Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zou er dus snel een goede zadelmaker bij halen! xSiep schreef:Als je zadel klappert, past hij toch echt niet hoor! Dat hij op maat is gemaakt wil nog niet zeggen dat hij past. Spieren e.d. kunnen veranderen waardoor het niet meer goed ligt en daarbij moet je niet blind vertrouwen op een zadelmaker![]()
Met een klapperend zadel zou ik echt niet gaan rijdenZou er dus snel een goede zadelmaker bij halen!
Heino schreef:Ik ga mee met Siep, (rug)spieren in de loop der tijd best veranderen waardoor het zadel nu niet meer past. Bontje/gelpad er onder leggen zou ik niet doen, daarmee los je het probleem niet op.
xRONINIx schreef:In een paar jaar tijd kan de bespiering van een paard heel erg veranderen!
Een gelpad zou ik er niet onder doen (daarmee maak je het zadel krapper)
maaikedewit schreef:Hij is toch echt een paar jaar geleden helmaal op haar rug gemaakt.xSiep schreef:Als je zadel klappert, past hij toch echt niet hoor! Dat hij op maat is gemaakt wil nog niet zeggen dat hij past. Spieren e.d. kunnen veranderen waardoor het niet meer goed ligt en daarbij moet je niet blind vertrouwen op een zadelmaker![]()
Met een klapperend zadel zou ik echt niet gaan rijdenZou er dus snel een goede zadelmaker bij halen!
frutsels schreef:Hij is toch echt een paar jaar geleden helmaal op haar rug gemaakt. En toen kostte het nou ook niet echt een euro, was ook een flinke prijs en toen klapperde hij nog niet en lag hij nog goed.
Een paar jaar is behoorlijk lang hoor. Zeker als je idd anders of meer bent gaan trainen. Soms kan een zadel zelfs na 3 maanden niet meer goed liggen als de bespiering erg verandert...tijd zegt meestal niet zoveel.
Een gelpad verdeelt op zich wel de druk van het zadel beter, kan je tot die tijd proberen.
Ik hoop dat de zadelmaker snel kan!
xSiep schreef:Boetes voor wedstrijden is nog altijd veeeeel minder dan de kosten van fysio en osteo als je de rug eenmaal verpest hebt
maaikedewit schreef:frutsels schreef:Hij is toch echt een paar jaar geleden helmaal op haar rug gemaakt. En toen kostte het nou ook niet echt een euro, was ook een flinke prijs en toen klapperde hij nog niet en lag hij nog goed.
Een paar jaar is behoorlijk lang hoor. Zeker als je idd anders of meer bent gaan trainen. Soms kan een zadel zelfs na 3 maanden niet meer goed liggen als de bespiering erg verandert...tijd zegt meestal niet zoveel.
Een gelpad verdeelt op zich wel de druk van het zadel beter, kan je tot die tijd proberen.
o, dat wist ik niet eens. bedankt!
Ik hoop het ook, morgen ga ik die gelpad proberen.
Ik moet namelijk toch wat, want ik heb 19 en 23 juni alweer wedstrijden dus ik zal haar wel moeten trainen. Anders gaat het me boetes kosten om dan niet te rijden op die wedstrijden en dan kost het me punten als ik niet goed heb getraint.
maaikedewit schreef:frutsels schreef:Hij is toch echt een paar jaar geleden helmaal op haar rug gemaakt. En toen kostte het nou ook niet echt een euro, was ook een flinke prijs en toen klapperde hij nog niet en lag hij nog goed.
o, dat wist ik niet eens. bedankt!
Ik moet namelijk toch wat, want ik heb 19 en 23 juni alweer wedstrijden dus ik zal haar wel moeten trainen. Anders gaat het me boetes kosten om dan niet te rijden op die wedstrijden en dan kost het me punten als ik niet goed heb getraint.
maaikedewit schreef:o, dat wist ik niet eens. bedankt!