Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Om die reden heb ik ook een tijd gereden met een S-hackamore, om toch wat druk te kunnen uitoefenen.
BrittKitt schreef:Ik ben zelfs regelmatig zo naar buiten gegaan, mijn pony was een tijdlang veel beter te houden zonder bit dan met bit.
Een bit is geen rem, zo simpel is het. Als ze willen gaan, dan gaan ze tochOm die reden heb ik ook een tijd gereden met een S-hackamore, om toch wat druk te kunnen uitoefenen.
Kaakgekruist werkt hier juist niet, hier werkt de sidepull het prettigst. Zo zie je maar, is heel persoonlijk!
anyw1 schreef:stalhalster is niet ideaal omdat dat de druk verdeelt en minder duidelijk is voor je paard dan bijv een touwhalster.
op paardnatuurlijk.nl hebben ze een test gedaan met bitloze optomingen waaronder een gewoon halster. je kunt daar eens kijken. of op bitloosrijden.nl
als je toch een stalhalster pakt, zou het kunnen dat de teugels onderaan vastmaken ipv aan de zijkant het best werkt.

Heb inderdaad de stuurhulpen wel wat overdreven, maar ze boog nu wel mee in ipv stug buitenstelling houden en over de binnenschouder vallen. Zal dit zeker eens vaker proberen zo denk ik... Jana_en_Ik schreef:Moet ik het halster achter de oren strakker maken, zodat de neusriem hoger komt (2 vingers vanaf het jukbeen?)?