Mijn verzorgpaarden (3 Friezen) reed ik altijd met hetzelfde zadel van Wintec, een heel erg licht kunststof zadel dat op alledrie goed leek te liggen en waar ze nooit last van hebben gehad. Nu is de boom van dat zadel gebroken, en moet ik dus een nieuw zadel. Het probleem is, dat ze alledrie een verschillende bouw hebben. Dat andere zadel was zo licht dat het zich gewoon vormde naar de rug van de paarden, maar ik vrees dat ik zo'n zadel niet meer ga vinden.
De eigenaar vind eigenlijk dat je er wel zo een zadel op kunt ploffen, het is een hele lieve boer, maar ook een die niet echt veel verstand heeft van zadels. Ik heb tegen hem gezegd dat ik een nieuw zadel nodig heb, en hij wil ook best meebetalen, maar totaal denk ik dat we samen niet verder komen dan 200/250,-.
Wat moet ik nu doen? Ik wil op alledrie de paarden blijven rijden, maar dat kan waarschijnlijk niet met één nieuw zadel. De een is rondgebouwd en heeft bijna geen schoft, de ander is ontzettend rond gebouwd, heeft ook net een veulen gehad, en de ander heeft wat meer schoft en is niet zo rondgeribd.
Is een westernzadel een optie? Of komt het passen van deze zadels net zo nauw als dat van een dressuurzadel?
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Want ik heb echt geen idee meer
Op dit moment rij ik op de merries een beetje zonder zadel, maar op de ruin gaat dat niet dus die staat nu al zo'n 2 weken stil. Iemand een goed idee?
Groetjes, [***]
Verder je titel aangepast, "HELP" is niet echt handig.
Is karton met spijkers, namelijk...