Op de gok(achteraf dom..)een Trekker Pro Endurance gekocht..leek me een zalig zadel voor mijn poown. Valt vrij veel aan te verstellen,dus zal wel passen gokte ik.
Helaas,zadel is te lang..
Ben op zoek naar een zadel voor mijn pony,met korte rug. 1.42,normaal gebouwd,geen brede haf/fjord type.
Maar,ik ben geen fan van gewone dressuurzadels/veelzijdigheidszadel. Wel mooi vind ik stockzadels,boomloze,westernmodellen of iberische zadels.
Heeft iemand hier een dergelijk zadel op zijn/haar pony liggen en tips of merken?
silf
Geplaatst: 13-06-10 20:07
Ik lees mee!!! Ben ook op zoek naar zo'n zadel Gisteren een prachtige Stock gepast, helaas...4 cm te lang voor mijn pony...balen!
heb je ook al kortere kussens geprobeerd van trekker?
Ineke2
Geplaatst: 15-06-10 07:08
Heb je intresse in een Massimo trail zadel? Ik heb hem op mijn pony die een vrij korte rug heeft. (zie profiel) Als hij past en je vind het wat, mag je hem overkopen van mij
fijne reacties! Ben al in contact met Buitenzinnig over oa de Ghost. Zadel vond ik eerst afschuwlijk maar hoe langer ik ernaar kijk,hoe schattiger hij wordt.
Barefoot ken ik,reed eerder de cheyenne. Heb 1x met een London gereden die ik vreselijk vond zitten,maar vraag me nog af of dat een mislukt exemplaar was. zat heel raar.
Zaldi ben ik ook aan het kijken,evenals Podium.
Massimo lijkt me niet ideaal,weet niet echt waarom. Qua lengte lijkt die niet kort...maar geen ervaring mee.
Ik rijd overigens puur recreatie,met zeker ambitie op de duur wat Trec of endurance,dus ik zoek ook vooral een prettig zadel..
ik heb hier een heather moffett zadel, dit is de phoenix, dressuur model maar boomloos, gemaakt van 'tempur' zit super en is een heel klein model, 18" maar lijkt dus werkelijk een 17" toch kan je met een 18" kont erin. korte zweetbladen, korte zit. echt een model voor korte ruggen, echter niet voor hoge schoften.
dan zul je misschien toch de london moeten kiezen... heb ik nu net in bruin binnen gekregen, speciaal laten maken,, MOOOOOOOI geworden, zie mijn andere topic commercieel london bruin.
ok de Heather moffett, een fijn zadel, ik heb deze voor mezelf gekocht daar ik aan 5 zadels voor 1 paard niet genoeg heb hahah, het nadeel van de heather, to Barefoot is dat er geen schoftvrijheid in zit als het paard een hogere schoft heeft, maar verder een heel fijn zadel, in de winter, net als de tempur ,wanneer het koud is, zit je op een stuk beton, maar zit je er 5 min. op, dan wordt het warm en dan voel je je erin zakken, heerlijk. deze zadels zijn dan wel prijzig. (mijne is nu te koop voor 700 euro)
Wat vond je raar zitten aan de london? Ik vind de barefoots allemaal erg breed zitten, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn of zo. Verder vind ik het een erg groot zadel, ik weet wel dat een barefoot langer mag zijn, maar toch...
ik vond de cheyenne op zich altijd wel prettig,miste er alleen soms wat wrong. Maar heel misschien stap ik wel weer terug naar cheyenne heb er toch jarenlang fijn mee gereden. De London die ik probeerde leek te kantelen op een of andere manier. Niet persé breed...maar eh,te gedwongen.
zit ook nog wel aan de barefoot atlanta te denken,alleen is die niet als testzadel/
tamary
Geplaatst: 15-06-10 23:38
Meet eerst eens de ruglengte van je pony voordat je zelfs zadels gaat proberen. Barefoot is snel te lang voor een kortere rug en ookal is het boomloos het kan daardoor gaan schuren achter op de rug.