zadel voor draver.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

livaird

zadel voor draver.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 15:03

heei,
wat voor zadel, maat(inches) gebruiken jullie voor je draver?
nieuwschierig naar, mijn zadel past niet goed ik heb een jorge canaves zadel.
misschien tips wat voor zadel ik kan gebruiken?
paard is ongeveer 1.55

x. kuss

Anoniem

Re: zadel voor draver.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:07

Ik heb een 17,5 inch massimo zadel. Met boomaat 31.

Maar laat een zadelmaker komen. Hij kan jou vertellen welk zadel jou past en welke jou paard past. Een goed zadel is namelijk heel belangrijk

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:14

De inch heeft niks met je paard te maken maar met je zelf. Kinderen hebben meestal 16 of 16,5 inch, en volwassenen hebben meestal 17,5. Ik zou gewoon de zadelmaker laten komen met wat zadels, dan kan hij kijken welke het beste past en kan je kijken welke lekker zit.

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 15:18

oke, maar dan kan ik ook wel verwachten dat de kosten hoger zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:22

livaird schreef:

Als je het zelf doet. Heb je of hoge kosten om je paard wil aan de praat te krijgen(lees rug pijn niet meer kunnen lopen enz.) Of je verdient er nog een leuk centje aan(lees bij de slacht willen ze hem nog wel hebben als hij niet meer kan lopen ;) )

Een zadel kun je niet zelf passen. En als je geen hoge kosten had gewild had je geen paard moeten aanschaffen ;)

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:23

Hangt ervan af welke passer je neemt, maar volgens mij betaal je gewoon het zadel en geen voorrij kosten ofzo. Een zadel die je zelf ergens koopt past vaak niet goed genoeg en dan krijgt hij last van z'n rug. Je moet ook geen goedkoop zadel nemen, want daarmee verpest je de rug al helemaal. Welke wel goed en goedkoop zijn zijn Wintec zadels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:26

spiritxxx schreef:
Hangt ervan af welke passer je neemt, maar volgens mij betaal je gewoon het zadel en geen voorrij kosten ofzo. Een zadel die je zelf ergens koopt past vaak niet goed genoeg en dan krijgt hij last van z'n rug. Je moet ook geen goedkoop zadel nemen, want daarmee verpest je de rug al helemaal. Welke wel goed en goedkoop zijn zijn Wintec zadels

Idd de meeste zadelmakers brengen geen voorijd kosten of paskosten in rekening wanneer je bij hun een zadel aanschaft. Verder moet je voor een zadel toch min. 500 euro uittrekken. Bijna alles dat daar onder zit in nieuw prijs is gewoon rommel..

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:26

ik heb een 18 inch voor mijn draver van 163.. maar ik moet wel zeggen, dat hij erg breed gebouwd is voor een draver (veel mensen geloven ook niet dat hij een draver is :+ )

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:27

ik heb een tijdje een heeul smalle draver gereden met een wintec zadel ligt echt prima, draver had ook wat hoge schoft maar geen problemen mee iig. inches weet ik niet meer zal ik even voor je opzoeken:}

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 15:27

Anoniem schreef:
livaird schreef:

Als je het zelf doet. Heb je of hoge kosten om je paard wil aan de praat te krijgen(lees rug pijn niet meer kunnen lopen enz.) Of je verdient er nog een leuk centje aan(lees bij de slacht willen ze hem nog wel hebben als hij niet meer kan lopen ;) )

Een zadel kun je niet zelf passen. En als je geen hoge kosten had gewild had je geen paard moeten aanschaffen ;)

ja dat is waar. :o dan zit ik met een paard met rugpijn.. zou wel eens invormeren naar een zadelmaker. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:28

livaird schreef:
Anoniem schreef:

ja dat is waar. :o dan zit ik met een paard met rugpijn.. zou wel eens invormeren naar een zadelmaker. ;)

Waar ergens woon je? Ik weet namelijk nog een hele goede. Hij heeft ook 2e hands zadels. Dat scheelt een hoop met een nieuwe :)

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 15:29

moelly schreef:
ik heb een tijdje een heeul smalle draver gereden met een wintec zadel ligt echt prima, draver had ook wat hoge schoft maar geen problemen mee iig. inches weet ik niet meer zal ik even voor je opzoeken:}

mijn draver is ook heel smal, ze heeft alleen geen hoge schoft.
ga wel even op onderzoek uit naar zadels. , bedankt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:30

livaird schreef:
moelly schreef:

mijn draver is ook heel smal, ze heeft alleen geen hoge schoft.
ga wel even op onderzoek uit naar zadels. , bedankt. ;)

Is ze nog jong? Want daar moet je ook rekening mee houden. Dat een paard onder de 8 iedere 6 maanden gecontroleerd moeten worden of het zadel nog goed past. Want tot 8 veranderen ze nog heel veel

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:30

ik heb een KN Dressuur zadel met medium boom maat op mijn draver :)
is een 17,5 inch.

( is evt te koop voor 300 euro )

ze is zelf vrij smal van boven en wat rond geribter.
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 25-07-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 15:31

Tat_jana schreef:
ik heb een KN Dressuur zadel met medium boom maat op mijn draver :)
is een 17,5 inch.

( is evt te koop voor 300 euro )

tsja, ik denkt dat ik het bij vzh hou. spring wel veel met dr. :o

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 15:32

ze is in april 8 geworden

livaird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 15:33

o, ik woon in drenthe vlak bij assen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:33

hihi dat kan natuurlijk :j
ik doe eigenlijk alles met dat zadel, maar vooral buiten rijden.

helaas wordt paard lief verkocht zonder spullen en het zadel past mijn andere pony's niet dus ik heb er niets meer aan.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:33

Het merk Thorowgood was eigenlijk t enige merk wat goed lag op mijn draver. Prima geschikt voor smalle paardjes zoals die van mij en daarbij ook veel schoftvrijheid.

Edit: En ook dit zadel is te koop wegens pensioen van mijn draver

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:34

Inderdaad een goed zadel zal wel minstens 500 kosten tweedehands.
Behalve bij wintecs, die zijn er nieuw onder de 500, en daarbij kan de boom ook versteld worden. Maar niet iedereen vind ze even lekker zitten :o
Laatst bijgewerkt door spiritxxx op 25-07-10 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:34

ik heb een thorrowgood, 17,5 inch, wide boommaat
veelzijdigheid

paardje heeft een errug hoge schoft en dit zadel paste perfect :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:36

spiritxxx schreef:
Behalve bij wintecs, die zijn er nieuw onder de 500, en daarbij kan de boom ook versteld worden. Maar niet iedereen vind ze even lekker zitten :o

En niet ieder paard past die.. op de mijne lag het namelijk voor geen meter. En zat ook nog eens verschrikkelijk :o

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:37

spiritxxx schreef:

ik heb een KN merk zadel voor 300 te koop.
en een vriendin van mij een goede euroriding ( alleen brede boom maat ) ook rond die prijs.
en dit zijn echt goede merk zadels, dus 500 is wel een beetje onzin :o
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 25-07-10 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:37

Anoniem schreef:
spiritxxx schreef:

En niet ieder paard past die.. op de mijne lag het namelijk voor geen meter. En zat ook nog eens verschrikkelijk :o

Ja okee dan schiet het niet op :D Ik vind het ook niet lekker zitten maar mijn zusje wel, die heeft er een voor haar pony. Ik heb zelf een kieffer dressuur, die zit wel lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:40

spiritxxx schreef:
Anoniem schreef:

Ja okee dan schiet het niet op :D Ik vind het ook niet lekker zitten maar mijn zusje wel, die heeft er een voor haar pony. Ik heb zelf een kieffer dressuur, die zit wel lekker

Kieffer vind ik ook niet fijn zitten... Ben heel erg verwend met mijn massimo trail :o . Die zit namelijk heeel erg zacht :) (endurance zadel :7 )