Ik heb voor iemand 30 dekens gewassen en moet nu de regendekens waterdicht maken...volgens de eigenaar vd dekens zitten er maar 3 regendekens bij...maar ik denk dat het er veel zijn!! Ik dacht een regendeken te herkennen aan. 1) deken gemaakt uit een stuk, dus geen naden over deken. 2) de dekens zijn dun en bestaan meestal uit 1 of 2 dunne laagjes.....dus geen voering ertussen. 3) regendekens hebben een ruitjes motief 4) geen katoen maar een gladde stof (synthetisch).
klopt dit,of zit ik er helemaal naast... ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt!!
is het niet gewoon makkelijker om de iegenaar op te bellen en te vragen welke 3 je moet behandelen? kan er zeker niets fout gaan
biancavos
Geplaatst: 17-07-10 21:20
lonnie schreef:
celien94 schreef:
niet te dik en water dicht XD
een regendeken kan ook 500 grams zijn hoor, dus dit anworrd is niet waar
dan is het officieel een outdoordeken ik noem het ook vaak een regendeken, maar dat is het dus eigenlijk niet
WhySoWhite
Geplaatst: 17-07-10 21:28
als er naden (sticksels) op zitten dan is het geen waterdicht denken.
Lonka1
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-10 22:22
lonnie schreef:
is het niet gewoon makkelijker om de iegenaar op te bellen en te vragen welke 3 je moet behandelen? kan er zeker niets fout gaan
die weet het zelf ook niet zeker.....
WhySoWhite
Geplaatst: 17-07-10 23:06
ja de dunne met 2 laagjes dat is sowieso de regendeken en met een geheel dus zonder stiksels en naden ook
Somebitch
Geplaatst: 18-07-10 08:55
Maar ik neem aan dat een outdoordeken ook behandeld zou moeten worden tegen de regen?
WhySoWhite
Geplaatst: 18-07-10 10:09
het is niet voor niets een OUT-door deken . bij mijn dekens die NIET water proof zijn stond stal deken op toen ik die kocht, en dan maakt het niet uit hoeveel grams die was.
Amiigo
Geplaatst: 18-07-10 13:16
Als je er water overeen gooit en het loopt er direct af, is het een regeldeken
jaba26
Geplaatst: 18-07-10 19:56
bumper schreef:
Maar als het tegelijkertijd doorlekt is het dus geen regendeken
neem ook geen risico hoor,de dekens die erop lijken behandel ik ook, want volgens mij weet de eigenaar zelf niet wat een outdoor/regendeken is. heb ze ook gewassen met wasmiddel wat hiervoor is.beter 1 teveel met dit spul dan het paard straks koud en nat in de wei toch!!
Het motief (als dat er al is) van de buitenstof zegt niets over wat voor type deken het is. Een regendeken is een ongevoerde deken, dus zonder vulling. De binnenzijde kan glad zijn of van fleecestof. Dus of overleggen met de eigenaar welke dekens het zijn of goed de labels gaan lezen....... SUCCES!! Wel lief van je dat je voor iemand 30 dekens wast overigens.
ja,wel lief hè....haha....je wilt niet weten hoe smerig ze waren...en vol haar ook nog eens!!! bij een professionele wasserij hadden ze ze waarschijnlijk niet eens gewassen!! ben blij dat de dekens van mn dochter niet zo vies zijn.....die doe ik nl regelmatig wassen..weet ook niet of ik het wel weer doe!! heb er veelwerk van gehad voor ze de wasmachine in konden...maar ja, ze zijn weer schoon!!!
Amiigo
Geplaatst: 19-07-10 19:03
jaba26 schreef:
bumper schreef:
Maar als het tegelijkertijd doorlekt is het dus geen regendeken