Lastig om te zeggen, vind ik zelf gezien ik grote benen ben gewent met beenbescherming. Het beste wat je kunt doen is, wanneer de bb om zit, het been van je paard op tillen en kijken of de boven en onderkant van de bb het paard niet belemmerd in zijn beweging. Wanneer dit wel het geval is, past je bb niet.
Zelf lijkt hij mij aan de grote kant. De springschoenen zitten denk ik wel goed, maar daar heb ik geen ervaring mee.
beenbescherming zijn volgens mij ook wat aan de lange kant.. de springschoenen zitten goed, zo kan je paard de achter kant van zijn hoef niet kapot trappen;) ( dan wanneer ze niet helemaal tot bijna op de grond komen )
Ik vind de peesbescherming goed zitten op het oog, maar inderdaad even kijken dmv het been op te tillen. Als de bovenkant in de knieholte prikt, is die te lang.
Ik heb bij mijn pony óf te lange of die niet dichtkunnen, daarom heb ik een pro model, daar zit een inkeping in de achterkant zodat het niet zo in het been prikt.
Vithou
Geplaatst: 30-05-10 18:21
Lijk inderdaad te lang maar toen ik beter keek vind ik ze bij nader inzien toch wel goed inderdaad!
Edit: Springschoenen zitten precies goed!
Laatst bijgewerkt door Vithou op 30-05-10 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Amiigo
Geplaatst: 30-05-10 18:22
Springschoenen horen zo . je kunt het proberen om het been van je pony te buigen, drukt hij in de knieholte, dan is hij te groot
springschoenen zitten goed, peesbeschermers volgensmij ook wel hoor, maar ik zou voor de zekerheid idd zn been eens optillen en kijken of er niks dubbel gaat zitten
Pasterza
Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-10 12:05
.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 07-01-26 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt
ik vind ze er wel goed uit zien hoor je peesjes maar als je al zegt dat ze kunnen belemmeren zou ik een kleinere maat nemen. Hoe groot is je pony? mij pmerrie past vroeger met iele beentjes (1.57 hoog) maat Cob van harry horse. ook mijn 2 jarige hengst van 1.54 past ze. ondertussen is mijn merrie er weer uitgegroeit ze is de lucht ingeschoten:) maar mijn ervaringen zijn dat ze grote pony's/ kleine paarden vrijwel meestal HH cob passen
mijn springschoenen zitten altijd zo laag, maar dat is meer omdat ze ze anders echt uittrapt
Heb net het been gebogen en de peesbeschermer prikt wel een beetje in de knieholte. Niet heel erg maar wel genoeg dat ik beter een maat kleiner kan nemen. Dus deze staan te koop