Sinds Januari zijn we begonnen met het rijden van een jonge 4-jarige merrie. Ik liet me adviseren door de zadelmaker bij het kiezen van een gepast zadel. Vele modellen hadden de neiging om wat naar voor te schuiven maar na wikken en wegen kwam de "Zaldi Olympic" als beste eruit.

Een prachtig zadel vervaardigd uit comfortabel kalfsleder... echt een topper... maar...
Van zodra we intensiever zijn gaan rijden merkte ik dat zowel ik, als de ruiter die de merrie nu berijdt, moeilijk in het diepste punt van het zadel kan blijven wat niet het geval is bij andere paarden of andere zadels.
Bijgevolg zitten we een pak minder vast en gaat de druk ietsjes maar achteraan in het zadel wat de rug meer gaat belasten.
Gezien de kostprijs en het feit dat ik dit mooie zadeltje nog maar een dikke 4 maanden op het paard heb liggen zou ik even willen polsen naar jullie advies en ervaringen met deze Zaldi voordat ik het de deur uit gooi en me weer in de kosten steek om mogelijk gewoon hetzelfde probleem te hebben.
Goed, slecht, beter vervangen door een iets dieper/veelzijdiger zadel... rijhouding aanpassen... wat dan ook
Het paard past het prima en het zadel schuift niet dus wat dat betreft heb ik helemaal geen klagen, maar wat betreft de houding van de ruiter vergemakkelijkt en vereenvoudigt dit natuurlijk de trainingen niet...
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Mvg.
Pieter
kost weer geld sorry.