Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

querido schreef:First_Unique schreef:WoW zadelik zweer erbij...
Mireille die nu mijn paard in training heeft ook maar wat maakt een wow nou zo bijzonder want ze zijn behoorlijk prijzig.. de luchtgevulde kussens zitten ook in een wintec cair maar die zijn toch niet zo duur..
SparklingApp schreef:Ik wil ook even inhaken op wat Schangah al aanhaalt; vaak is een hoge schoft eigenlijk het ontbreken van (ontwikkelde) rugspieren.
Dit kan ook door een slecht passend of kapot zadel komen, ik heb er zelf heel veel last mee gehad doordat de boom in mijn zadel was gebroken zonder dat ik het door had. (dit kan soms gebeuren door de aanspanning van het paard, je zadel hoeft niet altijd hard te vallen ofzo)
Om te voorkomen dat je paard zich straks met een goed passend zadel zo gaat ontwikkelen dat je zadel al snel niet meer past, zou je het paard voor het aanmeten een aantal weken goed over de rug kunnen longeren.
Het is trouwens heel moeilijk om een zadel zo aan te passen dat het goed ligt en dat het paard de kans krijgt onder het zadel zijn spieren weer te ontwikkelen.