Het komt omdat mijn pony een Cob maat heeeft En ik heb een hoofdstel alleen nog in maat pony te koop gezien en ook nog een aantal dekjes met alleen de maten shet,pony,full
Misschien staat er nog ergens anders hetzelfde hoofstel in mt cob? (of bijna hetzelfde).
HappyBuddha
Geplaatst: 27-06-10 15:49
nouja, ik heb ook een pony met halster en alles maat cob, heb dus net een nieuw hoofdstel, maar daar heb ik bij sommige gespen wat gaatjes bnij moeten prikken, halster maat pony is te klein, maar hoofdtel maat pony op een van de grootte gaatje past mijn pony wel dus...
bij mij pas het toevallig wel, ik heb een pony, en maat cob (van halster) dan, paste precies, dus ik denk dat het ook verschillend is.
_Danoontje_
Geplaatst: 09-07-10 13:25
Er zit verschil tussen de maten. Het hangt ook van het merk af, het ene halster of hoofdstel valt soms groter of kleiner. Mijn verzorgshet heeft bij een halster maat cob, normaal heeft ze pony maat.
Firebug
Geplaatst: 09-07-10 13:28
volgens mij hangt het helemaal van het merk af. ik had laatst een halster gekocht voor mijn pony, met normaal maat cob alleen haar halster is eigelijk pony. toen deed ik het om, en het was met alles op het kleinste toch nog net iets te groot..
Het verschilt per merk, ik had altijd Cob dekjes op mijn shet, mijn D-pony heeft een pony hoofdstel op een van de kleinste gaatjes, en een cob(arabier) halster van Kieffer, verschilt heel erg per merk.
wilm
Geplaatst: 10-07-10 22:16
Afhankelijk van het merk past ipv cob vaak ook het pony-hoofdstel op de ruime gaatjes of het paard-hoofdstel op de strakkere gaatjes, gewoon proberen dus!
Xxman0nxX
Geplaatst: 11-07-10 17:12
het is niet de zelfde maat, maar je kan altijd kijken of je pony de maat pony past
Enya
Geplaatst: 11-07-10 17:15
Toch heb ik altijd wél cobdekjes nodig, liefst zelfs cob dressuur, want cob vzh past nét. Terwijl de ponyhalsters altijd op 't strakste gaatje zitten
Edit; Heb zelfs een full vzh op hem liggen.
TaanStippel
Geplaatst: 12-07-10 15:16
Ik ben nu alle winkels afgestruind en iedere winkel zegt dat qua peesbeschermers pony en cob hetzelfde zijn.
Ben dus nu aan het zoeken, maar zelfs de lamicell waarvan ik dacht dat ik cob had omdat dat erop stond is pony.
Zou BR pony dan passen ? Want die hebben 3 maten shet, pony, full toch ? Full is echt te groot.
Beau_horses9
Geplaatst: 02-10-10 20:49
ik ben van plan een nieuw dekje te kopen maar ze hebben hem alleen in maat cob zou die op mijn B pony passen ?
O bij mijn vorige B verzorgpony lag zelfs een full
Leonieke
Geplaatst: 03-10-10 09:40
Pony maat is kleiner dan cob maat.
Het kan wel zo zijn dat bijvoorbeeld beenbeschermers in maat pony van merk A net zo groot vallen als de cob maat van merk B. Met hoofdstellen en halsters heb je dat vaak niet, maar ik zie het wel veel met dekjes en beenbeschermers e.d..
nickyu
Geplaatst: 03-10-10 09:47
ligt aan het merk .. is helaas niet helemaal geharmoniseerd de maten
dekje moet je vooral ook naar je zadel kijken pony dekjes gaan in de regel tot 16,5 inch of kleiner heb je dus een 17 of groter zadel heb je een full nodig , sommige zaken hanteren dan ook cob/full
sommige merken pony hoofdstellen zijn groter dan andere merken cob andere komen meer in de buurt van net is meer dan shet even navragen bij de shop waar je het gezien hebt dus