijn echt geen laarzen..... ;) Mijn laarzen gebruik ik voor op kantoor! (kan er niet mee rijden, rij mn benen door op de lussen)

Ik rij ook met 'stoere' jodphurs of met bergschoenen, als je met sporen wilt gaan rijden moet je zorgen dat er een rand aan je zool zit waar ze op kunnen hangen, dat is het enige handige omdat ze anders onder je hiel komen te zitten. (ja, ik weet dat er ook mensen zijn die dan van die bandjes onder hun hak doen, maar dan gaat het effect van westernsporen compleet verloren vind ik) en je schoenen moeten niet te breed zijn voor je beugels.

Voor de rest moet je inderdaad gewoon aantrekken wat jij het prettigste vind én veilig is voor het paardrijden. Gympen vallen hier dus niet onder.... :)

Kly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:37

ik reed altijd op mijn gympies en op jophurs..
nu heb ik sinds kort echte western laarzen uit een western store! ik ben er helemaal blij mee ze zitten goed en je kunt er verder ook nog hele dag mee lopen.

anders zijn bergschoenen ook een optie. ik zie ook nog mensen die met engelse rijlaarzen aan wedstrijden mee doen dus het is niet zoo erg wat je aan hebt.

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:39

Ik adviseer toch om niet met Jophers of rijlaarzen te rijden, je voeten kunnen dan heel makkelijk door de beugel heen schieten.
Niet echt veilig dus!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:39

engelse rijlaarzen op een wedstrijd? dat is NOT done, misschien wel op onderlinge maar niet op officiele wedstrijden.
(Ja, in de Hunter class dan weer wel.... :+ )

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:41

Ik rij en loop eigenlijk op stal altijd op mn knalroze crocs, maar da's niet echt "western-geaccepteerd" :D.

Heb ook 2 paar laarzen staan, 1x merkloos van Arthur, 1x ariat. Die ariats lopen echt héérlijk, maar kom er nogal mooeilijk in met mijn hoge wreef. Die andere zijn eigenlijk al helemaal afgetrapt, maar kom er zo makkelijk in :=

Ariats zijn trouwens wel aanraders, evenal Sendra's!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:13

Yv_ schreef:
Ik rij en loop eigenlijk op stal altijd op mn knalroze crocs, maar da's niet echt "western-geaccepteerd" !

Crocs zijn toch nergens geaccepteerd? :+

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:21

Ariat laarzen, daar kan ik echt de hele dag op lopen; ze zitten super fijn, zowel met rijden als lopen! :9

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:28

hier nog een Ariat-fan!!
ik heb 2 paar (1 rijlaarzen en 1 voor net) inmiddels allebei paarden laarzen geworden!! hahaha

maar ik loop op allebei de hele wereld rond! echt super!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:12

Rumpleteaser schreef:
Yv_ schreef:
Ik rij en loop eigenlijk op stal altijd op mn knalroze crocs, maar da's niet echt "western-geaccepteerd" !

Crocs zijn toch nergens geaccepteerd? :+

Yv-geaccepteerd ;).. Haha, wilde het hele riedeltjes er inderdaad nog achterzetten, maar moest weg :+

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:23

Bedankt voor de antwoorden iedereen! Ga me maar eens verdiepen in de ariat lijn! Fijn dat er veel verschillend wordt gedragen. Western laarzen lijken me ook wel wat maar moet even kijken waar. :D

@Sann_e: Met chaps zijn deze echt wel veilig hoor ;)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:36

Ik wil enkel nog laarzen om te rijden, zit het best vind ik.
Ik heb Sendra's (gaan ondertussen al 5 jaar mee!), Ariats, Boulets en Lucchese's.
Hangt er een beetje vanaf wat je eraan wil uitgeven.
Voor rondom stal e.d. draag ik de Ariat Telluride, zitten ook super! Kan je ook mee rijden maar daarvoor vind ik ze iets te lomp.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:22

[quote="cissy"]J Mijn laarzen gebruik ik voor op kantoor! (kan er niet mee rijden, rij mn benen door op de lussen)

Ik heb die van mij ook een keer tot brandblaren aan toe gereden. Sinds dien rij ik met lange sokken aan. Dit helpt wel.

Op stal en met thuis rijden draag ik bergschoenen

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:34

Justin Boots!!! Dat zijn laarzen die je ook in kort kunt kopen. Ik hoorde altijd mensen zeggen "mijn justin boots loop ik de hele dag op. loopt heerlijk"Toen dacht ik nog wel, als ik op mijn laarzen (continentals) een hele dag moet lopen dan kunnen ze me wegdragen! Maar vriendinnetje van me heeft nu justin boots en trok ze aan en was meteen verliefd, loopt echt zo lekker als een gympie!! Maar als het ook maar iets minder dan zomerweer is ben ik al heeel snel geneigd mijn thermoboots aan te trekken. Heel erg, i know maar kan gewoon niet zo goed tegen kou:) Maar als het dan weer heel erg warm is dan rij ik weer met mn k swissjes aan. Ik rij eiglijk in vanalles, gympies, laarzen, thermoboots, uggs etc.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:10

Ariats zijn ook mijn favo's, maar tegenwoordig draag ik op en rond de paarden alleen maar dingen met stalen neuzen :D

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:42

Ariat!
Laarzen en stalschoenen beiden om mee te rijden en dagenlang op te lopen.
Verder heb ik nog een paar lacers staan. Als je daar de kwastjes af haalt zijn het net jodpurs met veters (overigens verkoop ik die: maat 36).

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 17:59

Rebel_Gloe schreef:
Justin Boots!!! Dat zijn laarzen die je ook in kort kunt kopen. Ik hoorde altijd mensen zeggen "mijn justin boots loop ik de hele dag op. loopt heerlijk"Toen dacht ik nog wel, als ik op mijn laarzen (continentals) een hele dag moet lopen dan kunnen ze me wegdragen! Maar vriendinnetje van me heeft nu justin boots en trok ze aan en was meteen verliefd, loopt echt zo lekker als een gympie!! Maar als het ook maar iets minder dan zomerweer is ben ik al heeel snel geneigd mijn thermoboots aan te trekken. Heel erg, i know maar kan gewoon niet zo goed tegen kou:) Maar als het dan weer heel erg warm is dan rij ik weer met mn k swissjes aan. Ik rij eiglijk in vanalles, gympies, laarzen, thermoboots, uggs etc.

Weet jij waar Justin Boots aan te schaffen zijn in winkels? Woon in Zuid-Holland omg. Rotterdam. Ze zien er namelijk erg fijn uit!

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:00

Berwicowa schreef:
cissy schreef:
J Mijn laarzen gebruik ik voor op kantoor! (kan er niet mee rijden, rij mn benen door op de lussen)

Ik heb die van mij ook een keer tot brandblaren aan toe gereden. Sinds dien rij ik met lange sokken aan. Dit helpt wel.

Op stal en met thuis rijden draag ik bergschoenen

Inderdaad!! Had het zelfde...Nu vouw ik mijn lange sokken terug over mijn laarzen heen. (Sendra) Ben wel fan van dat merk, ook voor vrije tijd laarzen!!!

Verder om lekker mee te mesten en door de wei heen te banjeren en ook wel te rijden zijn berg/ wandelschoenen heerlijk!!!
Gewoon aandoen wat je zelf lekker vindt zitten en wat veilig is natuurlijk!!!