Citaat:De singel die uw paard volledige bewegingsvrijheid geeft. Het belangrijkste kenmerk van deze bijzondere singel is het elastisch zijn over de volle lengte, een elasticiteit puur afgestemd op de buikkrachten van het paard. Nasingelen is overbodig, de singel past zich 100% aan, geeft 199% mee aan elk wisselend krachtenveld en dus wisselende omvang van de buik van het paard.
En waarbij mij ook verteld werd dat dit wel eens dé oplossing kon zijn ...
Hij doet het niet
Probleem waar ik al een tijdje tegenaan loop zijn singelwondjes, maar dan vóór de singel ipv eronder ofzo .. Hoe of wat precies heb ik nog niet ontdekt, maar mijn hoop om een goede singel te vinden slinkt wel zienderogen .. Anatomisch, zacht materiaal doet het niet (allerlei ander spul ook niet), de FRA singel dus ook niet ... Ja, pony heeft een buik, maar dat moet toch lukken om daar gewoon wondloos mee te kunnen toeren, hoe moet hij anders ooit die buik kwijtgeraken? (enkel maar longeren ofzo wordt hij ook echt niet vrolijk van, en ook daar heb je met een singel te maken natuurlijk).
Enige wat leek te werken, en wat ik nu weer ga proberen is een wollen hoes rond de singel .. Maar omdat dit zo'n gedoe is (is echt een volledige losse hoes en echt een gedoe om die errond te krijgen ..) hoopte ik eigenlijk op een andere oplossing. Een tijdje terug kwam ik dit tegen: [EA-CO] Anatomische (banaan)singels met (afneembare) lamswol NIEUW
Iemand die mij kan vertellen of ik daarmee een kans maak? Iemand ervaringen?
Volgens de uitleg zou ik een superuitgelijnde singel moeten hebben .. Doet deze, in combinatie met wol, wel wat de FRA singel niet kan?
Ook tips ivm eventuele smeerseltjes zijn welkom .. Momenteel is alles weer gewoon dicht en zit er haar op, kan je dan ook wat smeren om het allemaal net wat steviger te maken? Of gaat dat alleen op "open" (haartjes weg) wonden? Tot bloedens toe kunnen we ook hoor, maar dat probeer ik toch te voorkomen
Achja, je ziet maar he! 

maar ik longeer hem ook maar heel weinig en meestal laat ik hem gewoon los lopen en voor de rest zit ik er dus op