Fouganza goed merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjesliefde

Fouganza goed merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 22:41

Hallo bokkers,
Ik ga misschien naar de decathlon om een rijbroek en miss ook andere spullen. Ik heb eens op de site gekeken, en het is bijna allemaal fouganza. Wat is jullie ervaring met dit merk? zijn er spullen van fouganza die je goed vind, maar ook spullen van dit merk die snel kapotgaan?
houd het rustig,
hafjesliefde

Laanbanaan

Re: Fouganza goed merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:48

Als je de goedkope rijbroek intensief gebruik gaat hij net één seizoen mee. De jassen zijn wel van een goede kwaliteit, doe ik nu 2 jaar mee.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 22:48

Laanbanaan schreef:
Als je de goedkope rijbroek intensief gebruik gaat hij net één seizoen mee. De jassen zijn wel van een goede kwaliteit, doe ik nu 2 jaar mee.

hoe intensief bedoel je? ik rijd 1 a 2 keer per week. Wss groei ik toch na een jaar uit de broeken :)

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:49

een beetje vergelijjkbaar met de kwaliteit van Harry's Horse, niet bijzonder maar ook niet slecht.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:53

het ligt er aan wat.
halsters, touwen, longeerlijn is prima niks mis mee. Singel is bij mij ook prima.
Maar de zadels zijn echt bagger, zitten voor geen meter. zowel op de paarden als voor de mensen
En ik had een hoofdstel van fouganza, na een jaar aan het wandelen met mijn pony, staat ineens stil en dat heb ik niet meteen door dus wordt zegmaar door haar staande gehouden. Maar zo hard was het trekken nou ook niet. Toch had ik de bakstukken + bit in me handen en stond mijn pony los...

Tevens heb ik 2 rijbroeken er van maar die heb ik nooit aan omdat ze echt los zitten. Ze bieden geen stevigheid t is echt een rekstof om je been heen die echt heel ver kan rekken.

Dus al met al de "belangrijke" spullen zou ik er echt niet vandaan halen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:53

Voor 1 a 2x p wk zou ik zo'n broek kopen joh. Zijn heel goedkoop in verhouding tot andere broeken en als je nog in de groei bent erg handig!
Ken zat jonge meiden die er 1 hebben en hoor nooit klachten..
Het is denk ik hun eigen merk.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 08:59

amsterdam_30 schreef:
Voor 1 a 2x p wk zou ik zo'n broek kopen joh. Zijn heel goedkoop in verhouding tot andere broeken en als je nog in de groei bent erg handig!
Ken zat jonge meiden die er 1 hebben en hoor nooit klachten..
Het is denk ik hun eigen merk.

ja idd, normaal gaan we altijd naar hoppa, de broeken die ik daar heb gekocht zijn nu te klein, echt superbroeken! Er is nog niks aan. Dus jah tweedehands verkopen ofzo ;)
en aangezien ik nog in de groei ben vind ik het verspilling om 50 euro aan een broek te geven die toch snel te klein is. *D

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:36

ik ga ook heel vaak naar de decathlon
ik heb daarom ook heel veel van fouganza
(niet me belagrijke spullen enso hoor)
het is misschien niet zo'n heel goed merk
maar het is niet echt een bijzonder merk

ik heb er zelf een dekje,hoofdstel,2 RIJbroeken,bodywarmer,zadelvet,1 zadeldekje en nog wat van

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:38

Ik ga zelf voor relatief veel spullen naar decathlon -vooral poetsspullen dan- en ben daar heel tevereden over. Ik heb echter ook wel enkele broeken en die raad ik NIET aan. Ze rekken snel uit, zitten niet mooi en voelen ook niet goed aan. Verder beginnen ze vrijwel onmiddelijk te pluizen. Zou dus je rijbroekies ergens anders halen ;) Voor de rest ben ik wél tevreden over Fouganza :j

danique38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:54

ik ben juist heel tevreden over de rijbroeken ik rijd elke dag dus ik heb ze ong 2 x in de week aan. ze zitten heel lekker maar ik denk dat het er net aan ligt wat voor figuur je hebt ;)

:wave:

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:02

gewoon goed uitkijken en kritisch zijn. ikzelf heb alleen halsters, borstels, dekje, bodywarmer en een jas.
hoofdstel, zadels, hulpteugels, "gelpads",... koop ik er niet, als ik eraan voel en naar kijk, dan heb ik mijn bedenkingen over hun "expertise" bij het fabriceren van die dingen.
Bij de rijbroeken heb ik ook al staan kijken, maar ik vind ze prijs-kwaliteit niet goed genoeg. De goedkopere, zijn te elastisch, en de kwalitatief betere, kostte toen ik er was 55 euro, maar dan koop ik liever een Horka of ander merk voor dezelfde prijs...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:58

Ik heb nu 2 winter en 2 zomer rijbroeken van fouganza en die henb ik toch al weer bijna 3 jaar. heerlijk luchtig spul en als je ze gewoon netjes volgens de voorschriften wast gaat het lang mee. Voordeel is dat ze erg goedkoop zijn en een 3 keer dure rijbroek meestal niet 3 keer langer meegaat.

Ook hun jassen en de meeste paardenspullen (andere sporten kampeerspullen trouwens ook, al onze tenten en de meeste sportspullen zijn van decathlon) zijn van vrij goede kwaliteit zeker gezien de prijs.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 13:47

oke bedankt voor de reacties :) als ik zo eens op de site kijk zijn er bijna alleen maar spullen van fouganza ;( zouden ze voor paardensport ook geen hh hebben of horka ofzo?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:02

tja fouganza is dan ook hun huismerk voor de paardrijsport...

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:28

heb ook 2 broeken van fouganza en een jas...

de jas; perfect niks mis mee!
de broeken (die van 20?) is wel een ander verhaal... het is gewoon een goedkope broek waar bij 1 na 2x rijden al een gaatje in zat en de andere doet het nog prima... wel zijn ze snel 'verwassen'...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:31

vancky2005 schreef:
een beetje vergelijjkbaar met de kwaliteit van Harry's Horse, niet bijzonder maar ook niet slecht.

Ik vind HH toch een graadje hoger in de rang staan. Zeker wat leder betreft. Fouganza heeft echt karton, en daar is HH vanaf gestapt.

Fouganza is het huismerk bij Decathlon, ik heb er tijdens mijn manègejaren veel plezier aan gehad, vooral de rijbroeken, handschoenen, cap en jassen. Materiaal voor het paard koop ik liever bij een gekender merk, hoewel ze ook Oster verkopen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:58

Heeft iemand ervaring met de lederen chaps en jophurs van daar?

Vind die Fouganza Victoria jophurs en chaps wel mooi, maar hoe zijn deze qua kwaliteit??
( En is dat ''stof'' in de schoenen waterdicht of niet? )

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:03

_mexx_lady_ schreef:
Heeft iemand ervaring met de lederen chaps en jophurs van daar?

Vind die Fouganza Victoria jophurs en chaps wel mooi, maar hoe zijn deze qua kwaliteit??

ja goeie vraag :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:03

Champie_Me schreef:
heb ook 2 broeken van fouganza en een jas...

de jas; perfect niks mis mee!
de broeken (die van 20?) is wel een ander verhaal... het is gewoon een goedkope broek waar bij 1 na 2x rijden al een gaatje in zat en de andere doet het nog prima... wel zijn ze snel 'verwassen'...

wat bedoel je met verwassen? dat ze pluizen?

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:10

ik heb echt veek broeken hiervan en ook enkele duurdere.
ik vind ze prima zitten, zeker in de zomer als het warm is !
het hoevenvet en zulke dingen zijn niet echt geweldig, maar goed qua prijs/kwaliteit.
voor de rest zijn idd bijv. longeertouwen en halsters erg goed van kwaliteit.
gewoon uitzoeken dus ! :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:14

TurtleLove4 schreef:
ik heb echt veek broeken hiervan en ook enkele duurdere.
ik vind ze prima zitten, zeker in de zomer als het warm is !
het hoevenvet en zulke dingen zijn niet echt geweldig, maar goed qua prijs/kwaliteit.
voor de rest zijn idd bijv. longeertouwen en halsters erg goed van kwaliteit.
gewoon uitzoeken dus ! :)

net wat ik zoek denk ik... ik ben er toch zo snel uitgegroeid. Ik zie net dat je ook in belgië woont. In welke decathlon ga je?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:15

Qua prijs zit Fouganza echt goed. De broeken zijn misschien voor de wat volgroeidere ruiters bagger maar als je 1 à 2 keer per week rijdt zitten ze heerlijk. Ik ben zelf wat molliger en daarom vind ik merkbroeken niet zo fijn zitten, maar deze zijn echt elastisch en luchtig, gouden broeken voor 's zomers als je het mij vraagt! Poetsspullen heb ik er ook gekocht, goeie kwaliteit, net als de verzorgingsproducten trouwens. Halstersetje heb ik er ook gekocht en die zat ook als gegoten. Over de leren producten heb ik ook zo m'n twijfels.. Laat het ons er gewoon bij houden dat de kwaliteit-prijsverhouding wel goed zit. Je kan gewoon niet verwachten dat je voor 20 euro een rijbroek van Pikeur-kwaliteit krijgt.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:15

Citaat:

die jophurs heb ik ook. (verkoop ze alleen vanwege het nooit dragen maar zitten prima, maat 40 :+)
die stof is zeker niet waterdicht :)
de chaps weet ik niet.
Mijn broertje heeft een cap van fouganza. Ik vind het echt niks, echt net zo licht als een wielrennershelm. ik voel me er niet veiliger mee dan zonder cap.

broeken kan je prima doen, helemaal als je er zo uitgroeit is het zonde om er een van 60 euro te kopen :)

En ik vind HH kwaliteit echt een stuk beter dan fouganza.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:19

Ik rij nu al een tijde 6 dagen per week. En daar zijn de broeken helaas niet tegen bestand maaaar ze zitten wel super! :') . heb ook nog een hoofdstel gehad ervan, vond die dan wel weer supergoeie kwaliteit voor die prijs! Ook de halsters en dekjes vind ik erg mooi en prima kwaliteit.

Fouganza lijkt mij het ideale merk voor de manegeruiter :)
Laatst bijgewerkt door _Esther op 20-07-10 19:24, in het totaal 3 keer bewerkt

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:19

Ik heb 1 rijbroek van FOuganza.. En moet zeggen, ik heb die toch wel heel vaak aan, rij zowat elke dag en heb hem nu alweer een jaar, Het is van hetzelfde stofje als Anky's ( qua gevoel, dan weet je een beetje welke broek ik heb als je in de winkel staat) dus heel fijn, zacht elastisch. Ik heb hem wel een maatje kleiner genomen, zat net wat beter. Heerlijke broek is het. Pasvorm is voor mij helemaal goed, ik heb wat (verhoudingsgewijs) steverige bovenbenen en korte pootjes, kont komt er mooi in uit (rondgenaaid, zonder leer dus) en boven in de taille ook strak genoeg (normaal hangt dat bij mij redelijk los, heb smalle taille nl. doorgaans heb ik dus altijd een riem nodig, bij deze broek niet)

Ik heb ook nog 2 dekjes en 1 hoofdstel van de decathlon, Hoofdstel heb ik pas een half jaartje, maar gebruik hem elke dag en ziet er nog super uit, het hoofdstel is erg netjes afgewerkt, extra leertjes bij de bakstukken en fijne sluitingen, maar ik ben wel een poets-miep en zeep hem 2 keer per week in, en 1 keer per week vet.
Het dekje is meer een pad, wat dikker met van die anti-slip stippels bovenop, dekje heb ik nu geruime 2 jaar, en is perfect nogsteeds, vaak in de was geweest, kleur is nog goed, geen naadjes los oid en gaat dus lang mee.

Oftewel: ik bekijk alles goed en uitgebreid in de winkel, haal alles van de rekken af en sta er minuten mee te kloten, maar wát ik heb gekocht kan mijn waardering écht wegdragen. Heerlijk goedkoop, super kwaliteit voor dat geld!