Kan dit gewoon met halster, en dan teugels er aan vast maken? Of gaat dat niet werken?
En hoe leer je je paard goed reageren op een neckrope? Hoe werk je er naartoe, bedoel ik dan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. xChantal94 schreef:Ik vind dan persoonijker fijner om het met een lage neusriem te proberen. Aan die ringetjes doe je dan te teugels.
E_Nalanta schreef:Je kunt prima rijden met een halster + touwen. Vooral als je nét begint. Meteen een bitloze optoming kopen kan je veel geld kosten en stel, je paard reageert er niet goed op. Dan zit je daar met een dure optoming. Rijden met de neckrope doe je puur op stem/zit/lichaam - en benen. Dit is uiteraard aan te leren door bijvoorbeeld eerst het hoofdstel om te doen, halsring eronder. Stuur niet met teugels, pak deze enkel op wanneer 't paard niet reageert, en bouw het zo uit
gabjj8 schreef:ik zal wel dan het halstertouw aan de ring vastmaken waar je normaal ook je touw aan vastmaakt, en niet allebei aan een aparte kant, hierdoor is de druk minder goed verdeelt.

Melly1991 schreef:Ik ben er niet zo fan van, omdat ze met bit gewoon beter luisteren. Maar het is natuurlijk iets wat je zelf moet weten:)
.